• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Aanbieding!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

SuperNova

Jr. Hardware Freak
Lid geworden
17 dec 2010
Berichten
1.218
Waarderingsscore
0
Hallo allemaal ik heb zojuist een Desktop gezien voor 699,- in de mediamarkt folder op pagina 6 is dit een goede ??

Graag snel een reactie want als het een goeie is istie vast zo weg !

Groeten !!!
 
Als je nog even kan wachten zou ik dat doen, Intel heeft in haar nieuwe chipsets nl. een foutje ontdekt. Tegen april - mei zouden nieuwe moederborden vlot verkrijgbaar moeten zijn.

Het systeem zelf is zeker niet slecht, maar geen high-end game systeem.
 
Waar ontbreekt het aan dan ? Want ik ga dit jaar de ICT in en dus wil ik graag al zoveel mogelijk leren :D
 
Indien je zoveel mogelijk wil leren - waarom laat je dan hier niet een op maat gemaakte PC ontwerpen?
 
Weet ik niet ? Leer ik daar veel van dan ? En ik heb er nog een die wat duurder is. Maar wel beter volgens mij. LINK
 
Je laat hier een PC Samenstellen (of je probeert het zelf, en dan helpen de mensen hier vast en zeker) en je gaat hem zelf in elkaar zetten. En jij geeft aan in de ICT te gaan dus dat zal je ongetwijfeld vast wel redden:biggrin:
 
Ik ga aan de opleiding beginnen. :D Maar ik weet bijvoorbeeld nog niet wat er beter is van een i5 3.4ghz of een i7 3.2ghz :S Dat vind ik nog erg moeilijk net als moederborden kiezen en voedingen .. Zijn daar wat tips voor ? En misschien een paar sites om samen te stellen ik ken Azerty en Alternate.
 
Ik ga aan de opleiding beginnen. :D Maar ik weet bijvoorbeeld nog niet wat er beter is van een i5 3.4ghz of een i7 3.2ghz :S Dat vind ik nog erg moeilijk net als moederborden kiezen en voedingen .. Zijn daar wat tips voor ? En misschien een paar sites om samen te stellen ik ken Azerty en Alternate.

Wat je nodig heb hangt natuurlijk allemaal af met wat je met je systeem van plan bent. Als je het volgende lijstje invult weten de leden hier wel ongeveer wat je nodig heb. Voor de webshop heb jenaast Azerty en Alternate ook nog 4Launch.

Het systeem:
- Wat is het maximale budget dat je wil uitgeven?
- Welke onderdelen denk je te kunnen hergebruiken van een eerdere pc? (bv: beeldscherm, muis, toetsenbord, speakers)
- Wat is het hoofddoel van de pc, waarvoor wil je hem gebruiken? (bv foto's bewerken, videobewerking, 3d modelleren, games, mediacenter, muziekbewerking,...)
- Ben je van plan te gaan overclocken?
- Heb je verder speciale eisen voor je pc (bv: aparte geluidskaart, tv kaart, usb 3.0 poorten, Crossfire/SLI optie, verlichting en venster in de behuizing,...)?

Randapparatuur:
- Heb je ook randapparatuur nodig? (muis, toetsenbord, beeldscherm, speakers ...)
- Heb je hiervoor ook een apart budget?
- Welke software heb je nodig? (bv: besturingssysteem, antivirus, ...)
- Indien je je beeldscherm wilt hergebruiken, welke grootte is dit?

De (web)shop:
- Moet het systeem geassembleerd (in elkaar gezet) worden door de (web)shop?
-Wil je ook dat er een besturingssysteem door de (web)shop wordt genstalleerd?
- Heb je zelf een voorkeur van bepaalde (web)shop of heb je liever dat wij de goedkoopste uitzoeken?
 
Ik kan wel een begin maken met het bouwen van. Maar dan blijf ik steken bij de processor, grafische kaart, en het werkgeheugen zo'n beetje :p Zoals het er naar uit ziet is mijn budget rond de 700-750 euro. Word gebruikt voor gaming geen randapparatuur nodig. Overclocken wil ik niet.

Mijn oom kan me helpen met de assemblage en dat is het wel zon beetje denk ik.

Edit: Maak er maar wat leuks van :p
--- automatische edit ---
Het zou trouwens leuk zijn als ik "Metro 2033" op High zou kunnen spelen. Dit zijn de game specs:

Minimum:

Dual core CPU (any Core 2 Duo or better will do)
DirectX 9, Shader Model 3 compliant graphics cards (GeForce 8800, GeForce GT220 and above)
1GB RAM

Recommended:

Any Quad Core or 3.0+ GHz Dual Core CPU
DirectX 10 compliant graphics card (GeForce GTX 260 and above)
2GB RAM

Optimum:

Core i7 CPU
NVIDIA DirectX 11 compliant graphics card (GeForce GTX 480 and 470)
As much RAM as possible (8GB+)
Fast HDD or SSD

Groeten !!!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
vul dat lijstje van pcsander even in, dat is een stuk makkelijker. Bij opmerkingen kan je dan even iets kwijt wat er sowieso in moet (niet dat minimum en maximum, gewoon dat het bijv. een gamers behuizing moet zijn of weet ik veel, verzin maar wat:))
--- automatische edit ---
Waar ontbreekt het aan dan ? Want ik ga dit jaar de ICT in en dus wil ik graag al zoveel mogelijk leren :D

Even voor waarom je geen nieuwe intels moet nemen, de moederborden zijn teruggeroepen omdat er iets met S-ATA 600 (toch??) porten mis was. (voor je hdd zijn die)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
vul dat lijstje van pcsander even in, dat is een stuk makkelijker. Bij opmerkingen kan je dan even iets kwijt wat er sowieso in moet (niet dat minimum en maximum, gewoon dat het bijv. een gamers behuizing moet zijn of weet ik veel, verzin maar wat:))
--- automatische edit ---


Even voor waarom je geen nieuwe intels moet nemen, de moederborden zijn teruggeroepen omdat er iets met S-ATA 600 (toch??) porten mis was. (voor je hdd zijn die)

SATA 300 zou met de tijd langzamer worden of helemaal uitvallen.
 
Dan had ik het toch bijna goed:)
 
Ik kan wel een begin maken met het bouwen van. Maar dan blijf ik steken bij de processor, grafische kaart, en het werkgeheugen zo'n beetje :p Zoals het er naar uit ziet is mijn budget rond de 700-750 euro. Word gebruikt voor gaming geen randapparatuur nodig. Overclocken wil ik niet.

Mijn oom kan me helpen met de assemblage en dat is het wel zon beetje denk ik.
Groeten !!!

Staat hier niet genoeg?
--- automatische edit ---
Bij opmerkingen kan je dan even iets kwijt wat er sowieso in moet (niet dat minimum en maximum, gewoon dat het bijv. een gamers behuizing moet zijn of weet ik veel, verzin maar wat:))

Maakt me niet zoveel uit zolang ik er maar een goede pc aan overhoud maakt mij niks uit al wastie roze :D een i7 of een Phenom X6 zou leuk zijn misschien 6gb werkgeheugen? zou ook wel lekker zijn.
--- automatische edit ---
Ik hoop dat dat genoeg is :D
 
Laatst bewerkt door een moderator:
bijna:
- Welke software heb je nodig? (bv: besturingssysteem, antivirus, ...)
- Indien je je beeldscherm wilt hergebruiken, welke grootte is dit?
 
Hoeft niets bij en beeldscherm word 23" die ga ik er bij halen.

22" 23" of 24" mischien
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja ik heb het gelezen maar van mij mag het net zo goed een AMD Phenom X6 zijn das toch even goed als een i7 ?? Ald dat echt minder is dan kan ik best wachten maar niet te lang :p
 
Is april lang?

Ook AMD komt in tweede gedeelte van dit jaar met een nieuw platform.

Qua prestaties wat betreft gamen kan AMD nergens meekomen op dit moment. Check de benchmarks in de review. Hoewel gamen de processor niet perse als uitgangspunt is, maar op beide platformen nu/binnenkort wel beters zijn, kun je natuurlijk wel in overwegen.

Interessant voor de gamers die eigenlijk nu een systeem willen, maar beter op de Sandy bridge platform kan wachten:
AMD en nVidia zijn net begonnen met een mini prijs/prestatie oorlog door de nieuwe GTX560. Deze ook doorvoert naar andere kaarten.
 
Wat Sandy Bridge ik heb er namelijk nog nooit van gehoord :huh:

En die GTX560 is die goedkoop dan ?
 
Sandybridge is een processor en chipset platform van Intel, dat voor ongekende prestaties zorgt!


AMD is bezig met Bulldozer, een geheel nieuw ontwikkelde processorarchitectuur die heel wat beloofd.
Het is mogelijk, dat AMD hiermee op gelijke voet met Intel komt, of overtreft, of toch minder blijkt te zijn.
Maar dat is nog allemaal giswerk.
AMD wil de eerste Bulldozerprocesoren in maart aanstaand voorstellen.
AMD laat ook weten dat de nieuwe serie minstens 50% sneller zal zijn dan de huidige AMD Phenom II X6 serie!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan