• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Geen audio meer na update

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik denk zo langzamerhand dat jij het beste Windows 10 helemaal schoon en opnieuw installeerd - zonder internet verbinding en dat je eer je internet weer klaar maakt alle benodigde drivers installeert, te beginnen zoals altijd met de Chipset-drivers.

Dacht het niet, om dit zelf te doen, dan wordt het helemaal een puinhoop.:(:mad:
Ik liet al weten dat ik daar de kennis niet voor heb.
Zal moeten wachten tot mijn computerman, die Windows er op heeft gezet, terug is van vakantie.
 
Ik zou alleszins al eens proberen om via het Media Creation Tool windows 10 te download op een USB-stick en vervolgens vanuit windows die installatie als update starten. Je kan de inhoud van de usb-stick gerust naar een mapje op je pc copiëren, dan gaat het installeren sneller. Uiteraard installeren met behoud van apps en persoonlijke gegevens (beide vinkjes aan). Na de installatie/update/herstarten krijg je versie 1703 build 15063.000. Hier je drivers bijwerken indien nodig. Daarna via de update onder instellingen alle updates laten installeren naar build 15063.540. Is even tijdrovend maar heeft toch een kans op succes.
Mocht dit geen succes zijn heb je nog altijd je backup die je kan terugzetten, he.
Leuk voorstel, ben blij dat je meedenkt, waardeer dit ook maar:
Dacht het niet,..............
 
Als je dan toch niet de kennis hebt en het zelf niet durft te doen, kan je idd best wachten op iemand die dat wel heeft/durft. Na al onze pogingen hier, denk ik dat dat een wijs besluit is. Succes alleszins maar hou ons aub op de hoogte. We zijn hier allemaal om bij te leren, ja.
 
Ik begrijp de aarzeling wel - maar de andere kant: nooit geprobeerd is altijd misgeschoten.
Maar toegeven - mijn zus kan ook niets zonder mij, alhoewel ze wel wat handiger geworden is ondertussen.
 
Als je dan toch niet de kennis hebt en het zelf niet durft te doen, kan je idd best wachten op iemand die dat wel heeft/durft. Na al onze pogingen hier, denk ik dat dat een wijs besluit is. Succes alleszins maar hou ons aub op de hoogte. We zijn hier allemaal om bij te leren, ja.
Hij heeft een eigen zaak en dat zit wel goed.
Zeker wil ik jullie op de hoogte houden
Allemaal weer bedankt voor de hulp en tijd voor vandaag
Fijne avond nog en lekker slapen voor straks
Groetjes Foxterrier
 
Heb even terug gelezen, is niet geschikt voor deze computer, heb bestandjes maar weer verwijderd.

Dan zou je denken dat je de verkeerde link hebt gedownload. Maar jij heb de 64 bits opgehaald en die heb je ook nodig.
Wel vreemd want als jij die update al had zou hij lijkt mij toch aangeven dat hij eral op staat.
 
Dan zou je denken dat je de verkeerde link hebt gedownload. Maar jij heb de 64 bits opgehaald en die heb je ook nodig.
Wel vreemd want als jij die update al had zou hij lijkt mij toch aangeven dat hij eral op staat.
Helemaal mee eens, ik begrijp het ook niet.
 
Kijk eens onder Windows 10 bij de topic problemen met Windows audio services. Daar geeft Bert een oplossing voor zijn geluid probleem. Hopelijk werkt dit ook voor jou.

Ik bedenk mij net dat je dit al had geprobeerd.
Want jij hebt Windows zelf al laten zoeken naar drivers en dat werkte niet bij jou of wel?
 
Kijk eens onder Windows 10 bij de topic problemen met Windows audio services. Daar geeft Bert een oplossing voor zijn geluid probleem. Hopelijk werkt dit ook voor jou.

Ik bedenk mij net dat je dit al had geprobeerd.
Want jij hebt Windows zelf al laten zoeken naar drivers en dat werkte niet bij jou of wel?

Nee werkte niet, heb alleen een nieuwe Realtek geïnstalleerd.
En die twee bestandjes met een geel driehoekje en een uitroepteken, verwijderd en komen ook weer terug met geel driehoekje.
 
Hallo Foxterrier,

en als jij nu die nieuwe Realtek eens geheel verwijdert? Daarna de computer/laptop opnieuw opstart.
Kijk dan eens of je wel geluid hebt.

Dat was voor mij de oplossing. Windows 10 heeft ook High Defenition Audio.
 
Hallo Foxterrier,

en als jij nu die nieuwe Realtek eens geheel verwijdert? Daarna de computer/laptop opnieuw opstart.
Kijk dan eens of je wel geluid hebt.

Dat was voor mij de oplossing. Windows 10 heeft ook High Defenition Audio.

Stand van zaken nu
Hebben we gedaan vanmiddag, maar ook dat helpt niet
Meest recente audio drivers voor dit moederbord Asus B85+ gedownload
Geluidskaart is wel aanwezig maar Windows ziet hem niet
Tweaking. com-Windows Repair gedaan (43x)
Audiobus.inf driver start niet
Probleem in de intekbus update gedaan
We zijn met de audio bezig geweest
De audiobus v.d. videokaart kan de pc niet starten
Hier een nieuwe driver voor gedownload
We zijn met video bezig geweest
Nu de video kaart er uit Radeon HD 6870
Video drivers voor moederbord
Ik kan het allemaal niet zo goed volgen want die muis vliegt van hot naar her en de schermpjes zweven over het beeldscherm, er wordt heel hard gewerkt. Dit probleem was nog niet bekend.
Al met al zijn we nog niets opgeschoten
Die laatste update van Microsoft veroorzaakt het probleem:mad:
Wegens tijdgebrek gestopt en gaan morgenochtend weer verder, hoop dan hier een antwoord te posten, zal blij zijn:)
 
Ik kom wel veel tegen dat meer mensen geen geluid meer hebben door de update.
Dus hopelijk komt Microsoft zelf met de oplossing.

Het enigste waar ik nog aan denk, al denk ik niet dat het veel zal oplossen is om de probleem oplossing te laten lopen voor geluid.
 
Het zal waarschijnlijk de combinatie van Windows 10 en bepaalde moederborden die dat probleem ondervinden.

Ik denk dat mogelijk een Bios update naar de nieuwste versie het probleem kan oplossen.

Maar dat flashen van het bios kan je beter overlaten aan iemand die daarmee verstaand heeft.
 
Het zal waarschijnlijk de combinatie van Windows 10 en bepaalde moederborden die dat probleem ondervinden.

Ik denk dat mogelijk een Bios update naar de nieuwste versie het probleem kan oplossen.

Maar dat flashen van het bios kan je beter overlaten aan iemand die daarmee verstaand heeft.

Deze heeft er verstand van hij heeft een bedrijf hierin en komt thuis helpen, inbouwen en dergelijk doet hij op de zaak.
We gaan morgen verder.

"Ik kom wel veel tegen dat meer mensen geen geluid meer hebben door de update.
Dus hopelijk komt Microsoft zelf met de oplossing."
@ aarie 25 Dat idee had ikzelf ook al.
 
Microsoft zei dat Creators update voor alle computers zou werken, maar helaas hebben toch een hoop mensen problemen. Ik vraag mij af hoe lang het gaat duren voor ze het gaan oplossen.
Maar mogelijk lukt het voor jou zoals Abraham aangaf via een bios update.
We wachten de uitkomst af :)
 
Want het bios is waarschijnlijk de versie van toen het moederbord in gebruik is genomen.
 
Want het bios is waarschijnlijk de versie van toen het moederbord in gebruik is genomen.

Update:
Vanmorgen verder gegaan
Bios update nagekeken op site maar heeft geen zin
Na twee uur van alles weer uitgeprobeerd te hebben, nog geen resultaat.
Volgende stap is nu mailcontact met Asus via site, bijgevoegd screenshot van apparaat beheer en uitdraai Speccy
Asus en Microsoft moeten zich hier maar in verdiepen en met een antwoord komen.
Wij komen er niet uit, wachten op antwoord, twee werkdagen en volgende week hopelijk verder. :(:mad:
Speccy van nu: http://speccy.piriform.com/results/x7aKr2WfCgPpIl1LHGLJzrF
Ik wens ieder alvast een heel fijn weekend. :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
We wachten maar eens het bericht van hun af. Jij ook alvast een prettig weekend!
 
@aarie25
Nog even dit
Heb vanmorgen vroeg nog met Microsoft helpdesk gebeld en kreeg het volgende mailtje terug met hun voorstel.

Bedankt dat u contact hebt opgenomen ........................
Hier zijn de links naar nuttige informatie voor uw probleem,

https://support.microsoft.com/en-us/help/12415/windows-10-recovery-options

Mijn hulp was toen al weg.
Heb even op de link gekeken.
Jammer Engelse taal beheers ik niet zo goed, maar mijn gevoel zegt dat ik hier niet mee geholpen ben en nieuwe Windows er op zetten gaat mij te ver.

We wachten eerst maar op een antwoord van Asus en Microsoft
Ik hoop dat ik dan een antwoord heb!!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan