• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Spam maar criminele mails

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste Forumleden, het lukt me niet altijd aan mijn eigen eisen te voldoen. Ik heb namelijk al enkele keren op de site van pwned gekeken, maar dan kwam er weer iets tussen hier en vergeten te antwoorden.
Helaas kreeg ik op chello en upc het volgende:
Pwned op 1 overtreding site en vond geen pasta's ( abonneren op zoek gevoelige inbreuken)
Op gmail was er niets.
Maar wat houdt het nu in, want het zegt me even niets, zoals gezegd ik ben een leek op dit gebied. Ook wat V&G meldt: Een goede optie is het ook om je host file aan te passen. Dit zal voor jou echter weer een slag moeilijker zijn dan een spamregel invoeren. Inderdaad ik weet niet eens wat een host file is, kan het wel vertalen, maar nooit met het begrip gewerkt. Maar even niet vele stappen tegelijk. Graag eerst wat houdt de mededeling van pwned in?? En wat ermee te doen.
 
Regelmatig worden er bestanden met emails en soms met bijbehorende wachtwoorden gehack. Die lijsten met emails worden te koop aangeboden. Elk email adres is namelijk geld waard. Spammers kopen die lijsten.
Als jij dus op zo'n lijst staat ben je bij een aantal spammers bekend en die sturen jou dan spam.

Enige goede remedie is dan het betreffende email adres op te heffen. Dat kan echter best een flinke impackt hebben. Heb je bv. een gmail adres dan zal het wel meevallen, maar zelf heb ik email adressen van providers. Dan hangt het van je provider af hoe gemakkelijk je je email adres aan kunt passen.

Vervelender is het dat je vaak niet meer weet aan wie je allemaal je email adres gegeven hebt: overheidsdiensten, tandarts, webshops, sportclub enz. Die moet je dus allemaal op de hoogte stellen van je gewijzigde email adres. Bij mij in elk geval een hele klus. Daarom heb ik meerdere email adressen en aliassen zodat ik niet alles hoef te wijzigen, alleen het getroffen adres.
Alleen al bij webshops bv. heb ik al een stuk of 40 accounts. Allemaal met hetzelfde adres maar wel verschillend wachtwoord.
Voor mijn familie gebruik ik weer een ander email adres.
Ik gebruik nooit het hoofdadres dat ik van mijn provider heb gekregen. Altijd een subadres of alias. Dit omdat het wijzigen van het hoofdadres bij de provider lastige is.
 
Er kan dus niet aangegeven worden waardoor jij powned bent geworden.

Mijn e-mail is ook powned - te weten in 2013 zijn zijn er twee hacks geweest - Adobe en LastPass.
Van beiden hebben criminelen dus mijne-mailadressen.

Het wachtwoord van e-mail is inmiddels al diverse malen veranderd en op de sites van Adobe en LastPass zijn mijn wachtwoorden ook allang veranderd naar unieke wachtwoorden.

Het enige wat dus rest uit die buitgemaakte bestanden is dat de e-mailadressen dus circuleren en verkocht worden aan gegadigden.
Zo ook dat voorbeeld - duidelijk staat er in die mails dat ik mij ervoor heb aangemeld, echter dat is dus een leugen
 
Beste V&G en Abraham54.
Dit van het powned is nieuw voor mij, heb ik nog nooit van gehoord. Het adressen door verkopen is me wel bekend, dat geldt ook voor geschreven reclame post e.d. Maar dus begrijp ik nu dat mijn emailadres ergens op een lijst staat, die misbruikt (kan) wordt(worden). Dat is dus het al jaren in gebruik zijnde @chello en de laatste tijd ook @upcmail. Dat laatste adres hebben ze (denk UPC/Ziggo) zelf ingebracht. Maar voor mij doet het er niet toe, het is toch hetzelfde dacht ik. Maar het chello en upc zijn dus powned, maar het is wel het adres van wat nu dus Ziggo heet. Ik heb over iets anders, want dit weet ik nu net, contact proberen te krijgen met Ziggo, maar het is daar volgens mij een rommeltje, er is constant storing, ik kan niet of nauwelijks inloggen. De medewerkers zelf kunnen ook niet inloggen dus ook niets bekijken, en in het forum een grote klaagpartij. Volgens mij heb ik daar niets van te verwachten.
 
Ik snap er niks van, zoeven zonder problemen kunnen inloggen op Mijn Ziggo.
 
Mogelijk dat jij wel gelijk hebt, wou mijn wachtwoord aanpassen; had een 50 tekens lang uniek wachtwoord laten genereren, kon dat alleen op geen enkele manier plakken!
 
Dag Leo,

Er zijn inderdaad meer Ziggo klanten die moeite hebben om in te loggen op Mijn Ziggo. Ik ben daar een van. De laatste maanden ging het al lastig, maar sinds gisteren lukte het helemaal niet meer.
Toen ik Firefox gebruikte om naar Mijn Ziggo te gaan (omdat ik mijn factuur wilde bekijken) kreeg ik deze foutmelding in beeld: https://www.vodafone.nl/sso/static/error.html
Ik heb maar om een nieuw wachtwoord gevraagd. Dat wilde Ziggo mij toesturen via een e-mailadres dat ik niet meer gebruik. Kan dus niet. Heel raar, want Ziggo heeft mijn nieuwe e-mailadres. Ik krijg van Ziggo immers de melding op dat nieuwe e-mailadres dat er een factuur voor mij klaar staat in Mijn Ziggo.
Toen heb ik maar gevraagd of ze het nieuwe wachtwoord per post willen toesturen. Dat kan 5 dagen duren.
Vandaag een nieuwe poging gedaan met andere browsers. Ook met Chrome kreeg ik dezelfde foutmelding.
Dan maar Edge geprobeerd. Dat leek te gaan lukken, maar na het invoeren van naam en wachtwoord bleef die pagina eeuwig laden. Geen succes dus.
Tenslotte Internet Explorer gebruikt. En jawel, met Internet Explorer kon ik wel inloggen op Mijn Ziggo.
Had ik in die andere browsers een verkeerde naam en wachtwoord ingevoerd? Nee, zeer zeker niet.
Hier een heel verhaal van mensen die niet kunnen inloggen op Mijn Ziggo: https://community.ziggo.nl/mijn-ziggo-152/kan-niet-meer-inloggen-in-mijn-ziggo-sinds-25-juli-29755

De oplossing lijkt te zijn dat je cookies van derden moet toestaan. Ik heb dat zojuist geregeld in Firefox. En nu kan ik ook weer met Firefox inloggen in Mijn Ziggo, al duurt dat nog wel vreselijk lang; ik zat circa 20 seconden tegen een leeg wit scherm aan te kijken. Met Internet Explorer gaat het sneller.
 
  • Je hoeft dit niet allemaal te lezen, maar ik heb storing op storing gehad en ook alle andere gasten en zelfs het personeel.

Inloggen op Mijn Ziggo

726239ea-ec9b-4e17-88b8-9b9c25b12a04_thumb.png

Ben al jaren bij de kabel, zoals wij dat noemen. Zo wat vanaf het begin. Heb vele namen en fusies de revue zien passeren. Ben nu pas bij de community en moet nog alles bekijken en veel leren. Maar zou eerst wel eens in willen loggen in mijn browser Google Chrome. Bij Edge geen probleem, maar Edge geeft bij ander instellingen wel problemen. Daarom overgegaan op Google. Maar kan niet inloggen in Ziggo/mijn Ziggo. Heel verhaal over cookies en blockers , andere naam in bladwijzer invullen ??? niets helpt tot nu toe. Ik heb hier en daar wat uitgezet, maar niets lukt. wat moet ik doen om in te loggen, wat bij Edge zo lukt. Wat moet er precies uit, welke webnaam dan wel invullen.


24 Reacties
2 nieuw
Oudste eerst

Reputatie 7
Hoi @RuiterLeo
Wat goed dat je hier je bevindingen plaatst. Ook hier merk ik af en toe problemen met inloggen en gaat het allemaal nog niet zoals het moet gaan. Daarom zijn de moderatoren blij met je topic, dan kunnen ze kijken wat daar aan de hand is.

Meestal is het met cookies opgelost en werkt het allemaal weer maar dit heb je al gedaan en heeft het niet opgelost. Zelf heb ik geen Edge en kan ik je ook niet vertellen wat wel de beste manier is. Als er iemand is die dat wel heeft dan kan die je misschien ook verder helpen en anders komt er een moderator langs.

Succes en welkom op de Community
Ik ben liever irritant positief en optimistisch dan verwoestend negatief en vol haat - Ik ben geen medewerker van VodafoneZiggo

Y
Reputatie 5
+7
Je bent niet de enige, sinds enkele dagen is het met chrome (voor de zoveelste keer) niet mogelijk om in te loggen. Ook voor de zoveelste keer niets over te vinden op de website van ziggo.

1 persoon vindt dit leuk


Beste forumleden, reageerders. Jullie kunnen er niets aan doen. Ik kan jullie reactie in mijn mail lezen, maar ik kan niet inloggen. In Google Chrome lukt het totaal niet, ik moet kiezen tussen Vodaphone en Ziggo, kies Ziggo en het circus begint weer opnieuw, ik kan niet inloggen!!!! Dan ga ik maar naar Edge, maar daar gaat het ook al moeilijk. Ik kan inloggen met mijn UPC account, inlognaam en wachtwoord. Maar kan niet verder. Klikken opo topic, laats geplaatste discussies enz. enz, niets werk. ik weet niet meer wat ik allemaal geprobeerd heb. Laatst op menu gedrukt en weer op iets uit het menu, en na weer inlognaam en wachtwoord ben ik hier ineens. Maar dit is geen werken. Ik heb een contactformulier ingevuld met dezer klacht, hopelijk werken ze daar wat sneller. Mag ook wel, al vele jaren klant en betaal nu zowat 75 euro per maand. Mag ik daar ook via klantenservice iets van terugzien. Dit duurt erg lang en gaat erg fout. Ik zit weer op de community en weet dat ik jullie berichten gelezen heb. Moet zo weer terug naar de community van de consumentenbond, Tip voor jullie, moet je ook doen, je hoeft geen lid te zijn. Maar het werkt daar stukken beter, snel antwoorden van moderatoren, daar is de hemel, dit is de hel. Zo'n grote maatschappij als UPC/Ziggo, hoe bestaat het.



Reputatie 6
Hallo RuiterLeo, leuk dat je meteen zo actief bent op deze Community! We hebben gisteren wel een technisch probleem met Mijn Ziggo opgelost zie ik, tijdens de werkzaamheden is Mijn Ziggo buiten gebruik geweest.

Er is nog steeds iet niet in orde. Zojuist krijgen we melding dat Mijn Ziggo en My Vodafone beide niet werken. We gaan het oplossen! Meer is nu nog niet bekend.
Helpt iemand jou uit de brand of heb je zojuist de gouden tip gekregen? Nomineer hem of haar voor de #LekkerBezig award.

1 persoon vindt dit leuk

Reputatie 5
+9
Als ik nu probeer in te loggen verschijnt er:

Proxy Error
The proxy server received an invalid response from an upstream server.
The proxy server could not handle the request GET /sso/authorize.
Reason: Error reading from remote server


1 persoon vindt dit leuk

Reputatie 7
Yep @Anne H Ziggo
Bij ons krijgen we ook foutmelding in beeld!
Ik denk dat er weer iets mis gaat bij jullie. Vanmorgen werkte het nog perfect!

Jaja.. je hebt je bericht aangepast zie ik
Ik ben liever irritant positief en optimistisch dan verwoestend negatief en vol haat - Ik ben geen medewerker van VodafoneZiggo

1 persoon vindt dit leuk


Beste forumleden.
Ik krijg bij mijn mail steeds mededelingen dat er berichten zijn. Dan is de normale weg dat aan te klikken. Ik heb dat de afgelopen dagen honderden keren gedaan. Ik ben van de ene naar de andere browser geswitcht. Het helpt allemaal niet ik kom er niet in. Kom ik toch nog bij het moment van de community dat ik alles kan lezen, maar kan ik niet antwoorden. Ik moet inloggen, maar dat gaat niet. Alle soorten van Error verschijnen. Wat is dit voor een ballentent. Ik heb ze vorige keer wellicht al kwaad gemaakt, nou dat is nog niets bij hoe kwaad ik ben. Dit is toch niet te geloven, niet kunnen inloggen. En ze vallen van de ene storing in de andere. Was het nog maar UPC, wat hebben ze de klanten aangedaan met dat Ziggo. Dat ik er nu wel ben kom door van alles te proberen, nu via facebook, en ik wil helemaal geen facebook, maar je hebt niets meer te vertellen. In elk geval kan ik wel iets van me laten horen .... bbbbrrrrrree......woest. Prachtige voetnoot van EnergieBoy, hoe houdt ie dat vol, niet voor niets EnergieBoy. En Anne heeft ook een bericht gestuurd. Lief van Anne, zij kan er ook niets aan doen. Maar een bericht sturen aan iemand die niet kan inloggen heeft weinig zin. Ik zit te wachten op een email van een deskundige met daarop, dit is je inlognaam, dit is je wachtwoord, hiermee kan je altijd inloggen. Wat zou dat zalig zijn. Groeten allemaal, Leo.



Reputatie 6
EnergieBoy schreef:
Yep @Anne H Ziggo
Bij ons krijgen we ook foutmelding in beeld!
Ik denk dat er weer iets mis gaat bij jullie. Vanmorgen werkte het nog perfect!

Jaja.. je hebt je bericht aangepast zie ik :)

Yes, ik drukte op Enter en kreeg een seconde later een hoge prio e-mail binnen. Als het goed is werkt Mijn Ziggo nu weer prima sinds een minuut of 10. De storing is voorbij.

Helaas had je al een tijdje last van de inlog storing @RuiterLeo en heb je al van alles moeten proberen voordat het bij ons bekend was. Kun jij nu ook weer goed inloggen zonder problemen?
Helpt iemand jou uit de brand of heb je zojuist de gouden tip gekregen? Nomineer hem of haar voor de #LekkerBezig award.

1 persoon vindt dit leuk


Beste Anne,

Ik ben nu in een hoera stemming. Ik zie je bericht op de mail, klik erop en kom meteen in de community. Maar het geluk kan niet op, zonder inloggen of wat dan ook, kan ik antwoorden. Onbestaanbaar een paar uur geleden. Ik meldde al was ik zover gekomen dat ik de berichten in de topic kon lezen, dan kon ik zelf niet reageren, want wederom verscheen u moet inloggen. En dat ging niet. En er komt nooit te staan u kan op dit moment niet inloggen, nee er staat altijd wel iets waardoor ik en ieder ander lid de schuld krijg. Want het wachtwoord is niet goed, inlognaam en wachtwoord komen niet overeen enz. Maar daar klopt dan niets van, want als het wel lukt, blijken inlognaam en wachtwoord dik in orde.
Je ziet ik kan weer inloggen en antwoorden en excuses in mijn enthousiasme had ik het in mijn vorig bericht over Anne zij kan er ook niets aan doen. Even in de war door Anne wat tweeslachtig is. En als het weer goed gaat, en hopelijk blijvend goed gaat, is de boosheid ook snel over. Neemt niet weg dat al die storingen een keer moeten stoppen. Vriendelijk groetend, Leo.
1 persoon vindt dit leuk

Ziggo test zijn productie omgeving graag uit op de gebruikers, wij zijn nu BETA-testers geworden, dat kan best als je miljoenen klanten moet bedienen....





Enz. enz
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan......

B

Ik had dezelfde problemen met het niet kunnen inkoggen op "mijn Ziggo"
Ik denk mij nog te herrinneren dat ik dit heb opgelost in de instellingen van Chrome.
Ik weet het niet meer 100% zeker maar vermoedelijk door het volgende instelling te wijzigen:
Ga naar instellingen,
Dan naar Site instellingen,
Dan naar Cookies.
Vink de optie aan "Cookies van derden toestaan"

Het is het proberen waard.
Ik kan in ieder geval weer normaal inloggen.
Gr, Arie


Reputatie 5
+9
Iedere keer is “de oplossing” andere browser, cookies verwijderen, cookies van jan en alleman toestaan.
Dat is geen oplossing.
Bij welk bedrijf moet je elke dag van browser veranderen of met je vingers in de cookies trommel zitten?
Ik nergens anders hoor, alleen bij Ziggo.

1 persoon vindt dit leuk
B

@RobertKoopman
Heb je geprobeerd of het werkt?
Als het werkt dan kan het voor een Ziggo modurator een indicatie zijn waar het probleem veroorzaakt wordt.
Heeft het te maken met b.v.:
a. Het samenvoegen van het inloggen bij Ziggo en Vodafone zodat je maar 1x hoeft in te loggen voor beide services. Mogelijk ziet de Chrome browser de Site nu als een van derden. Ik weet het niet maar ik gok maar wat. Naar mijn idee is het opgetreden nadat de beide sites zijn samengevoegd.
b. Een gewijzigde standaard instelling van de Chrome browser. Deze wordt nl. ook regelmatig geupdated door google.

Alleen maar mopperen heeft geen zin. Eerst proberen en creatief zoeken naar een oplossing kan helpen.
Gr, Arie

1 persoon vindt dit leuk

Reputatie 5
+9
Dit speelt al weken.....
En daarbij ik heb 6 Vodafone accounts, ik ga dat koppelen echt niet proberen.
Ziggo heeft gewoon grote problemen maar het ligt weer aan de klant.
Heeft ook niets met mopperen te maken hoor.

1 persoon vindt dit leuk

De foutmeldingen die ik heb gepost hebben niets met cookies te maken, wel met rommelen met doorverwijzingen en serverinstellingen.
Maar ik kan weer inloggen, dus solved, we praten er niet meer over....
Forums zijn om te mopperen toch?
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan......



Reputatie 6
broekhua schreef:
Eerst proberen en creatief zoeken naar een oplossing kan helpen.
Gr, Arie
Dit is de kern van de Community. Ook wanneer oorzaak en oplossing helemaal bij Ziggo ligt is wat Arie schrijft een super uitgangspunt!

gebruikers-naam schreef:
Forums zijn om te mopperen toch?
Jazeker! Ook al frustreert het wel eens in een conversatie, het houd de boel wel scherp.
Helpt iemand jou uit de brand of heb je zojuist de gouden tip gekregen? Nomineer hem of haar voor de #LekkerBezig award.


Reputatie 5
+9
Als het probleem compleet bij Ziggo ligt valt kunnen klanten zoeken naar een oplossing tot ze een ons wegen
Maar we moeten altijd van browser wisselen en met de cookies aan de gang terwijl dat complete onzin is....
En nogmaals dat heeft niets met mopperen te maken!

1 persoon vindt dit leuk


 
Sorry maar wou toch iets bewijzen, maar kost veel moeite, alle afbeeldingen moesten eruit.
Maar ik heb nog meer van die lijsten, je kan er je kamer mee vol plakken.
Maar ben wel ontevreden over Ziggo, maar heb er wel alles van TV, Telefoon, Internet, een pakket kost me iedere maand 75 euro.
 
Inmiddels heeft ook Porrelaar zich bij ons gevoegd, hartelijk welkom, nou zijn bericht spreekt boekdelen.
Maar dit lijkt me wel genoeg om aan te geven dat het bij Ziggo, hopelijk tijdelijk, een rotzooitje is. Dit is allemaal terzijde, maar moet ik van deze provider verwachten dat hij mij helpt bij een ander emailadres, dat was de vraag van V&G.
 
Beste forumleden, prima dat jullie nu kunnen inloggen bij Ziggo, ik heb het nu niet geprobeerd ben druk men antwoorden , forum verhalen en discussies opzoeken enz. Maar wat is nu precies de bedoeling. In eerste instantie ging het om de "criminele" spams, toen bleek het powned en dan wat het beste te doen. Ik heb dus @chello of @ upcmail dat is in feite hetzelfde. Ik heb ook Gmail min of meer bij overstappen op Google Chrome en elders nog, bij internet, een topic over outlook.com.
 
Ik zal de stapjes kleiner maken:
"Ik heb dus @chello of @ upcmail " Dan heb je dus Ziggo, ook al is je domeinnaam anders. Ik heb ook UPC en nu Ziggo. Verder heb je Gmail maar die is blijkbaar niet gepowned.
Heb je bij beide veel spam of alleen maar bij Ziggo/UPC
 
Geachte V&G. Dank voor je verdere hulp, ik lees zondemeer altijd alles, probeer altijd een advies uit c.q. op te volgen en probeer ook altijd te antwoorden. Maar ook ik kan wel eens wat vergeten en nog erger, of zo erg ook weer niet, maar er kan ineens wat tussenkomen, er staat iemand voor deur of iemand komt wat brengen, kortom triviale zaken waardoor ik niet meteen antwoorden kan. Excuses daarvoor. Maar wat later ik ben er toch maar heb volledig begrip dat je de zaterdagavond voor je zelf houdt.
Dan over chello en upcmail. Ik heb al jaren afname van TV,Telefoon en Internet van de kabelmaatschappij, heeft vele namen gehad, maar uiteindelijk UPC al heeft deze het nu weer aan Ziggo met dus de naam Ziggo gegeven. Dus dat is akkoord. Overigens is al meer gezegdverander dat chello en upc. Ik heb Ziggo al gecontact, vele moeilijkheden met inloggen e.d. gehad, wel een keer contact en gevraagd kan ik niet @ziggo krijgen. Antwoord dat zou niets uitmaken ??? Dit even terzijde, maar dan weet je dat ik toch summier contact met Ziggo heb gehad.
Wel gezegd als je vele jaren dus chello, upc dan wel ziggo hebt, dan zijn al je contacten daarvan op de hoogte en komt dus nagenoeg alles bij mij op chello of upcmail binnen. Dus ook spam. Gmail is ooit met Google Chrome binnengekomen, waarschijnlijk was het aangevinkt en heb ik daar niet op gelet. Maar gmail als mailadres is vrijwel nooit gebruikt, het ging immers goed met chello-upc. Hoe ook bij de account outlook staat weet ik echt niet meer, het is van het team outlook.com en ook van alleen outlook. Ook daarmee niets of weinig gedaan, maar dat spamprobleem ook Norton gemeld, omdat het advies aan mij was Norton moet het ook tegenhouden, heeft ook een spamfilter. Antwoord van Norton ( mijn security erop aangesproken) was, wij werken alleen met outlook!. Hoef je niet te geloven, maar het is wel waar. Op jouw advies bij powned geweest en alle accounts geprobeerd, alleen chello en upcmail gaven 1 overtredingssite geen pasta's (nooit van die begrippen gehoord). De gmail en outlooks gaven niets. Maar ook weinig of geen spam, überhaupt weinig mail c.q. postvak in. Dat is het, wellicht zeer uitgebreid uitgelegd, maar dan weet je alles, en nu wat te doen. Antwoord wanneer je weer tijd heb, ik heb geen haast.
 
Als ik kijk naar het soort spam dat je krijgt zou ik zeggen dat je bepaalde onschuldige sites bezoekt en dat zg. trackers je email vastleggen en die doorverkopen.
Om dat te verminderen zou je in de richting van de host file moeten denken. De lijsten waar je eenmaal op staat kom je niet meer vanaf.
Zoals ik aangaf: als je "gepowned" bent kun je kijken of je die email adressen kunt opheffen. Kan of wil je dat niet, dan blijft alleen over een goed spamfilter gebruiken/aanschaffen.
Overigens ontvang ik ook wel regelmatig mailtjes van allerlei richtingen waar ik bekend ben. Of dat nu LinkedIn is of websites die om een beoordeling vragen. Ik klik er elke dag wel eentje weg.
Je kunt dus ook denken, toe maar en je er niet druk over maken. Het wordt vervelender en dat was in mijn geval, dat er veel phishing mailtjes tussen zaten.
Om die reden heb ik daarom het email adres (het betrof een alias) dat gepowned was opgeheven. Ik heb een mailtje naar een rits contacten gestuurd dat mijn email adres gewijzigd was.
'n Heel enkele keer kom ik nog tegen dat iemand mijn oude alias nog in het systeem heeft staan maar dat zijn kleine probleempjes die je zo hebt opgelost.
 
Beste forumleden, goede morgen. Dank voor alle hulp en iedere hulp is welkom al moeten we, en mijzelf voorop, weten dat het geen halszaken zijn die problemen van mij. Het is irritant en er komt steeds iets bij. Als nu dus bij mij @chello en @upcmail powned is, ook al is het één overtredingssite en geen pasta, ik schrijf dat nu wel zo makkelijk maar weet echt niet waar ik het over heb, ja pasta dat is Italiaans eten, maar verder gaat mijn kennis niet. Er zijn oplossingen een andere provider, maar nauwelijks een optie ik neem zowat alles van Ziggo af, en/of een ander emailadres bij of van Ziggo, hoe moet ik dat dan doen. Of een ander emailadres elders, ik heb al gmail, en ook nog outlook, maar dat 2x en hoe het daarmee zit is ook al een raadsel. En tot slot wordt een nieuw spamfilter geadviseerd, en hoe kom je daar nou weer aan, hoe gaat dat, wat moet je dan weer regelen enz. enz. Overigens heb ik de moed niet laten zakken en ben bereid één en ander te proberen, maar zonder hulp gaat dat beslist niet.
En verder wordt geopperd, en al meerdere keren ook elders gehoord, het bezit van meerdere adressen, een adres gebruiken voor slechte websites/webshops, één voor de goede, één voor familie, één voor kennissen. Kan een hele rij opnoemen maar een aantal zaken is zo gek nog niet. Tot nu toe had en gebruikte ik maar één adres .... naam@chello.nl. Dus wil ook wel weten hoe dat met meerdere adressen gaat, want aliassen enz. veel is weer abra kadabra voor mij. Maar wat nu te doen enm graag stapje voor stapje. Wat moet ik doen met chello en upcmail. Zal toch een tijdje aan moeten blijven, want niet iedereen stapt meteen over. En kan ik gmail en outlook (als ik weet wat daar mis is) gebruiken? Graag alle benodigde hulp, maar ik heb geen haast, dus antwoord of geef berichten door wanneer het jullie uitkomt. Vriendelijke groeten van RuiterLeo.
 
Ik zie geen noodzaak om bij Ziggo weg te gaan.
Ik zou wel beginnen met een nieuw email adres bij Ziggo:
Beter als hier zal ik het wel niet kunnen uitleggen:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/extra-e-mailadres-aanmaken/
Vervolgens maak je onder dit email adres 1 (of meerdere aliassen aan als je dat verkiest):
https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/alias-toevoegen/
Vanaf dan gebruik je alleen nog je aliassen, niet je aangemaakte emailadres

Zodra dat allemaal goed loopt ga je proberen van naam@chello.nl af te komen. Ik weet niet of je dat zelf kunt opheffen of dat je daarvoor de helpdesk moet bellen. Ik weet dat je naam@ziggo.nl in elk geval niet zelf kunt opheffen dus ik verwacht dat dat via de helpdesk moet.
Als dat allemaal gelukt is heb je als resultaat dan bij Ziggo alleen nog je nieuwe emailadres (wat je dus nooit gebruikt) met daaronder 1 of meerdere aliassen die je wél in gebruik neemt.

Ik neem aan dat je webmail gebruikt, dus inlogt via het internet bij je email leverancier. Werk je echter met een email pakket (zoals Windows Mail, Thunderbird enz.) dan zal daar ook het e.e.a. in ingesteld moeten worden.
 
Geachte V&G, fijn dat je steeds reageert, want voor mij is dit een zeer ingewikkeld probleem. En je opmerking : Beter als hier zal ik het wel niet kunnen uitleggen, dat valt alles mee. De website zegt wellicht meteen alles en is hopelijk makkelijker voor mij, maar je uitleg daar is niets mis mee. Zelf wordt mij nog wel eens verweten niet duidelijk te zijn. Dat zal zeker waar zijn maar mijn excuses is dat ik dan zaken uit moet leggen die ik zelf niet begrijp. Wat we nu bespreken is een voorbeeld: e-mailadressen aanmaken, aliassen toevoegen, welke email gebruik je, heb je een email pakket...... het is Nederlands dus ik versta het wel, maar begrijpen is een tweede. Ik heb eigenlijk nooit anders dan met de mail gewerkt met mijn adres naam@chello.nl. Maar door wat probleempjes, de spam en nu voor het eerst mij bekend powned, dan ben ik eens verder gaan kijken. Als ik mijn mail opent, dus klik op het icoontje van mail, een envelopje, dan zie ik dat ik eigenlijk 4 mailadressen heb, of te wel 4 accounts want bij instellingen en accounts beheren staan ze. Het is dus chello of te wel upc, het is gmail en 2x outlook (wat ik ook niet begrijp, maar dat is wellicht voor later, niet alles tegelijk). Je laatste vraag wat gebruik je als mail, zal wel webmail zijn. ik heb die vraag meerdere keren gehad, ik denk eruit te zijn, maar de twijfel slaat steeds toe. Als ik op mijn icoontje het envelopje klik staat er alleen Mail , ook bij rechts klikken alleen Mail. En wat is dat dan, is het webmail, maar wordt mij dan vertelt dat is de mail via de provider, dus Ziggo, ik weet het niet, kan het ook niet bewijzen. Zelf doorgezocht liep ik aan tegen: mail van Windows te weten mail en agenda. Dat lijkt exact op wat ik heb, dus zelfde uiterlijk, zelfde scherm, zelfde envelopje (daar zijn er ook vele van) enz. Je hebt ook mail en agenda van Microsoft, maar dat lijkt dan weer niet. Het is zo simpel als je weet hoe het moet, maar ik kan het echt niet definitief zeggen. Ik weet wel toen ik de PC kocht er Windows 10 opstond en de mail heette Windows Live Mail. Maar na een aantal Windows updates was er ineens een ander envelopje met dus Mail. Ik meen te weten dat Windows, live mail niet meer ondersteunt en wellicht hebben zij via een update Mail gegeven, dan zou het dus van Windows moeten zijn, en is dat wat jij bedoelt met Webmail. Zou het eindelijk eens opgelost zijn. En een email pakket zegt me niets, tenzij zoals je zegt Windows Mail zo'n pakket is. Heb ik dan ineens een pakket? Hoe kan ik daar nu zekerheid over krijgen??.
En zo begin ik dus met je vragen van achteraf. Maar ik ga uiteraard je opgegeven websites aanklikken. Heb dat nog niet gedaan, maar hoop dat er goede uitleg is hoe ik zo'n adres moet maken. Dat geldt ook voor de aliassen, dat is me totaal onbekend. Ik hoop ook dat daar goede uitleg is, want ik zou niet weten wat ik in moet vullen. Ik begrijp dat mijn nieuw aangemaakte email adres niet gebruikt mag worden, maar dat ik dan de aliassen moet gebruiken. Volgende stapjes worden dan @chello e.d. opheffen c.q. niet meer gebruiken. Je geeft ook aan van @ziggo.nl kan je zelf niet afkomen, wordt dat wel mijn nieuwe adres, ik hoop het straks allemaal te zien. Dank en vriendelijke groeten, Leo
 
Blijkbaar gebruik je idd Windows Mail
Dat gebruik ik zelf niet en weet daar ook de weg niet in dus heb je hulp van anderen nodig om, als je straks een ander email adres en aliassen hebt, deze accounts in Windows Mail op te nemen want dat zal niet vanzelf gaan.
(By the way, ik ben geen allesweter dus mss dat iemand anders wel een heel ander voorstel van aanpak heeft)
 
Laatst bewerkt:
Dank je V&G voor de snelle reactie. Ik zie echter donkere wolken aan het firmament verschijnen. Ik kan er ook niets aan doen, ik heb dit zelf allemaal niet gedaan. Wat ik gezegd heb is wel de waarheid, De simpele vraag welke mail heb je, blijkt niet zo simpel te zijn en ik vrees dus grote gevolgen te hebben. Ik heb ook de onhebbelijke gewoonte in herhalingen te vallen vooral als ik iets goed wil uitleggen. Maar je koopt een nieuwe PC, was gewoon nodig. Op die PC stond al van alles. Een kenner doet dat wellicht liever zelf, maar ik vind het wel goed als er al iets opstaat. En dat was dus Windows 10, van ongeveer 2 jaar geleden, maar wel steeds geupdated en voor de mail stond er dus Windows live mail. Dat staat er nog op, want dat is niet door een update automatisch weggegooid. Het slaapt nu ergens. Ik heb verder nooit iets aan de mail gedaan, maar ineens was het Mail. Ben bij forums geweest van microsoft en windows, maar, ik kom daar niet verder of begrijp het niet. Vraag je bij microsoft iets dan krijg je steevast een standaard pagina, dat is kennelijk hun antwoord. Dus wat ik precies heb, ik ben nergens wijzer geworden, de aantal tegengestelde adviezen zijn legio. Maar zelf overal gegoogled en verschillende sites bekeken denk ik dat het inderdaad mail en agenda is van Windows. Als ik via de normale weg iemand een mail stuurt is de voetnoot onderaan altijd verzonden vanuit mail van Windows 10. En nu zijn we zover dat ik een ander mailadres kan maken, ga daar morgen aan beginnen, ik vind het nu te laat en moet mijn hersens erbij houden, en nu zijn er weer problemen. Jammer dat je me niet verder kan helpen, ik begrijp dat wel, maar betreur het zeer, want het gaat net zo goed. Afwachten dan maar, ik weet het anders ook niet. Oplossingen worden wel aangedragen (voorheen) maar ik ben ook gewaarschuwd niet rücksichtslos overal achteraan te hobbelen, want de een zegt dit, de ander dat. Je moet je hele computer opschonen, volgens mij is dat op nieuw beginnen, alles eraf en dan weer beginnen. Nou dat klinkt simpel, als je precies weet hoe dat moet, maar dat krijg ik niet voor elkaar. En het gekke is welk programma ik er ook op loslaat de PC krijgt altijd een positief resultaat, prima PC, geen ongewenste software of anderszins problemen. Welnu we slapen er een nachtje over, het is nu veel te laat. Daarom dank en wel te rusten, Leo.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan