• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

4K TV aansluiten op PC geeft lag met hoge kwaliteit streams

Status
Niet open voor verdere reacties.

xaoraxon4

Gevestigd lid
Lid geworden
5 jan 2014
Berichten
321
Waarderingsscore
0
Beste forumleden,

Wij hebben een 500/500 glasvezel abonnement en hebben een 4K 55" TV gekoppeld aan een gaming computer. Zodra wij via een webbrowser YouTube of Twitch willen streamen, dan heeft hij gelijk moeite (bufferen, happeren) op hoge kwaliteit (al vanaf 720P en hoger).
Zou dit kunnen liggen aan de HDMI kabel? Ik heb een GTX770 en een i7-6700 @3.4GHz computer.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo,

Dat verwacht ik niet, maar dat zou je kunnen testen met een andere hdmi.
Van de Action komen goed uit de test.
Maar ik denk zelf dat het aan jou tv ligt.
Wat voor merk en type tv heb jij?
 
Hallo,

Dat verwacht ik niet, maar dat zou je kunnen testen met een andere hdmi.
Van de Action komen goed uit de test.
Maar ik denk zelf dat het aan jou tv ligt.
Wat voor merk en type tv heb jij?

Zie onderstaande link:
SAMSUNG UE55MU7040

Hij is net uit de doos. Daar zou het toch niet aan kunnen liggen? Ik zal vanavond even een andere HDMI kabel proberen.
 
Nu ik er zo over nadenk.... volgens mij heb ik de TV aangesloten op de HDMI poort van mijn moederbord en niet van mijn GPU.... Ik heb zo'n vermoedde dat dit nogal verschil gaat uitmaken.
 
Dat zou je nog eens kunnen uitproberen.
Heb je ook gekeken of jou tv helemaal is geüpdatet?
 
Dat zou je nog eens kunnen uitproberen.
Heb je ook gekeken of jou tv helemaal is geüpdatet?

De TV is nog niet gecontroleerd op updates naar mijn mening. Ik ga het beide even uittesten wanneer ik thuis ben (rond vijf uur). Dank voor het meedenken.
 
Ja dat heb je goed.
Geen dank!
 
Oops, vergeten mijn topic up te daten. Het probleem is verholpen door de HDMI kabel te koppelen aan de GPU in plaats van het moederbord. Opgelost :)
 
Beter laat dan nooit. ;)
Goed dat jij het probleem hebt gevonden en het hebt kunnen oplossen.
Maar bedankt voor het terugkoppelen!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan