• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies 32 bit software installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

jvanwijngaarden74

Junior lid
Lid geworden
31 okt 2018
Berichten
33
Waarderingsscore
0
L.S., Op mijn systeemkast werk ik met Windows7 met fijne software voor teken- en fotoprogramma's 32 bit. Op mijn laptop zit Windows10 met 64 bit. Vraag: Waarom werkt de software van 32 bit niet op Windows10. Is er een mogelijkheid tot overbrenging naar W10 ?
 
Het werkt niet omdat jou Windows 10 werkt met 64 bits.
Heb jij geen mogelijkheid om dat teken programma in een 64 bits versie te krijgen?
 
Ook als het besturingssysteem (Windows 10) 64 bits is, dan kun je daarop 32 bits programma’s installeren.
Windows 10, 64 bit, heeft namelijk 2 mappen met de naam Program Files:
1. Program Files. Hierin worden de 64 bit programma’s geïnstalleerd.
2. Program Files (x86). Hierin worden de 32 bit programma’s geïnstalleerd.

De meeste programma’s die werkten onder Windows 7, 32 bit, zullen ook werken onder Windows 10, 64 bit.

Geef dus de namen en versienummers van de programma’s, zodat wij mee kunnen denken.
 
Dank jullie wel ~ Een heel fijn foto- en tekenprogramma is de software van 'PrintExpert 3.0 Wenskaarten' van de uitgever Broderbund. ~ Jan,
 
Hallo,

Je kunt proberen of het wel werkt in Compatibiliteitsmode:

Rechtsklik op het .exe bestand -- Eigenschappen -- tabblad Compatibiliteit -- zet een vinkje voor "Dit programma uitvoeren in compartibiliteitsmodus voor:"
En kies dan daaronder voor bijv Windows 7 of desnoods Windows XP.

Klik daarna onder op "Toepassen" en "OK".
 
Dank voor de adviezen. Ik denk dat ik gebruik maak van de door één uwer aangeboden link om een nieuw exemplaar te kopen. Nogmaals, hartelijk dank voor uw support. ~ Jan.
 
Je kan ook kijken of je een virtual machine met een 32 bit Windows kan draaien en daar de software op zetten.
 
Beste Rubensky: Ik ben bijna 87 jaar en computer nog maar een paar jaar. Er is nog veel dat boven mijn petje gaat hoor. Maar ik ben dankbaar voor jullie bruikbaar advies. ~ Jan.
 
Hi Lange Pier ~ Ga ik beslist naar kijken; bedankt voor de nuttige tip hoor. Er is verschil tussen de software: PrintExpert is geen Printmaster; er is wel een vergelijk ertussen. En inderdaad, PrintExpert van mij had 16 bit . . . ~ Jan. :)
 
Beste Rubensky: Ik ben bijna 87 jaar en computer nog maar een paar jaar. .

Dat maakt het extra bijzonder dat je dit allemaal nog zelf doet. Ik kan begrijpen dat mijn advies in bericht #9 je boven de pet gaat. Dan moeten we iets bedenken wat wel te doen is.

Mijn motto voor iedereen advies op maat.
 
Beste Rubensky (en collega's ook) ~ Op doktersadvies ben ik gaan computeren omdat ik lijd aan afasie. (De grijze cellen trainen.) Daarom vogel ik zoveel mogelijk alles zelf uit. Ik heb geen familie meer die mij kan bijstaan. Dus wil ik ook nog wel eens de weg van de minste weerstand volgen. En dat is m.b.t. dit onderwerp: gewoon wat nieuws aanschaffen. Hartstikke bedankt voor de hulp die ik zeer waardeer. Jan, bijna 87 . . .
 
Hopelijk kunt u nog lang genieten van het computeren.
Voor vragen weet u nu de weg en staat er hier altijd wel iemand klaar om u verder te helpen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan