• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost YT-video niet volledig in beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erick

Gewaardeerd
Lid geworden
17 mei 2007
Berichten
1.359
Waarderingsscore
3
Hoi allen,

Op mijn website gebruik ik de plugin fluid-video-embeds. Ik heb vandaag een video online gezet in mijn website, maar de video komt niet volledig in beeld. Iemand een suggestie hoe ik dit kan aanpassen?

Dit is een link naar de desbetreffende pagina.

Erick
 
Welke browser gebruik jij standaard?
Onderstaande afbeelding is met Firefox gemaakt en toont dat de video op normale wijze embedded is!

Screenshot_2020-04-04 Oppervlakte berekenen Meester Erik.png
 
Ik gebruik standaard Edge als browser. Echter hoort de afbeelding (die tegelzetter) volledig in beeld te staan en staat de formule voor de oppervlakte ook onderaan in beeld.

Dus jij ziet in elk geval hetzelfde als ik. Wanneer je de video op YT bekijkt, werkt het wel.
 
Als ik in de css bij de .fve-video-wrapper overflow: hidden weg haal, wordt de video wel goed weergegeven, maar overlapt de video de tekst die onder de video staat.
 
Dan is er waarschijnlijk een conflict tussen de nieuwe plug-in en hetgeen jij eerder gebruikte om YouTube video's weer te geven in jouw WordPress site.
 
Ik heb deze plugin altijd al gebruikt ;) voor deze website. Er is nooit een andere geweest. Ik zal eens kijken of ik het op een of andere manier toch werkend ga krijgen.
 
Als jij inlogd op WP-Admin - staan daar updates klaar en is jouw WP-site al updated naar de nieuwe WordPress 5.4 versie?
 
Ja, dan staat er updates klaar. Toevallig dat ik de website vanmorgen naar de 5.4-versie geüpdate heb.
 
Controleer dan nogmaals op updates, want die zullen er ongetwijfeld nu zijn.
 
De enige updates die er bij mij nog staan, zijn de updates voor de standaard WP-templates.
 
Waarom gebruik je niet gewoon de standaard instelling voor YouTube embed in WP?
Dan krijgt de speler dezelfde opties als op YouTube.
 
Daar heb ik eigenlijk niet zo over nagedacht. De insluitversie zoals die in de laatste versies van WP zit, had ik nog niet bekeken. Ik was gewend om met de oudere versies te werken en ook veel met html-code. Met de plugin waarover we het al eerder hadden, kon ik video's responsive maken.
 
WP is responsive - dus de video's worden daarin meegenomen.
 
denk dat Abraham gelijk heeft betreffende de insluitcode want deze beiden zijn verschillend ..
voor youtube werd width="988" height="556" gebruikt en voor je eigen site gebruikte je width="800" height="600" ..
 
Je hebt gelijk, @Emi. Ik heb het filmpje in een andere verhouding opgeslagen.
 
Het lijkt erop dat er wat css mist. Dit is de html op de pagina
[CODE lang="html" title="html youtube"]<div class="wp-block-embed__wrapper">
<div class="fve-video-wrapper fve-image-embed fve-thumbnail-image youtube" style="padding-bottom:75%;">
<iframe src="..." width="100%" height="100%" ...></iframe>
</div>
</div>[/CODE]


Daarbij mis ik deze css
[CODE lang="css" title="css youtube"].wp-block-embed__wrapper .youtube {
position: relative;
display: block;
height: 0;
margin-bottom: 1rem;
padding: 0;
overflow: hidden;
}
.wp-block-embed__wrapper .youtube iframe {
position: absolute;
top: 0; bottom: 0; left: 0;
width: 100%;
height: 100%;
border: 0;
}[/CODE]

De padding hoeft niet in de css omdat die al in de html staat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan