• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies 1 Miljoen kwetsbare Windows-computers: Microsoft waarschuwt voor nieuwe superworm

  • Onderwerp starter Abraham54
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
A

Abraham54

Gast
1 Miljoen kwetsbare Windows-computers: Microsoft waarschuwt voor nieuwe superworm

Microsoft waarschuwt voor een uiterst gevaarlijke kwetsbaarheid die kan leiden tot wormachtige aanvallen zoals de WannaCry-aanval.
Bijna 1 miljoen computers moeten nog steeds beschermd worden.


In 2017 verlamde de WannaCry-aanval duizenden Windows computers en veroorzaakte daardoor een sensatie over de hele wereld.
Microsoft waarschuwt nu opnieuw voor een kwetsbaarheid in oudere versies van Windows, die tot een soortgelijke schaalaanval kan leiden.
Momenteel zijn bijna een miljoen systemen nog steeds kwetsbaar voor aanvallen....

Het gaat om een kwetsbaarheid in de Externe Desktopservices, die kan door kwaadwillende aanvallers worden gebruikt om op afstand kwaadwillige code op uw pc aan te brengen. Wormlachtigen, die zich, netzo als WannaCry, zelfstandig kunnen verspreiden, zijn denkbaar.

Iedereen die thans een systeem met Windows 8.x of Windows 10 gebruikt, is veilig.
Voor alle oudere versies zoals Windows XP, die normaal gesproken geen updates meer krijgen, heeft Microsoft noodpatches uitgebracht.

Het is aanbevolen om deze beveiligingspatches onmiddellijk te installeren. Onderstaand vindt u de downloadlinks voor Windows 7 en Windows XP.

5cf238a1c90ec-1_1_3_7_0_0_8_4_3_840d14ebf1cd28d6.png.jpg


Nadat de kwetsbaarheid bekend werd (CVE-2019-0708), reageerde Microsoft onmiddellijk en bracht het updates uit voor verschillende versies van Windows.


Beveiligingsupdate voor computers met Windows 7:



Beveiligingsupdate voor computers met Windows XP

 
Ik wil nogmaals waarschuwen dat de worm Bluekeep nog steeds rondwaart.
Dus al diegenen die nu voor het eerst daarvan kennisnemen - lees mijn oorspronkelijke bericht en gebruikt u een Windows versie die ouder is dan Windows 8.1 - dus Windows 7, Vista of Windows XP -
installeer dan ook de betreffende update voor uw systeem.
 
Ik blijf het bizar vinden dat er momenteel nog ruim 800.000 computers niet zijn bijgewerkt en dus nog steeds risico lopen.
 
Ik blijf het bizar vinden dat er momenteel nog ruim 800.000 computers niet zijn bijgewerkt en dus nog steeds risico lopen.

Dat zegt mischien meer iets over wat mensen van (W8.1 en) W10 vinden, en vergelijking met W7 (en 8.1).
Dan is Microsoft er blijkbaar niet in geslaagt met (W8.1 en) 10, Windows 7 (en 8.1) gebruikers te overtuigen.
Dat kun je opzich niet aan de W7 (en 8.1) gebruikers verwijten.
Hoezo bizar?

Ik hoeft dat W10 gedrocht ook NIET.
 
Nee dat zegt meer over dat mensen de veiligheid niet belangrijk vinden. Dat is een eigen keus natuurlijk. Gelukkig doe ik mijn bankzaken op een stuk veiligere computer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan