• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

2 beeldschermen aansluiten via HDMI Splitter

Status
Niet open voor verdere reacties.

DP10

Nieuw lid
Lid geworden
7 mrt 2020
Berichten
4
Waarderingsscore
0
Ik heb twee monitors gekocht, echter mijn laptop heeft een hdmi uitgang. Ik heb een HP model 14 ck0950nd. Daarnaast heb ik een splitter (HDMI splitter UHD 4Kx2K 3D). De laptop ziet deze twee beeldschermen als een beelscherm.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn laptop de twee monitors apart ziet?

Alvast bedankt!
 
De HDMI aansluiting ondersteunt maar 1 beeldscherm. Als je er twee wilt aansluiten zul je nog een andere aansluiting moeten gebruiken, mits je laptop dit ondersteunt.
 
  • Leuk
Waarderingen: DP10
De HDMI aansluiting ondersteunt maar 1 beeldscherm. Als je er twee wilt aansluiten zul je nog een andere aansluiting moeten gebruiken, mits je laptop dit ondersteunt.
Beste,

dankjewel voor je reactie. Welke splitter zou je dan adviseren?
 
Een splitter gaat niet werken, je zou een tweede videoaansluiting moeten gebruiken. Bijv, een DisplayPort of VGA poort. Beiden zitten niet op jouw laptop dus heb je nu één scherm als reserve. Twee monitoren aansluiten en op elk scherm een ander beeld weergeven gaat niet lukken.
 
Een splitter gaat niet werken, je zou een tweede videoaansluiting moeten gebruiken. Bijv, een DisplayPort of VGA poort. Beiden zitten niet op jouw laptop dus heb je nu één scherm als reserve. Twee monitoren aansluiten en op elk scherm een ander beeld weergeven gaat niet lukken.
Dankjewel. Echter heb ik op stage ook twee monitors die ik kan aansluiten. Deze monitors hebben beide vga. Deze komen in een kast en vandaaruit loopt een usb kabel. Dit werk wel echter vind ik dat kastje niet.
 
Dus als ik een HDMI naar HDMI stuur en een HDMI naar usb en ik steek wie twee in mijn laptop zou die het moeten doen?
 
Tis van HDMI naar HDMI en USB naar HDMI door de omvormer.

Indien er ook nog een VGA aansluiting op de notebook zit kan ook een VGA naar een HDMI omvormer worden gebruikt i.p.v. van de USB naar HDMI adapter.
 
Mijn ervaring met VGA is dat de beeldkwaliteit omlaag kan gaan of kan flikkeren als hij er niet goed in zit. Ook dacht ik dat een geintegreerde videokaart beperkte resolutie heeft tot 1 4K scherm in totaal. Ik heb geen idee wat er gebeurt als je deze resolutie overschreid.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan