• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

5.1 Surround?

Status
Niet open voor verdere reacties.
L

LyQuiFieD

Gast
Hallo,

Ik heb een probleem. De 2 front speakers van mijn surround set geven geen geluid.
Mijn geluidsinstellingen staan op 5.1 Speakers, uit de sub, center en rear speakers komt wel geluid. Als ik de geluidsinstellingen op stereospeakers zet, geven de 2 front speakers ook geen geluid. Hoe kan ik dit oplossen?

Specs:

P4 2.6 Ghz
512 mb ram
DVD speler / brander

Realtek AC97 Audio (onboard)
Creative Inspire 5.1 5100 speakerset

Alvast bedankt,

Tom
 
is de geluidskaart wel 5.1???

en bij mijn geluidskaart (nForce2) is het zo dat je moet aanvinken dat de Front speakers zitten aangesloten op de mic en line in ingang (anders werken ze gewoon als line in en mic) als je dat aanvinkt zijn het dus de front aansluitingen ;)
 
ja de geluidskaart is 5.1 :D
Er komt bij mij dus geen geluid uit de Front uitgang...de groene :wacko:

Waar kan ik dat aanvinken?
 
Kijk eens in het configuratiescherm bij 'geluid'.
Kies daar het tabblad 'Audio' en klik bij afspelen van geluid op 'geavanceerd'.
Daar kan je aanduiden welke opstelling je geluidssysteem heeft.
Standaard staat dat op stereoluidsprekers, maar je kan het ook op 5.1 surround zetten.
 
heb ik al gedaan. Alle boxen geven geluid, behalve de 2 front speakers. Als ik in dit menu op STEREOSPEAKERS VOOR BUREUBLAD zou zetten, zouden alleen de 2 front speakers het moeten doen. ook dan doen ze het neit...
 
Heb je geen software bij je geluidskaart. Daarmee rommelen helpt ook wel eens :). Je kan er bijv. instellen wat voor speakers je hebt (2.1, 5.1 enz.) :)
 
ik heb de drivers al verschillende keren opnieuw genstalleerd, maar zonder succes.
Geen speciale software....
 
Even een gokje (kheb zelf geen 5.1 setje, dus kweet er niet alles van :rolleyes: )
Wissel bij je pc eens de snoertjes om van de front en rear speakers.
Geven dan alleen de frontspeakers geluid? (i.p.v. de rear) :)
 
ik heb nog het een en het ander geprobeerd. Geen enkele speaker is kapot. Ze werken allemaal. Het probleem is dat er geen geluid uit de FRONT uitgang van mijn geluidskaart komt...Dus uit de groene uitgang wordt geen signaal gestuurd. Hoe kan dit?

edit: ik ben erachter gekomen dat de speakers op de front uitgang het wel doen, maar HEEEEEL erg zacht, je kunt ze bijna niet horen...hoe kan ik dit veranderen?
 
Ik heb zelf ook geen 5.1-systeem, dus ik weet niet of dit je kan helpen.
Misschien staan je instellingen niet helemaal juist voor het geluidsvolume.
Open rechtsonder eens het paneel voor volumeregeling(op de speaker dubbelklikken)
Bij opties > eigenschappen kan je aanduiden welke functies je allemaal wil bedienen op dit paneel.
Als je instellingen op 5.1 staan(zoals ik in mn vorige post heb uitgelegd) kan je de speakers vooraan, centrum, enz apart regelen. Het kan zijn dat de boxen niet op het maximum staan(of nie even hoog staan als de anderen)
 
hier heb ik al gekeken...deze staan allemaal even hoog :wacko:
 
Al geprobeerd om de geluidskaartdrivers helemaal te verwijderen en opnieuw te installeren?
Misschien detecteert hij dan bij de installatie automatisch dat je een 5.1 systeem hebt aangesloten ofzo :)
 
Dan weet ik niets meer sorry :)
 
Jah.. mn ideeen beginnen ook op te geraken.
Heb je het al eens op een andere pc getest?
Of anders het 5.1-systeem volledig van de pc afkoppelen en alle kabels 1 voor 1 opnieuw verbinden, je weet maar nooit.(maar dat heb je wss ook wel al geprobeerd)
 
hahaha, ja inderdaad. De speakerset is niks mis mee. Het probleem is dat de FRONT OUT van mijn onboard geluidskaart nauwelijks werkt. Als ik windows instel op STEREOSPEAKERS, en ik draai/schuif alle volume knoppen/balken helemaal open, hoor ik heel zacht muziek. Maar dan ook echt HEEL zacht.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan