• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Één taal in de browser Firefox

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik weet alleen niet of Perloc een vpn gebruikt.

Dat bedoelde ik ook niet.

Ik wil zeggen dat je locatie invloed heeft op de zoekmachine. Dat blijkt uit VPN experimenten.
 
Ik wil zeggen dat je locatie invloed heeft op de zoekmachine. Dat blijkt uit VPN experimenten.

Dat klopt want ik heb ook een tijdje een vpn gebruikt.
Maar als je zelf in het Engels zoekt op bijvoorbeeld computer problems dan geeft hij alleen Engelse sites aan. Dus dat zou een optie kunnen zijn.
Maar mogelijk dat het al is opgelost door de link van Veng.
 
Leono: Wat is VPN?? Geen idee. Als je het verteld zeg ik, "ja natuurlijk!!"

aarie25: ik heb geen behoefte vooralsnog aan meer zoekmachines.
Ik heb ik het artikel niets over taalinstelling gevonden.

Als ik nu nog weet wat VPN betekent....
perloc
 
Ik zag na versturen van mijn bericht een popup van Veng.
Dat heb ik toegepast. Resultaat van de eerste site bij toepaasing van de NCR switch:

1521388068455.png
 
Ik zag na versturen van mijn bericht een popup van Veng.
Dat heb ik toegepast. Resultaat van de eerste site bij toepaasing van de NCR switch:

Bekijk bijlage 9399
 
Ik zou me voor kunnen stellen dat je ipv "google.com" iets anders moet ingeven. Bv. "google.uk/ncr"
Ik weet nl. niet hoe google de ".com" locatie interpreteert.
Of mss moet je eerst die cooky instellen met google.uk/ncr voordat je gaat searchen
Het is maar een suggestie.
Overigens staat NCR voor: No Country Redirect maar dat had je vermoedelijk wel door.
En VPN voor Virtual Private Network. Je IP adres wordt dan door een provider gemaskeerd.

Je kunt ook dit eens proberen:

Okey doke, try this out:
  • go to advanced search (www.google.com/advanced_search).
  • Use empada (dit is maar als proefje, je kunt een ander woord nemen) as your search term
  • There's an option further down for filtering by languages. Select English.
  • Click on the blue Advanced Search button.
I just tried it out for you, and the results were all about empadas, and were all written in English. If the language filter isn't changeable, try launching an incognito window (ctrl+N in Chrome) and follow the steps to see if it works. I also tried searching for "empada recipe," and got a ton of recipes for them in English.

Of deze, gebruik een andere search engine:
"I switched to Bing.com because of it. They have very convenient options as "Narrow by language" and "Narrow by region" right above search results. Also you can go to settings and set search results only in English and it really works as opposed to Google "fake" settings. "

Als laatste tip kwam ik deze nog tegen:
http://mycroftproject.com/google-search-plugins.html
 
Laatst bewerkt:
aarie25: ik heb geen behoefte vooralsnog aan meer zoekmachines.
Ik heb ik het artikel niets over taalinstelling gevonden.

De zoekmachine is gewoon in Firefox te veranderen, dus hoe je er geen meerdere te gebruiken.

Bij een Vpn kun je kiezen uit verschillende servers die in verschillende landen staan.
Als je dan een server kiest die in Amerika staat, dan gaat jou browser ook alleen daar zoeken.
Omdat je dan een Amerikaans ip adres gebruikt.
 
Firefox biedt ook de addon "Google-No Country Redirect".

Lijkt mij in elk geval het proberen waard.

De VPN addon Zenmate (gratis, wel eenmalig registreren) verhuist u naar Duitsland. Maar dan kunt u wel de zoekmachine gebruiken die uw voorkeur heeft. (Ik heb zelf een Google allergie).

Er zijn ook nog andere VPN addons, zoals Hotspot Shield Free. Ik zeg hier wel bij dat die een half jaar geleden niet werkte in Firefox, maar wel weer in andere browsers. Misschien is dat probleem inmiddels opgelost. Hotspot Shield Free vraagt geen registratie.
 
Ik heb zelf een tijdje Windscribe gehad.
Die heeft ook een gratis versie en je kunt makkelijk wisselen tussen verschillende servers.
 
Wat ik ook nog bedacht, monsieur perloc:

Zowel bij de privacy-vriendelijke zoekmachine Startpage, als bij de privacy-vriendelijke zoekmachine Duck Duck Go, als bij de privacy-vriendelijke zoekmachine Qwant, kun je de gewenste zoekregio instellen.

Dat zou u ook eens moeten proberen.

Misschien kan dat ook bij andere zoekmachines, maar die gebruik ik zelf niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan