• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Àanstaande zaterdagmorgen vindt er een grote upgrade plaats.

Het is geen instelling.
Ik denk dat als cookies worden opgeruimd, de browser geen probleem meer heeft.
 
@porrelaar klik ik hier op een nieuw bericht in de lijst "latest postings" dan zie ik hier eerder ook wel het openings bericht waarmee het topic gestart werd maar word ik hier nu direct doorgelinkt naar het laatste bericht ... ik heb hier niets speciaals voor gedaan ...op het moment ik de melding deed in bericht #12 was er een schijfopruiming bezig en na de herstart van de pc zag ik dus hier geen vertraging meer ..
 
@porrelaar
Dat is wel vreemd, bij mij staat er net als de vorige versie -> De onderstaande topics zijn niet bijgewerkt sinds je laatste bezoek.
Maar eens kijken wat hij morgen aangeeft.

@Abraham54

Dat zou kunnen, maar bij mij is er al iets van 10 dagen niet meer opgeschoont en hier werkt het wel.
Maar Porrelaar zou dit eens kunnen proberen, want dit werkte bij Emi ook.
 
Prachtig allemaal.
Mis alleen een optie die er eerst wel was, actieve topics was dat geloof ik.

En zie dat het nu meer bedoeld is voor ouderen met een wat slechter zicht, de letters van de titel en startpost zijn wel bijzonder groot vind ik, heb een bril en kan de kleinere letters eronder prima lezen.
 
Het logo van het NCF is inmiddels ook terug op alle thema's.
 
Lijkt wel of layout van het forum belangrijker is dan het doel waarvoor het ooit is gestart, helpen van mensen met een computer gerelateerd probleem, zijn zat fora met een rustig en doeltreffende layout die ook gewoon werken.

Tis nu een schreeuwerig forum geworden waarbij het nut van die layout mij totaal ontgaat.
En waarom is dat lettertype zo enorm groot.
 
Hoi LangePier - ik snap er niks van hoe een en ander nu bij jouw overkomt.

Wil je even controleren of wat jou hier ziet ook op mijn forum ziet?
https://********.nl/
 
Ik zal nu alle topics en forums als gelezen markeren. Dan merk ik morgen wel of het weer als vanouds werkt.
Ja, alles werkt nu weer als vanouds. Wanneer ik nu op een topic klik, dan zie ik meteen de eerste nieuwe post in dat topic sinds gisteren. Prima dus!

En wat de grootte van de letters betreft: die is voor mij precies goed. Niet overdreven groot. Wel groter en wat vetter dan op andere computerforums, maar daar heb ik geen bezwaar tegen. Geef mij maar een stevige zwarte letter op een witte achtergrond, en die hebben we op het NCF.
 
Hoi porrelaar - heb jij die problemen ook eerder op mijn forum gehad of niet?
 
Nee, ik had die problemen (bestaande uit erg veel ongelezen berichten, die ik allang gelezen had enz) alleen op het NCF gisteren na de grote upgrade. Daar doe ik niet moeilijk over. Dat was gewoon een hikje.
Voor mij was het voldoende om alle forums als gelezen te markeren. Daarna werkte het NCF weer als vanouds. Ik heb geen cookies hoeven verwijderen. Voor mij was het dus een probleempje van niks.

Klein punt van kritiek: ik begrijp niet dat het forum na die upgrade in het Engels was. Natuurlijk is het makkelijk om dan helemaal onderaan op English te klikken en daarna op Nederlands, maar dat zou eigenlijk niet nodig moeten zijn. De kans bestaat dat nieuwe leden of leden in spe afhaken wanneer ze voor het eerst het NCF bezoeken en dan van alles in het Engels zien. Het is goed mogelijk dat een nieuweling niet weet hoe hij een en ander naar het Nederlands moet omzetten.
Dit is een Nederlandstalig forum. Het nut van de Engelse variant zie ik niet. De keuze tussen English en Nederlands zou van mij mogen verdwijnen.

Aanvulling: je hebt intussen uitgelegd waarom het forum eerst in het Engels is: https://www.nationaalcomputerforum....ans-in-de-nieuwe-xenforo-2-uitvoering.133195/
Jammer, maar dat is dan blijkbaar niet anders.
 
Laatst bewerkt:
Over de instelling van de taal - die is op dit moment forumwijd Nederlands.

Vermeld probleem doet zich alleen nog voor zoals omschreven - bij de installatie van een vernieuwde taalbestand.
 
Alles werkt hier nu goed, alleen krijg ik geen enkele bericht binnen als er een nieuwe reactie is geplaatst.
De instellingen daarvoor staan wel goed.
 
Ook ik krijg sinds de upgrade van het forum geen notificatiemails meer.
 
Ik heb voor de uitgaande e-mail nu de server van Antagonist ingesteld en via Admin een test-e-mail verzonden naar mijn adres.
Die test e-mail is dan ook meteen ontvangen.

Anderzijds ontving ik overigens wel e-mails van berichten - die optie heb ik weer uitgeschakeld.
 
Het is raadzaam om even kort de instellingen van je profiel na te lopen. Misschien zijn daar kleine wijzigingen geweest.

Daarnaast een tip voor de mensen die hem, net als ik zochten, er is weer een sneltoets voor het verzenden van berichten namelijk Ctrl + Enter.
 
@Abraham54

Nu krijg sinds een uur wel weer een melding van een nieuwe reacties.
 
Ik krijg nog steeds geen notificatiemails. Dat is begonnen na de upgrade van XenForo van afgelopen zaterdag. In de voorafgaande 6 jaar kreeg ik die notificatiemails altijd.
Ik heb mijn instellingen nagekeken. Die zien er goed uit.
Ik lig er verder niet wakker van; ik meld het alleen.
 
Fijn Porrelaar dat je de zaken meld. Zeker ook voor de mensen die er op zitten te wachten en nu misschien denken dat er niet is gereageerd. Juist door het te melden kan het worden opgelost.

Ik meld ook nog even. De voorvoegsels als vraag (blauw) en opgelost (groen) en de eventuele anderen zijn ook verdwenen.
 
Alles op zijn tijd.
Op dit moment is de ledengroep ladder opnieuw aangemaakt - want was niet mee geïmporteerd.
Dit was denk ik een van de dingen, die er voor zorgde dat ingestelde permissies niet goed werkten.

Daarom worden thans alle gebruikers opnieuw opgebouwd, om de herstelde gegevens door te voeren.

Als dat gebeurd is - dan komen de voorvoegsels aan de beurt.

Want ook die zijn niet mee geïmporteerd.
 
Inderdaad alles op zijn tijd. Maar wij weten niet wat wel en niet is meegekomen. Daarom melden wij de zaken die wij zijn en merken zodat jij dat weet. En het kan oplossen / aanpassen.
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan