• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

2 besturingssystemen op 1 pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

raouf

Junior lid
Lid geworden
28 dec 2011
Berichten
39
Waarderingsscore
0
Beste medeforummers,

Ik heb een Medion Microstar pc met een Pentium 4 3ghz processor met 2 versies van Windows XP, namelijk:

-XP Home Edition
-XP Professional

Bij het opstarten van het systeem wordt er gevraagd welke XP versie moet worden opgestart, eigenlijk vindt ik dat een beetje irritant aangezien ik alleen wil werken in XP Professional. Ik wil dus de XP Home Edition verwijderen.

Kan iemand mij uitleggen hoe ik de XP Home Edition kan verwijderen.

Alvast bedankt!
 
Je kan ze ook laten staan en die je hebben wilt, de xp-pro als eerste zetten in de boot en de tijd om te kiezen terug naar 0. Kan je meteen verder in geval van nood. Als je er verder er maar geen last van hebt ... , qua ruimtegebrek of zo...
 
Saiga12 idd.

Je kan xp home ook laten staan alleen dat venster maar 1 seconden laten staan = 1 sec langzamere opstart als geen dualboot.
Nu staat waarschijnlijk die timer op 10-30 seconden


Start>>Uitvoeren>>Msconfig>>tabblad boot/opstarten>>timeout .. seconds
Bedenk wel dat windows xp pro dan bovenaan moet staan anders moet je wel heel erg snel switchen tussen windows versies.

Persoonlijk vind ik een dualboot wel prettig, Want mocht er iets misgaan is het geen probleem.

Winos



Winos
 
Ok, ik denk dat ik dan beide XP versies op het systeem laat.
De schijfruimte gebruik ik niet volledig omdat ik al mijn documenten en dergelijke opsla op een USB stick en externe harde schijf.

De stappen die Winos vertelt zal ik dan toepassen.

Bedankt voor de info!

Raouf
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan