• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Sticky 26 verouderde stuurprogramma's !

Status
Niet open voor verdere reacties.

theplayer

Gewaardeerd
Lid geworden
9 dec 2013
Berichten
1.739
Waarderingsscore
14
Ik moest een audio driver downloaden voor een geluidskaart die via een USB audio-out uitgang aan mijn computer hangt voor audio-opnames via een mengtafel. Het downloaden van die driver is door Norton goedgekeurd.

Die site Driver Downloads By Manufacturer | Windows Drivers Download Free - Page 3
meldt daarna dat ik 26 verouderde drivers heb op mijn pc. (dat is overigens goed mogelijk. Mijn pc is uit 2011 en volgens mij worden bepaalde updates niet meer ondersteund, gemeld of automatisch uitgevoerd ).
Maar toch...is updaten van die 26 wel veilig of zelfs wel noodzakelijk...?

Deze worden gemeld: (zie bijlage)

De site meldt trouwens ook een groot aantal actuele stuurprogramma's voor mijn pc.
 

Bijlagen

  • verouderde stuurprogramma's.doc
    216,5 KB · Weergaven: 5
Als de pc goed werkt en er geen nieuwe drivers zijn die lekken dichten hoef je ze niet perse bij te werken. Je kunt altijd even op de site van de maker van de pc kijken of er nieuwere drivers zijn. Zo niet kun je het zo laten.
 
Alleen als je effectief problemen ondervindt kan je op zoek gaan naar nieuwe drivers. Dat zou ik nooit door een extern programma laten doen. Veel kans dat deze meer schade aanricht dan hersteld. Windows Update zorgt vanaf Windows 7 al voor gerichte beveiligingsupdates voor mogelijke schadelijke drivers.

Don't fix what isn't broken.
 
Stuurprogramma - Wikipedia
Tja, een driver werkt of niet en of ze nu oud zijn of niet maakt geen ... uit.

Hooguit kan het voor nieuwe grafische kaarten een functie hebben.

En wat mijn bovenbuurman zegt....

Voor W10 de autodriverupdate uitzetten, is ook niet nodig.
 
Windows Update zorgt vanaf Windows 7 al voor gerichte beveiligingsupdates voor mogelijke schadelijke drivers.

Ja, maar ik dacht dat die ondersteuning niet meer geldt. Ik zie namelijk nooit updates. Als het niet nodig is dan laat ik ze ztitten, maar ik ben inmiddels wel voor enkele topics bezig op dit forum...!

Voor W10 de autodriverupdate uitzetten, is ook niet nodig.
Zoals hierboven al gemeld is, heb ik WIN7
 
Dan zijn je drivers up to date en is het programma dat je hier gebruikt, fake.
 
OK! Duidelijk...verwijderen die hap..dus! Thanks!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan