• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Printer is opeens verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb de adviezen opgevolgd. Hier zijn de resultaten:

Nog steeds problemen.png
 
Even voor mij misschien, terug naar AF.
@ drive : IS het een netwerkrpinter, of is het een printer die aan 1 machine hangt (USB) ?
@ Swaken : waar las jij dat de printer een netwerkprinter betreft?
@ drive : graag exact de volgorde van je handelingen n.a.v. de gegeven adviezen?
@ drive : heb je van de Xerox site, zie berichtje van mij hierboven, de nieuwste firmaware en software gedownload en geïnstalleerd?
 
Het is een laserprinter. Geen idee waar ik moet zien of het een netwerkprinter is.

Vanmorgen heb ik eerst via printers en scanners de printer verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Maar in plaats van Xerox WorkCenter 6515 kwam er nu PS achter te staan.
Daarna heb ik het nog een keer gedaan, maar er kwam opeens een kopie van bovenstaande printer en bovenstaande printer was nergens meer te zien, alleen in een bestand als ik iets wilde proberen uit te printen.
Ik heb net alle Xerox dingen verwijderd, ik heb ook bij een venstertje gezien dat er 2 printers stonden en die heb ik beide verwijderd. Daarna heb ik de computer opnieuw opgestart.

Nee, dat heb ik nog niet gedaan. Ik ga dat even doen.
 
Inmiddels gedaan. Moet ik de computer (alweer) opnieuw opstarten?
 
@ Swaken : waar las jij dat de printer een netwerkprinter betreft?

Nergens ! Maar gezien aan de eigenschappen van het toestel en word door meerdere personen gebruikt .
 
Ja. Wat betreft het zijn van een netwerkprinter of niet is het heel simpel : hebben jullie meerdere computers en maken die computers allemaal gebruik van deze printer? Zo ja: dan is het een netwerkprinter, zo nee, dan is het geen netwerkprinter.
 
Ja, het zijn 3 computers waarvan er 2 op dit moment de printer (moeten) gebruiken. En dus is het een netwerkprinter.
 
Helder.
 
Ik heb hem nu opnieuw opgestart. De printer is toegevoegd, maar ik kan nog steeds niet printen. Wat moet ik nu doen?
 
O ja, als ik hem ga delen, moet ik dan ook een locatie invullen? En wat is dat dan? Je plaatsnaam of zo?

O, ik had nog een vraag over stuurprogramma's. Moet ik er meerdere installeren (zie foto)?

Extra stuurprogramma's.pngExtra stuurprogramma's.png
 
Vraag vooraf : is de printer middels USB op een machine aangesloten of is 'ie middels ethernetkabel op het netwerk aangesloten) dus zónder USB verbinding met 1 computer. (al is de vraag een beetje een open deur intrappen, maar voor alle zekerheid...…..)
 
Ik heb echt geen idee. Het enige wat ik weet is dat er een kabel van de printer gaat naar een t-link (typenummer: SG-TL108E)
 
Zoals ik eerder al heb vermeld is dit een taak voor wie het (draadloos) netwerk beheert . Omdat de printer gedeelt staat in het netwerk , betekent nog altijd niet dat iedereen hem kan of mag gebruiken !
 
Ok, nou in ieder geval allemaal bedankt voor de hulp. Jammer dat het (nog) niet opgelost is.
 
Ok, nou in ieder geval allemaal bedankt voor de hulp. Jammer dat het (nog) niet opgelost is.

Is dit probleem ontstaan na de lente upgrade?
Zo ja kijk dan eens hier Klik hier
 
Is dit probleem ontstaan na de lente upgrade?
Zo ja kijk dan eens hier Klik hier

Nou, je wordt weer bedankt. Ik heb je raad opgevolgd, maar nu heb ik zwart beeld. :mad: Hoe krijg ik dat weer weg? (zit nu op een andere computer)
 
De toetsen (windows logo toets, zoekfunctie en taakweergave) doen het ook niet. En ik kan ook niet typen.
 
Heb je wel gedaan zoals beschreven?
Normaal kun je dit zonder problemen uitvoeren. Er zijn meer mensen die dit hebben gedaan en daar werkt alles goed

Niet toevallig de update van gisteren onderbroken tijdens het installeren?
Ook zou die update het probleem kunnen veroorzaken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan