Nieuws 15 januari volgend jaar wordt Edge in Windows 10 vervangen.

Abraham54

Administrator
Team lid
Lid geworden
9 aug 2007
Reaction score
492
Punten
83
Leeftijd
66
Website
piepcomp.nl
15 januari volgend jaar wordt Edge in Windows 10 vervangen.
Via de de update wordt op 15 januari volgend jaar Edge vervangen door Edge op Chromium basis.
Met Edge Chromium start Microsoft een nieuw browsertijdperk.

De nieuwe Edge op Chromium basis is minstens zo snel als Google Chrome, kan alle apps uit de
Google Webstore installeren.

Er is ook een dark mode aanwezig en de bladwijzer import werkt ook voorbeeldig.
Na import zijn de bladwijzers op dezelfde wijze georganiseerd als in de browser waar deze
vandaan komen.

Windows 10 gebruikers, die niet willen dat Edge vervangen wordt, kunnen dit blokkeren via het
Windows Register.

Meer info daarover:

YdieresiS

NCF VIP
Team lid
Lid geworden
5 dec 2003
Reaction score
363
Punten
83
Website
www.ydieresis.nl
Een fijne browser vind ik het, ik draai al een tijdje de stable versie van de browser.

Migats21

Junior lid
Lid geworden
27 nov 2019
Reaction score
6
Punten
8
Leeftijd
17
Kan ik er dan ook op rekenen dat pagina's die op alle browsers werken behalve Edge in de toekomst wel werken? Nu is Edge nog een van de eigenwijze webbrowsers met andere CSS en JavaScript regels wat behoorlijk onhandig is voor webdevelopers. Ik zit al jaren te wachten tot hier een einde aan kwam.

artstudiog

Enthousiast
Lid geworden
10 jul 2012
Reaction score
80
Punten
48
@Migats21 : installeer die Edge Dev eens, dan kan je al een voorproefje krijgen. Bij mij werken de toepassingen/vensters/filmpjes wel in Edge Dev waar sommige in de "gewone" edge nog niet niet (goed) werkten.

Migats21

Junior lid
Lid geworden
27 nov 2019
Reaction score
6
Punten
8
Leeftijd
17
@artstudiog Bedankt voor de tip. Maar ik heb wel alle geduld ervoor over om te wachten. Ten slotte heb ik beperkte opslag in zowel mijn SSD als mijn HDD dus ik heb liever geen dubbele versie van Edge.

quandor

Gewaardeerd
Lid geworden
27 jan 2016
Reaction score
63
Punten
48

Sasseke

Nieuw lid
Lid geworden
22 dec 2019
Reaction score
6
Punten
3
Leeftijd
38
Ik gebruik nu voornamelijk Edge voor zowat alles -ook om sites mee te maken!
Ben benieuwd wat die nieuwe browser zal brengen..

ShadyAngel

Gevestigd lid
Lid geworden
10 sep 2018
Reaction score
12
Punten
18
Vandaag geïnstalleerd. Blijkt veel vlotter dan de oude edge te werken. Alleen jammer dat 2 van de voor mij belangrijke extenties (the printliminator en privacy badger) niet werken ook al ijn deze voor chromium geschikt. uBlock origin moest ik enkel weer inschakelen. Na installatie blijkt er echter ineens 6 GB extra schijfruimte gebruikt. Misschien de oude edge blijven staan ipv verwijderd?

Migats21

Junior lid
Lid geworden
27 nov 2019
Reaction score
6
Punten
8
Leeftijd
17
Het is inmiddels 17 januari. Nog steeds geen update ontvangen.

ShadyAngel

Gevestigd lid
Lid geworden
10 sep 2018
Reaction score
12
Punten
18
Ik heb deze handmatig geïnstalleerd. Geen enkel probleem mee ondervonden. Edge chromium heft ondertussen al 2 kleine updates gehad. De nieuwe edge werkt veel vlotter dan de oude.

Abraham54

Administrator
Team lid
Lid geworden
9 aug 2007
Reaction score
492
Punten
83
Leeftijd
66
Website
piepcomp.nl
Kan ik er dan ook op rekenen dat pagina's die op alle browsers werken behalve Edge in de toekomst wel werken? Nu is Edge nog een van de eigenwijze webbrowsers met andere CSS en JavaScript regels wat behoorlijk onhandig is voor webdevelopers. Ik zit al jaren te wachten tot hier een einde aan kwam.
Klopt - zie ook:

Roxmarie

Vaak hier
Lid geworden
3 jul 2010
Reaction score
5
Punten
18
Hmm, heb hem zojuist erop gezet, maar ik denk niet dat ik het veel gebruik ben wel erg verstokt aan mijn firefox, al vanaf versie 2 of zo.

quandor

Gewaardeerd
Lid geworden
27 jan 2016
Reaction score
63
Punten
48
De nieuwe Edge op Chromium basis is minstens zo snel als Google Chrome
Heb de posting nog eens teruggelezen en toen viel mijn oog nog even op bovenstaande zin. Edge wás al snel, imho al sneller dan Google Chrome. (stopwatch van mijn horloge meende dat te moeten bevestigen).

Nieuwste berichten

Bovenaan Onderaan