• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Shieldsup

Status
Niet open voor verdere reacties.

ikkwav

Vaak hier
Lid geworden
17 jan 2008
Berichten
787
Waarderingsscore
6
Als ik shieldup start en commonports aanklik dan krijg ik de mededeling Failed.

Port 22 SSH Close
en
Port 80 http Closed.

Hoe kan ik de dit oplossen.

Ik gebruik windows 10 laatste versie.

Als firewall gebruik ik de filewall van windows 10.

Al vast hartelijke dank.
 
Klopt het dat Shieldup ook een firewall is/heeft?
Ik vermoed dat de Windows firewall de port 22 en 80 blokkeerd.
 
aarie, dit is ShieldsUP: https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2
Het is dus een webpagina. Als je op de webpagina op de knop Proceed klikt, wordt onderzocht of je computer kwetsbaar is voor aanvallen van buitenaf. Probeer maar eens.
Als ik dan op de knop Common Ports klik, dan staat even later achter iedere poort "Stealth" (=Verborgen) en dat is goed. Daarmee is mijn computer geslaagd voor de test.
 
Ik klik op de Proceed knop en dab krijg ik voor de poorten 22 en 80 closed.
 
Bij mij zijn alle poorten verborgen. Bij jou zijn poort 22 en 80 niet verborgen, maar wel gesloten.
Poort 22 is de poort voor SSH remote login protocol. Heb jij ingesteld dat jouw computer vanaf een andere locatie benaderd kan worden, bijv. via Teamviewer of een dergelijk programma?
Poort 80 is de http poort: https://www.grc.com/port_80.htm

Je hebt je vraag in de sector Beveiliging gezet, dus ik denk dat Abraham54 straks ook wel zal reageren. Die zal voor jou vast wel een programma hebben, waarmee je kunt zien wat de oorzaak is dat bij jou poort 22 en 80 niet verborgen zijn, maar zichtbaar van buitenaf.
 
Ik gebruik een modem (connectbox) van Ziggo. De modem is verbonden met een router van Netgear. Ziggo heeft de modem en de router op mijn verzoek niet in bridge mode gezet. Bij de vorige modem van Ziggo had ik dit probleem niet. Zoals gezegd gebruik ik de Firewall van Windows 10 en dat bevalt mij tot nu toe uitstekend.
.
 
aarie, dit is ShieldsUP: https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2
Het is dus een webpagina. Als je op de webpagina op de knop Proceed klikt, wordt onderzocht of je computer kwetsbaar is voor aanvallen van buitenaf. Probeer maar eens.
Als ik dan op de knop Common Ports klik, dan staat even later achter iedere poort "Stealth" (=Verborgen) en dat is goed. Daarmee is mijn computer geslaagd voor de test.

Oke goed om te weten, want ik kwam dit er ook over tegen -> Personal Internet Firewalls that really work!
Vandaar de vraag over de firewall :)

Bij mij geeft de test het volgende aan.

443
transpixel.gif

HTTPS
transpixel.gif

OPEN! The presence of this secure web port in your system implies that this system is establishing secure connections with web browsers. The number one reason for doing this is the transmission of credit card information. This implies that the successful intruder could access the web server's credit card database and score bigtime. This is a VERY bad port to have open unless you are actually conducting secure web commerce!

Ping Reply: RECEIVED (FAILED) — Your system REPLIED to our Ping (ICMP Echo) requests, making it visible on the Internet. Most personal firewalls can be configured to block, drop, and ignore such ping requests in order to better hide systems from hackers. This is highly recommended since "Ping" is among the oldest and most common methods used to locate systems prior to further exploitation.

Solicited TCP Packets: RECEIVED (FAILED) — As detailed in the port report below, one or more of your system's ports actively responded to our deliberate attempts to establish a connection. It is generally possible to increase your system's security by hiding it from the probes of potentially hostile hackers. Please see the details presented by the specific port links below, as well as the various resources on this site, and in our extremely helpful and active user community.
 
arie25 dat geeft de test ook bij mij aan. Ik denk niet dat het gevaar kan geven. Ik vermoed dat e.e.a .te maken heeft met de modem van Ziggo. Zoiets zag ik op internet. Wellicht reageert abraham54 nog. En anders maar afwachten wat er komen gaat. De poorten zijn in ieder geval gesloten.
 
Hallo,

Citaat:
Poort 443 en 563 zijn poorten die beveiligd zijn met SSL. En worden meestal gebruikt als je Spotnet gebruikt (of iets dergelijks)
 
arie25 dat geeft de test ook bij mij aan. Ik denk niet dat het gevaar kan geven. Ik vermoed dat e.e.a .te maken heeft met de modem van Ziggo. Zoiets zag ik op internet. Wellicht reageert abraham54 nog. En anders maar afwachten wat er komen gaat. De poorten zijn in ieder geval gesloten.

Ik gebruik wel een router van sitecom als wifi, dus dan zou het eigenlijk niet open moeten staan.
Maar ik zou ook eens op onderzoek gaan naar de meldingen.
Ook ga ik eens kijken of ik in Bitdefender Ping reply kan uitzetten.
 
Port 443 zou open moeten staan gezien het volgende.

How to Check if Port 443 is open
Transmission Control Protocol (TCP) port 443 is the default port used by Hypertext Transfer Protocol Secure (HTTPS). If this port is blocked on any server or device from your computer to a given destination, such as www.Microsoft.com, your connection to any https site will fail and your browser will return an error message like "Secure Connection Failed" or "Page Cannot be Displayed." However, the two most common locations for this failure are at your workstation or router.
 
Hallo,

Citaat:
Poort 443 en 563 zijn poorten die beveiligd zijn met SSL. En worden meestal gebruikt als je Spotnet gebruikt (of iets dergelijks)

Ik verwacht dat het ook geen probleem is, dat hij open staat.
Zeker gezien de goede bescherming van mij extra sitecom router.
 
ShieldsUp! controleert alleen de inkomende poorten op je verbinding. Iedere poort die als resultaat 'open' geeft moet verklaarbaar zijn door een programma op een in je netwerk opgenomen device. Als je bijv. een webserver draait op een pc of nas dan heb je een portforwarding ingesteld naar die pc of nas voor poort 80 (http) en/of poort 443 (https). Op die pc of nas luistert dan de webserver naar die poort. Dit heeft niets te maken met het bezoeken van http(s) websites vanaf jouw netwerk. Wanneer je geen webserver hebt draaien in je netwerk zouden deze poorten op z'n minst 'closed' maar liever nog 'stealth' als resultaat moeten geven.
@TS: closed is dus goed, er is geen programma wat reageert op aanvragen op deze poorten.
 
Ik gebruik geen server, dus dan zou die bij mij dicht moeten staan. Ik zal eens kijken waardoor hij los staat.
 
Kan ook komen door bijv. een OS van een router of mediaplayer waarop je hebt ingesteld dat je toegang kunt krijgen op afstand. Mogelijk een router o.i.d. in de DMZ van je modem/router geplaatst? Deze zit dan voor de firewall en die poorten zijn dan dus niet beschermd door die firewall.
Maar als de applicatie(s) die naar die poort(en) luistert/luisteren afdoende veilig geconfigureerd zijn (sterke wachtwoorden, blokkeren na x ongeldige inlogpogingen etc.) dan zal er niet zo snel iets mis gaan. Bij bedrijfsnetwerken etc. zou ik me wél zorgen maken als er poorten onverklaarbaar open staan, die zijn interessanter om eens te proberen of je binnen kunt komen.
 
Ik zit bij Ziggo en heb daar naast een extra router.
Het modem heb ik op bridgemode staat.
Heb zou goed kunnen dat het modem standaard de port 443 los heeft staan.
Dus het zou goed kunnen dat het dan niet wordt beschermt door een firewall, want de Sitecom heeft die wel, maar die zit dus na het modem.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan