• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies 3.0 USB-poorten

Status
Niet open voor verdere reacties.

truus22

Gewaardeerd
Lid geworden
11 okt 2005
Berichten
1.957
Waarderingsscore
1
Beste mensen,

Ik gebruik sinds kort een andere Laptop (met USB 3.0 poorten). Om de volledige functionaliteit van die 3.0 poorten te krijgen, dien ik dan ook de kabels met de huidige 2.0 USB stekkers te vervangen?
Ik hoor graag het antwoord. Alvast bedankt,
Met vriendelijke groet,
Cor Jansen
Weert
 
Nee, de USB 2.0 apparaten blijven gewoon USB 2.0, USB 3.0 is compatible met USB 2.0.
 
Mijn externe harddisks zijn inmiddels verhuisd naar USB-3 behuizingen.
Maar voor normale apparaten zoals printers enz gaat de regel op die Lange Pier al vermelde.
 
Truus22 : imho luidt het antwoord op je vraag volmondig "Ja". Je kunt 2 USB 3.0 poorten middels een USB 2.0 kabel verbinden, maar dan zal de verbinding de snelheid van USB 2.0 hebben en niet die van USB 3.0. Dat staat dus even helemaal los van de compatibiliteit want die is er idd. wel.

USB 3.0 kabels zijn namelijk 'anders' dan USB 2.0 kabels. Ik meen dat USB 2.0 4 aders heeft en USB 3.0 9 aders en dat is dan ook de reden dat wanneer je 2 USB 3.0 poorten middels een USB 2.0 kabel verbindt, je 'slechts' de snelheid van USB 2.0 behaalt.
Misschien de opmerking hierboven van Abraham54 wat uitgediept: theoretisch klopt die maar, als je een redelijk moderne printer hebt met een redelijke hoeveelheid intern geheugen dan zou ik sowieso de USB 2.0 kabel vervangen voor een UB 3.0 kabel. Dat ga je in snelheid dan duidelijk wel merken. Heb je het een of andere HP printertje van een paar tientjes dan maakt het idd. geen tierelier uit.

Sowieso moet je externe harddisks met USB 3.0 NIET met een USB 2.0 kabel aan je computer (met USB 3.0 poortjes) hangen, de overdrachtssnelheid keldert dan dramatisch.
 
USB3 HD behuizingen hebben doorgaans een andere aansluiting voor USB dan USB2 behuizing voor USB.
Dus uitwisseling van kabels gaat niet.
 
Ik heb nimmer een USB3 HD behuizing in handen gehad, maar goed om te horen, dan kan TS, of om het even welk ander persoon, daar geen snelheidsverlies door 'oplopen', maar om toch nog even terug te komen op de vraag van truus22 : ik adviseer voor 101% om geen USB 2.0 kabels te gebruiken met apparaten die USB 3.0 poorten hebben, m.a.w. de 2.0 kabels vervangen dus!
 
Met het vervangen van een USB 2.0 kabel, nergens staat dat die wordt gebruikt op een USB 3.0 apparaat, wat ook onzin zou zijn, gaat een USB 2.0 adapter/controller/protocol echt niet als een USB 3.0 werken.
 
gaat een USB 2.0 adapter/controller/protocol echt niet als een USB 3.0 werken.
Dát was nu net de essentie van mijn vorige posting en mijn bericht daarvoor. (zucht). Op één onderdeel zullen we moeten wachten en dat is of TS USB 3.0 devices heeft of niet. Heeft 'ie die niet dan heeft het geen enkele zin om de kabels te gaan vervangen. (Open deur intrappend of zoekende naar het antwoord op de vraag : "Zit er veel water in de Noordzee?")

maar om toch nog even terug te komen op de vraag van truus22 : ik adviseer voor 101% om geen USB 2.0 kabels te gebruiken met apparaten die USB 3.0 poorten hebben, m.a.w. de 2.0 kabels vervangen dus!
Dit is toch redelijk correct Nederlands! Waarbij ik in het midden laat of ik / wij weten of TS USB 3.0 devices bezit, want dát heeft TS idd. NIET vermeld.
 
Laatst bewerkt:
Blijft slap gelul.
Nergens staat dat er een USB 2.0 kabel op een 3.0 apparaat wordt gebruikt dus dat melden slaat nergens op.
 
@truus22 : mocht je het spoor bijster zijn geraakt, hier een korte samenvatting van de vorige 8 berichten:

- heb je een printer, externe hdd, fotocamera, etc. etc. (whatever wat voor een apparaat) dat een USB 3.0 aansluiting heeft, dan JA, de kabels 2.0 vervangen door 3.0 kabels. Zo nee, dan niets doen.
 
Ik heb een soort van Service Harddisk, die nog steeds USB2 is, maar die doet het ook op de USB3 aansluitingen van mijn notebook.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan