• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Àanstaande zaterdagmorgen vindt er een grote upgrade plaats.

Het was voor mij wel een verrassing dat de ladder niet was meegekomen, gezien het feit dat in het profiel van een lid te lezen stond, dat hij een "active member" was.
Zo ben ik er achter gekomen.
Het herbouwen is overigens een behoorlijke klus die wel even duurt.
 
Mooi zo en de gebruikerscache is daarnet met succes heropgebouwd.
 
En ook van je laatste post in dit topic kreeg ik een notificatiemail. Deze keer niet dubbel, maar slechts 1 x. Helemaal zoals het hoort. Prima!
 
@porrelaar

Mooi dat het bij jou nu ook weer werkt.
Bij mij kwamen ze vandaag ook ineens weer binnen.
 
Voor mij was het een verrassing dat two factor authenticatie niet correct was overgenomen. Dit moet je zelf weer opnieuw instellen. Voor de mensen die dat gebruiken, wel handig om even na te lopen in je profiel.
 
Ik had daar juist met de vorige vernieuwing last van. Bij mij bleef hij toen aanstaan terwijl hij uit moest. Zo zie je maar vernieuwing brengt altijd kleine problemen met zich mee.
 
Mis alleen een optie die er eerst wel was, actieve topics was dat geloof ik.
Geen idee waarom het in Nieuwe Posts is veranderd. Dat maakt het actief, eenmaal gelezen verschijnt het niet meer.
Je kunt het veranderen door Ongelezen topics uit te vinken:

5a6f961a83caa-Schermafdruk_van_2018-01-29_22-45-30.png
 
Aha - je hebt de groen stijl gevonden - mooi gedaan nietwaar?
 
Bloedmooi is een verkeerde uitdrukking maar het dekt wel de lading. :cool:
 
Ik zal dit vanavond eens veranderen.
Dan zal ik eens kijken wat prettiger werkt.
 
Door het Engelse taal pakket te verwijderen verdwijnt ook automatisch de "talenkeuze" onderin het scherm.

Dat is natuurlijk het geval - maar wordt zover ik weet niet door XenForo geadviseerd.
 
Als je dat taalpakket verwijderd heb je het dan nog wel in het Admin panel? Dat is namelijk wel prettig daar Engels de moedertaal van deze software is. Dan is het makkelijker op bijvoorbeeld het moment dat je hulp nodig hebt om nog wel de Engelse taal te hebben / te kunnen kiezen.
 
De transparante overlayer voor het afsluiten van een vergrootte afbeelding i s wel handig (als men het door heeft).
Een aantal maal klikte ik op de pagina-terug knop om te ervaren dat dat niet de bedoeling is:

5a7074d9cab0d-Schermafdruk_van_2018-01-30_04-31-40.png


Het menu in de header van je accountnaam is ook veranderd.
Is het mogelijk om Leuk bevonden en Trofeepunten uit te schakelen? Het doet me denken aan het beloningssysteem van het KPN-forum waar men de forumleden inzet als Helpdesk (maar dan een graadje erger).
 
Is het mogelijk om Leuk bevonden en Trofeepunten uit te schakelen?
De administrator (Abraham54) kan natuurlijk de knop Leuk overal verwijderen en ook het systeem van de trofeepunten eruit slopen, maar dat geldt dan voor iedereen.
Jij kunt wel zelf verhinderen dat jij een melding krijgt wanneer iemand een post van jou leuk vindt of wanneer jij er trofeepunten bij hebt gekregen. Dat doe je via je profiel > Voorkeuren > Meldingsvoorkeuren. Gewoon een paar vinkjes weghalen en daarna onderaan op Save klikken.

Ach, de een vindt het leuk om op Leuk te klikken, wanneer hij een leuke reactie heeft gelezen, de ander vindt dat totaal onnodig. Verschil van mening daarover zal je altijd houden.
 
Je kan de vind ik leuk knop op verschillende wijze interpreteren. namelijk: De reactie die je hebt gelezen vind je leuk. of een instemming van de gelezen reactie. Of het antwoord heeft je erg goed geholpen.

Ik zelf gebruik hem niet extreem veel maar vind het een betere toevoeging als de Bedankt knop uit vroeger tijden.
 
Je kunt de knop Leuk ook zien als een snelle manier om te reageren op een post van iemand anders. Je hoeft geen tekst te typen, alleen maar op die knop te klikken. De auteur van die post krijgt dan een melding (indien hij zijn instellingen niet zelf gewijzigd heeft), dat iemand zijn post waardeert.
EvC vindt dat misschien niet nuttig, anderen zullen zo'n blijk van waardering wel op prijs stellen.

Rubensky vindt de knop Leuk beter dan de Bedankt knop uit vroeger tijden. Soms zou je willen dat er keuze was tussen die knoppen. Stel dat iemand in een post waarschuwt voor een nieuw virus dat rondwaart, dan is het een beetje raar om op de knop Leuk te klikken. Dan lijkt het net alsof je het leuk vindt dat er alweer een nieuw gevaarlijk virus op de loer ligt.

Op een ander computerforum was eerst ook zo'n Leuk knop (met pictogram van een hartje). Sinds kort verschijnen daar meer keuzes wanneer je de muis boven dat hartje houdt; er springt dan een menuutje open:

5a708b430e727-Vind_ik_leuk_knoppen_op_PCH.png


Je hebt dan de keus uit 5 opties (van links naar rechts):
  1. Bedankt
  2. Haha
  3. Verward
  4. Verdrietig
  5. Vind ik leuk

Ik zeg niet dat het zo moet. Ik zeg enkel dat ik die oplossing wel aardig vind. Niemand wordt verplicht om gebruik te maken van die knop(pen).
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan