• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

2e beeldscherm geen geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

spinkop

Nieuw lid
Lid geworden
6 jan 2010
Berichten
24
Waarderingsscore
0
Ik heb met behulp van een HDMI kabel mijn LCD TV als 2e beeldscherm geinstalleerd. Configuratie is goed gegaan en ik heb prima beeld. Echter ik krijg geen geluid via de TV. Heb ik iets vergeten aan te vinken is het een instelling op de TV. Wie kan mij helpen zodat er toch geluid via de HDMI kabel naar de TV gaat? Bij voorbaat bedankt.
 
vaak kun je kiezen, geluid via je (interne)geluidskaart f geluid via hdmi (videokaart). er zal dus ergens iets aangevinkt moeten worden ;)
 
Ik ben hier niet zo thuis in. Ik ben al blij dat het gelukt is om beeld te krijgen. Kan jij mij misschien vertellen hoe en waar ik het geluid via een kaart kan aanvinken? m.a.w. moet ik dan ook naar het configuratiescherm?:eek:
 
configuratiescherm - hardware en geluiden - audioapparaten beheren

Onder het eerste tabblad genaamd afspelen heb je een aantal opties, selecteerd 'HDMI' als die er is... Als het nog onduidelijk is voor je, maak dan even een screenshot van dat tabblad en de opties.
 
We moeten denk ik wel even weten welke videokaart je precies gebruikt.
Aangezien we niet eens zeker weten of je videokaart wel geluid over HDMI ondersteund.
In dit geval heb je waarschijnlijk een DVI --> HDMI-adapter gebruikt.
Mijn eigen ATi HD5770 videokaart pakt op de HDMI poort namelijk meteen het geluid er vanzelf bij.
 
Is dit de informatie die jullie vragen.
De videokaart die ik gebruik is de NVIDIA GeForce 9300 GE. De televisie heeft 3 HDMI ingangen. HDMI 1, 2 en 3. Deze zijn ook met de afstandbediening selecteerbaar. Ik heb ze alle 3 geprobeerd; overal beeld maar helaas geen geluid.
 
welk besturings systeem heb je?
zoja bij windows 7, (vista miss ook wel zoals dit, xp weet ik niet)
doe:
-klik met je linker muisknop op het volume pictorgam links onder in de hoek
- selecteer afspeel apparaten
- klik op HDMI output
- klik onder in het schermpje op "als standaard instellen"

het geluid moet nu op je tv worden afgespeeld, kan soms even duren <10sec.
om weer geluid te krijgen op je pc herhaal de bovenstaande stappen maar klik dan op je luidsprekers, (is waarschijnlijk de gene met een box als pictogram)
 
Bedankt, het werkt. Ik heb nu beeld en geluid via de HDMI op de televisie. Beeld op allebei de schermen, geluid alleen het gekozen systeem dus via computer of via televisie.
Nogmaals bedankt voor de reacties.
 
Ik was een beetje te voorbarig. Als ik en dvd opzet krijg ik dus geen geluid. Ik heb alleen geluid en beel als ik op de cumputer werk.
Help.:wacko:
 
hoe bedoel je dit precies?

waar speel je je dvd af?
iets meer info.
 
Mijn gewone DVD speler doet het niet meer en nu probeer ik het met de dvd speler van mijn computer via de HDMI. Ik krijg bij het afspelen van een DVD wel beeld maar geen geluid.
 
Als je DVI-HDMI gebruikt krijg je ook geen geluid. Geluid kan niet over DVI.
 
werkt het ook niet als je de stappen volgt die in mijn vorige post #7 staan?

heb je het geluid aan van de mediaplayer waar in je de dvd afspeelt?
staat het geluid van de tv wel aan?
en krijg je wel geluid als je het gewoon op je PC afspeelt?
hoeveel pictogrammen van je tv-geluid staan er in "afspeelapparaten" ik zelf heb hier 2 pictogrammen staan waarvan 1tje het niet doet en de 2e wel, als jij dit ook hebt moet je even de andere proberen en die als standaard instellen.

@Herein: Spinkop heeft gewoon een HDMI kabel, dus het geluid moet gewoon worden doorgestuurd.
 
@Herein: Spinkop heeft gewoon een HDMI kabel, dus het geluid moet gewoon worden doorgestuurd.

Hm ja dat zou wel moeten ja. Maar op deze foto van een 9300GE zie ik geen HDMI ingang, dus hij zal wss een DVI-HDMI adapter gebruikt hebben, of begrijp ik het even verkeerd. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan