• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

2 schijven zijn niet meer toegankelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dopper1

Nieuw lid
Lid geworden
23 nov 2019
Berichten
6
Waarderingsscore
3
Vandaag het eea geschoond op mn laptop want de schijven E: en F: raakten vol. Nu kan ik enkel deze schijven aanklikken maar bij het openen van een mapje krijg ik de melding:
F:/.../ is niet toegankelijk
Er is een niet-bestaand apparaat opgegeven

Kunnen de schijven hersteld worden zonder formatteren? Er staan belangrijke bestanden op die nog niet allemaal gebackupt zijn, zoals foto's.
Graag ondersteuning.
 
Wat zegt schijfbeheer? raw?
Download dan Minitool free en herstel de partitietabel.
 
Bijgevoegd is printscreen van schijfbeheer en Minitool. Ik heb geen idee wat 'raw' is.

ik zie staan bij de Minitool: Bad disk. Klinkt niet goed:eek:
 

Bijlagen

  • schijfbeheer 2020 04 02.JPG
    schijfbeheer 2020 04 02.JPG
    92,1 KB · Weergaven: 15
  • Minitool Partition Wizard 2020 04 02 0756.JPG
    Minitool Partition Wizard 2020 04 02 0756.JPG
    155,3 KB · Weergaven: 16
Hoi,
De handleiding/info/mijn pogingen van de minitool gingen moeizaam omdat de schijf niet meer bereikbaar was. Stond er in mn eerdere printscreen de HDD nog als'bad disk', even later was ie helemaal weg.
Mn laptop heb ik weggebracht naar een Repairshop. De laptop heb ik nodig ivm thuiswerken en kon niet wachten.
Helaas hoorde ik net dat mn data niet meer te redden was.
Is er nog iets te doen met een losse, kapotte interne HDD om toch nog wat data er van af te halen?
 
Externe schijfbehuizing voor een 2,5" denkelijk een sata schijf aanschaffen en daarna Ddrescue proberen, schijf dient wel gezien te worden.
Dan kijken of er bruikbare data daaruit te halen valt.

Of TestDisk erop los laten.
Maar ook dan dient de schijf wel te worden gezien.
 
Ondertussen is laptop weer thuis. De HDD en dus ook de data was beschadigd, niet meer te redden. Ik heb nu de wat oudere backups teruggezet.
Heb je een tip voor een goed backup programma?
 
Anderen zullen veel tips hebben, maar ik geef je alvast een basis mogelijkheid:
in je oude configuratiescherm (Start - Systeem - Configuratiescherm) zit nog 'Windows Backup (Windows 7)'.
Het enige wat ik met dat programma zou laten is als doel een volume van 2 TB of groter te gebruiken.
 
Ik gebruik die van Aomei maar er zijn meerdere goede, Macrium b.v., elke dag een scheduler incrementele laten maken, vergeet niet een bootmediun ervan te maken waarmee je opstart bij problemen.

Die van Windows zelf wordt niet meer onderhouden en is ook wat beperkt, Microsoft zelf verwijst naar 3e party back-up software.
 
Ik heb Aomei geïnstalleerd. Helaas zijn de video tutorials op hun pagina erg oud en slecht te verstaan. Hoe kan ik een bootmedium maken: een Systeembackup of een OneKey Recovery? wat is het verschil?
 
Je maakt eerst een systeem back-up en in taakbeheer zet je een scheduler voor elke dag een incrementele back-up, heb je een backup van het systeem en die wordt elke dag aangevuld met de veranderingen.

Als bootmedium maak je een Windows PE USB stick, te vinden in Home en tools.
 
ok, gelukt. bedankt voor de hulp:cool:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan