• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

0xc000007b error

Status
Niet open voor verdere reacties.

traifbest

Junior lid
Lid geworden
12 okt 2011
Berichten
72
Waarderingsscore
0
Hallo allemaal,

Sinds een jaar ongeveer krijg ik bij veel nieuwe spellen de 0xc000007b error. Ik dacht dat dit kwam omdat ik maar 4gb ram geheugen had, dus heb ik mijn pc gepgrade naar 8gb ram. Ik kan bij computer ook zien dat ik 8 gb ram geheugen heb. Nadat ik 8gb ram had ging de error niet weg. Opnieuw installeren van de spellen hielp niet. Ik heb op internet gekeken en heb alles geprobeerd wat ik kon vinden. Van .dll bestanden verwisselen tot Microsoft visual C ++ opnieuw installeren, niets heeft geholpen. Ik heb een 64-bit versie van windows 7. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen, dus kan iemand mij hiermee helpen? Alvast bedankt voor de moeite.

Hier is nog een afbeelding van de hardware van mijn pc:
Naamloos.png

--- Update ---

De afbeelding was van voordat ik de ram had geupgrade
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kijk eens naar meldingen in eventvwr.
Meestal heeft dit met .net te maken.
Ik zou deze eens installeren deinstalleren.
 
.net heb ik opnieuw genstalleerd maar het hielp niet. Ik weet niets van eventvwr, hoe werkt dat?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Start en dan eventvwr.exe opstarten
Er zijn dan verschillende Windows log files.
Ik zou eerst eens kijken onder :
Windows logboeken - Toepassing
 
Bedankt dat je zo snel hebt gereageerd.

Ik heb eventvwr geopend en ik zie dat er 36.597 gebeurtenissen zijn. Na snel te hebben gescrold heb ik gezien dat er een paar waarschuwingen zijn en een paar fouten. De .net die ik eerder bedoelde was Microsoft .NET Framework. Was dat wat je bedoelde met .net? Want ik zie in de gebeurtenissen .net Runtime staan met alleen maar foutmeldingen.

Dit is wat er in een van de gebeurtenissen stond van .net Runtime (er zijn er meer dan duizend):
Toepassing: mscorsvw.exe
Framework-versie: v4.0.30319
Beschrijving: het proces is beindigd als gevolg van een interne fout in de .NET-runtime op IP 73B5722A (739D0000) met afsluitcode 80131506.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor de reactie, ik ga gelijk kijken naar de oplossingen en vertel of het heeft gewerkt of niet.

--- Update ---

Bij de eerste drie links begreep ik niet wat ze van mij wilden dat ik deed. De laatste heb ik helemaal gedaan maar het hielp niet.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Laatst bewerkt:
De twee manieren hebben ook niet geholpen. Zou het helpen als ik mijn pc naar fabrieksinstellingen zou brengen? Zo ja, hoe kan ik dat doen zonder mijn versie van windows te verliezen?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als ik mijn pc naar fabrieksinstellingen breng, kan ik alle belangrijke bestanden in de tweede harde schijf (schijf D) laten, of wordt dat dan ook helemaal gewist?
 
Download
520c07ffc7e11-CrystalDiskInfo-Canned.png
CrystalDiskInfo Portable - Let wel goed op: Klik niet op de blauwe knop "Jetzt downloaden mit sicherem Chip-Installer" maar klik daaronder op Alternative: Manuelle Installation/CrystalDiskInfo

Start het tool op met adminrechten.

51f9732ba94d2-CrystalDiskInfo_juni_2013.png


Het tool leest daarop de SMART-gegevens van de aangesloten harddisks.
Is de kleur Blauw - dan volledig gezond.
Is de kleur Geel - dan zijn er problemen.
Is de kleur Rood - dan de HD z.s.m. vervangen.

Bij SSD's wordt ook de gezondheidstoestand van de SSD's vermeld (Health)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan