• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

4k hd vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

maximdaver

Junior lid
Lid geworden
31 mrt 2013
Berichten
34
Waarderingsscore
0
Geen idee of ik hier goed zit.Maar probeer het toch.Ik zit net op you tube te kijken naar het verschil tussen hd en 4k,Omdat ik denk dat ik de xboxone x wil halen maar tweifel over de 4k tv..Ik heb een samsung hd hier staan waar ik de computer op heb aangesloten...Nou de vraag. op YouTube laten ze het verschil zien tussen hd en 4 k door vergelijkingen naast elkaar te zetten...Maarrrrr how the f...kan ik dat dan zien op mijn hd tv?Ik heb toch geen 4k, en toch zie ik verschil. Dus als ik een xbox one x koop zal mijn beeld dan zowiezo beter zijn op mn hd tv dan nu? ...
 
Ik heb jou topic even verplaatst.
 
Ik zou zelf dan een 4k tv halen, dan weet je zeker dat het mooi is.
Maar de led tv van tegenwoordig zijn al heel mooi.
Ik heb vorige week nog een race spel op een 4k tv gezien.
Dat zag er fantastisch uit, maar ik weet alleen niet wat voor Xbox hun daarbij gebruikten.
 
jaja maar waarom zie ik wel een verschil op you tube met hd en 4k terwijl ik geen 4k heb?
 
Dat moet je dan degene vragen die video heeft gemaakt.
4K is alleen mogelijk op een echte 4K monitor!
 
Dit staat er op de site van Xbox, dus dan hoef je niet perse een 4k te nemen.

Geschikt voor 1080-tv's
Zet je oude tv opnieuw in de schijnwerpers, games zullen er beter uitzien en ook beter spelen op een 1080p-tv dan ooit tevoren. Ze zullen sneller laden, vlotter spelen en er scherper uitzien door super-sampling, anistropic filtering en dynamische resolutieschaling.
 
jaja maar waarom zie ik wel een verschil op you tube met hd en 4k terwijl ik geen 4k heb?
Dat noemen ze manipuleren, ze proberen een vergelijk te maken tussen die 2, je ziet verschillen waar je eigenlijk niets aan hebt.

Maare, als je games op 4K hebt en die Xbox dan is een 4K TV fijner kijken lijkt mij.

Lijkt me stug dat op de huidige HD tv het beeld beter zal zijn omdat de Xbox in 4K kan werken.
 
De twee vragen die je eerst moet beantwoorden zijn:
1) Op welke afstand ga ik naar mijn scherm kijken
2) Welke beelddiagonaal wil ik nemen
Dan zit er nog een persoonlijk puntje aan: Hoeveel beeldpunten hebben jouw ogen. M.a.w. woorden, hoe scherp/gedetailleerd kun je zelf kijken. Daar zit nl. ook verschil in, al zul je dit antwoord niet kunnen geven.
Zie: 4K-UHD.nl • Wat is 4K Ultra HD en wanneer is het zinvol?
Dit is ook wel een interessante uitleg: VICE maakt gebruik van cookies
"In vergelijking met een HD-beeldscherm verdubbelt bij een 4K-beeldscherm niet alleen het aantal pixels, maar ook het aantal kleuren waarmee deze ingekleurd kunnen worden. In andere woorden: het kleurenspectrum wordt verdubbeld. En dat komt volgens Lee veel dichter bij onze waargenomen realiteit dan gestegen scherpte."
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wat je het beste kan doen om het verschil te zien is fysiek naar een winkel gaan waar ze beide schermen hebben. Je kan het dan allebei zien en ze zodoende goed met elkaar vergelijken.
 
Wat je het beste kan doen om het verschil te zien is fysiek naar een winkel gaan waar ze beide schermen hebben. Je kan het dan allebei zien en ze zodoende goed met elkaar vergelijken.

Dat heeft weinig zin, aangezien hij een Xbox x met 4k wilt kopen. Daarom is zijn vraag ook of die op een hd tv wel een beter beeld geeft of dat hij de Xbox beter meteen op een 4k tv kan aansluiten.
 
Dat begrijp ik. Maar wanneer je het verschil tussen de schermen wil zien heeft het natuurlijk geen zin om een Youtube filmpje te kijken. Stel je speelt die video af op een 1920X1080 scherm dan zie je echt het verschil niet. Je kan om het verschil wel te zien beter naar een winkel gaan.

Voor de rest heb je gelijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan