• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies 3 acces point in studenten huis

Status
Niet open voor verdere reacties.

qwertypop

Gevestigd lid
Lid geworden
26 sep 2008
Berichten
351
Waarderingsscore
0
Beste mensen,
Terug van lang weg geweest.

Zit ik met een paar vragen over het opzetten van een nieuw netwerk in mijn studenten huis.

Hiervoor heb ik wat onderzoek gedaan: en ben van plan om archer C6(noem dit:C) van Tp link 2 kopen en tp-link archer c3150 v2.1. (Noem dit A) en heb nog een tp link(B) van ziggo liggen. Ik wil op A: twee maal C aansluiten en 1 maal B aansluiten.

Nu heb ik even gegoogled hoe dat moet en ik struikel over paar praktische dingen.

Als je router C en B insteld als acces point insteld moet ik de de lan of the wlan gebruiken? Ik denk zelf de Lan, maar omdat de routers de optie zelf hebben misschien werkt de wlan dan ook.

Verder moet je de default ip adres vast zetten op 192.168.1.2 (C1) & 192.168.1.3 (C2) en 192.168.1.4 (B).
Hier heb ik twee vragen over. Moet ik ook op router A, deze ip adressen toewijzen via de mac adres van de Acces points(C1,C2,B).
Tweede de moeten deze adres juist binnen de DHTP server bereik liggen of juist niet ?

Moet de subnet mask het zelfde zijn? En waarom.

Wat moet ik zeggen voor default gate ways, dat zelf dat ik hier niks aan hoef te veranderen.

Hoe vinden jullie de setup? Ik wou alle routers de zelfde SSID geven, en al het internet geregeld worden door router A. En dan ziggo modum in bridge modus zetten.
We wonen met zijn 15 in een redelijk groot pand.

Alvast bedankt!

Groetjes
Sam
 

Oke doorgelezen maar geeft niet antwoorden op mijn vragen. Maar heb het aan iemand gevraagd. Nu zij hij dat het niet verstandig is om medere acces points de zelfde naam te geven. Want zo zou je telefoon bijvoorbeeld niet per see verbinding maken met de AP met het sterkst bereik op dat moment, Klopt dat. Want volgens mij is mijn school netwerk wel gewoon een SSID en dat werkt prima.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan