• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

15 januari volgend jaar wordt Edge in Windows 10 vervangen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
A

Abraham54

Gast
15 januari volgend jaar wordt Edge in Windows 10 vervangen.
Via de de update wordt op 15 januari volgend jaar Edge vervangen door Edge op Chromium basis.
Met Edge Chromium start Microsoft een nieuw browsertijdperk.

De nieuwe Edge op Chromium basis is minstens zo snel als Google Chrome, kan alle apps uit de
Google Webstore installeren.

Er is ook een dark mode aanwezig en de bladwijzer import werkt ook voorbeeldig.
Na import zijn de bladwijzers op dezelfde wijze georganiseerd als in de browser waar deze
vandaan komen.

Windows 10 gebruikers, die niet willen dat Edge vervangen wordt, kunnen dit blokkeren via het
Windows Register.

Meer info daarover:
 
Een fijne browser vind ik het, ik draai al een tijdje de stable versie van de browser.
 
Kan ik er dan ook op rekenen dat pagina's die op alle browsers werken behalve Edge in de toekomst wel werken? Nu is Edge nog een van de eigenwijze webbrowsers met andere CSS en JavaScript regels wat behoorlijk onhandig is voor webdevelopers. Ik zit al jaren te wachten tot hier een einde aan kwam.
 
@Migats21 : installeer die Edge Dev eens, dan kan je al een voorproefje krijgen. Bij mij werken de toepassingen/vensters/filmpjes wel in Edge Dev waar sommige in de "gewone" edge nog niet niet (goed) werkten.
 
@artstudiog Bedankt voor de tip. Maar ik heb wel alle geduld ervoor over om te wachten. Ten slotte heb ik beperkte opslag in zowel mijn SSD als mijn HDD dus ik heb liever geen dubbele versie van Edge.
 
Ik gebruik nu voornamelijk Edge voor zowat alles -ook om sites mee te maken!
Ben benieuwd wat die nieuwe browser zal brengen..
 
Vandaag geïnstalleerd. Blijkt veel vlotter dan de oude edge te werken. Alleen jammer dat 2 van de voor mij belangrijke extenties (the printliminator en privacy badger) niet werken ook al ijn deze voor chromium geschikt. uBlock origin moest ik enkel weer inschakelen. Na installatie blijkt er echter ineens 6 GB extra schijfruimte gebruikt. Misschien de oude edge blijven staan ipv verwijderd?
 
Het is inmiddels 17 januari. Nog steeds geen update ontvangen.
 
Ik heb deze handmatig geïnstalleerd. Geen enkel probleem mee ondervonden. Edge chromium heft ondertussen al 2 kleine updates gehad. De nieuwe edge werkt veel vlotter dan de oude.
 
Kan ik er dan ook op rekenen dat pagina's die op alle browsers werken behalve Edge in de toekomst wel werken? Nu is Edge nog een van de eigenwijze webbrowsers met andere CSS en JavaScript regels wat behoorlijk onhandig is voor webdevelopers. Ik zit al jaren te wachten tot hier een einde aan kwam.

Klopt - zie ook:
 
De nieuwe Edge op Chromium basis is minstens zo snel als Google Chrome

Heb de posting nog eens teruggelezen en toen viel mijn oog nog even op bovenstaande zin. Edge wás al snel, imho al sneller dan Google Chrome. (stopwatch van mijn horloge meende dat te moeten bevestigen).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan