• Hulpvragenden in dit forumonderdeel worden enkel geholpen door daartoe bevoegde teamleden.
    Dit is belangrijk, zodat de hulpvragende goed geholpen kan worden zonder (goedbedoelde) aanvullende berichten van andere leden.
    Reageren op andermans discussie is daarom uitgeschakeld.
  • De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Aangemeld SKYPE krijg ik niet weg ! Tijd voor weer een complete check op malware etc.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Even correctie / verduidelijking van mijn eerdere post in taakbeheer staat HELEMAAL GEEN SKYPE bedoel ik dus te zeggen
 
Heb je ook de tab Opstarten bekeken?

Opties > Apps uitschakelen - staat Skype daar wel?
 
Installeer skype opnieuw en kijk of je hem dan kan verwijderen.
Gr.
Pred..
 
Kan ik alle progjes weer verwijderen ? Wat is t beste manier ? gewoon via Revo zoals ik altijd doe ?
 
Skype is weg !!! Het is me gelukt ! Het stond onder tab details in Taakbeheer


waar / hoe kan ik doneren ?
 
Hoi Ardil, fijn dat alles is opgelost.
Jouw computer is malwarevrij geraakt, is sneller geworden.

We gaan opruimen.

Tip: hou MBAM als ondemand scanner in jouw Windows erbij voor een wekelijkse scan ermee.
Mocht je onverhoopt in de toekomst via een van de scans weer een virus vinden, meld je dan terug in een nieuw topic.


Download
51a5ce45263de-delfix.png
Delfix by Xplode naar het bureaublad.

5c8f56929c0a7-Delfix.png


Delfix by Xplode opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op delfix.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 10 rechtsklik op delfix.exe en kies "Als Administrator uitvoeren".
Zet nu vinkjes voor de volgende items:
  • Remove disinfection tools
  • Purge System Restore
  • Reset system settings
Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.
Wanneer het tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt. Dit hoeft jij echter niet te plaatsen.
Start jouw computer hierna opnieuw op, indien er daarna nog programma's of log bestanden aanwezig zijn, mag je die handmatig verwijderen.

Maak daarna desgewenst een nieuw herstelpunt aan.
Overigens zal Windows normaal gesproken dit na de herstart ook gedaan hebben.


Indien de map FRST op het bureaublad niet opgeruimd wordt, mag je die map handmatig verwijderen, daarna niet vergeten de Prullenbak te legen.

Dan nog een vraag: gebruik jij wel of niet een opruimer?
 
Ik gebruik geen opruimer behalve dan Revo Uninstaller die bij het verwijderen van progjes alles grondig onderzoekt en resta
Hoi Ardil, fijn dat alles is opgelost.
Jouw computer is malwarevrij geraakt, is sneller geworden.

We gaan opruimen.

Tip: hou MBAM als ondemand scanner in jouw Windows erbij voor een wekelijkse scan ermee.
Mocht je onverhoopt in de toekomst via een van de scans weer een virus vinden, meld je dan terug in een nieuw topic.


Download
51a5ce45263de-delfix.png
Delfix by Xplode naar het bureaublad.

5c8f56929c0a7-Delfix.png


Delfix by Xplode opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op delfix.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8 en Windows 10 rechtsklik op delfix.exe en kies "Als Administrator uitvoeren".
Zet nu vinkjes voor de volgende items:
  • Remove disinfection tools
  • Purge System Restore
  • Reset system settings
Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.
Wanneer het tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt. Dit hoeft jij echter niet te plaatsen.
Start jouw computer hierna opnieuw op, indien er daarna nog programma's of log bestanden aanwezig zijn, mag je die handmatig verwijderen.

Maak daarna desgewenst een nieuw herstelpunt aan.
Overigens zal Windows normaal gesproken dit na de herstart ook gedaan hebben.


Indien de map FRST op het bureaublad niet opgeruimd wordt, mag je die map handmatig verwijderen, daarna niet vergeten de Prullenbak te legen.

Dan nog een vraag: gebruik jij wel of niet een opruimer?
[/QUOTE
 
Ik gebruik geen opruimer behalve dan Revo Uninstaller die bij het verwijderen van progjes alles grondig onderzoekt en restanten opruimt.
 
Er zijn er die opruimen niet belangrijk vinden.
Maar de fix heeft 1,5 GB rommel verwijderd en dat is mede de oorzaak ervan dat jouw Windows sneller is geworden.
 
Welke goede betrouwbare gratis opruimer kun je me adviseren ?
 
Wise Disk Cleaner is een perfect tool om Windows te reinigen.
Deze reiniger heeft drie opties om Windows op te ruimen.


het Standaard opstartscherm

56b08b9359692-Wise_Disk_Cleaner_1.png



Indien u de Wise Disk Cleaner voor het eerst opgestart hebt, klikt u eerst op Instelling en haal de vinkjes weg totdat het er zo uitziet:

56b08c718c276-Wise_Disk_Cleaner_4.png


Sluit vervolgens het Instellingengvenster en klik op de knop Start Scan; is de scan gedaan klik dan op de knop Start opruimen.

Wil je websites toevoegen waarvan de cookies niet verwijderd mogen in verband met automatisch inloggen,
klik dan wederom op het sleutelsymbool bovenin de DiscCleaner - in het instellingenvenstertje klik dan op de tab Uitgesloten. kan je dan telkens een websitelink toevoegen.
Via de knop Sta Cookies toe

Wat betreft het updaten van het tool: is er een nieuwe versie van de Wise Disk Cleaner uitgebracht, dan krijgt je na opstarten van het tool een melding of jij het programma wil updaten.
Klik dan op Ja.

De update wordt dan gedownload, Wise Disk Cleaner wordt afgesloten en na opnieuw geïnstalleerd te zijn, start het tool daarna automatisch weer op.
Alternatief kan je zelf ook controleren of de laatse versie wordt gebruikt, klik daartoe onderaan het Wise venster op Update Controle

Ikzelf gebruik de Wise Disk Cleaner regelmatig met de standaard reiniging.
De overige reinigingsmogelijkheden gebruik ik onregelmatig - Systeem Afslanken is vooral na de Windows Update ronde aan te bevelen.

Download: Wise Disk Cleaner
 
Gmorgen Abraham,

Ik krijg een waarschuwing bij defragmenteren. Er staat dat defragmentatie de levensduur van de schijf verkort ? Sinds wanneer is dat zo ? ik heb vroeger heel vaak mijn HD gedefragmenteerd en nooit iets van gemerkt dat de levensduur van mijn HD erop achteruit ging. Wat weet jij hiervan ?
 
Laatst bewerkt:
Oh nog een vraagje: kan ik hier via deze site ook leren om logs te lezen en dus fouten zelf te ontdekken dat vind ik namelijk heel interessant !
 
Gmorgen Abraham,

Ik krijg een waarschuwing bij defragmenteren. Er staat dat defragmentatie de levensduur van de schijf verkort ? Sinds wanneer is dat zo ? ik heb vroeger heel vaak mijn HD gedefragmenteerd en nooit iets van gemerkt dat de levensduur van mijn HD erop achteruit ging. Wat weet jij hiervan ?

Als het een SSD betreft - inderdaad kan die beter niet gedefragmenteerd worden, dat schaadt de levensduur ervan!

Oh nog een vraagje: kan ik hier via deze site ook leren om logs te lezen en dus fouten zelf te ontdekken dat vind ik namelijk heel interessant !

Er was in ons landje jarenlang de mogelijkheid om via hijackthis.nl je aan te melden om loglezer te worden.
Het leuke is dat ik mijn forum diverse leraren daarvan als Security Expert heb.
De cusrsus bestaat niet meer omdat omdat de jonge gasten die zich ervoor aangemeld hadden geen tijd en geen zin om goed te zoeken naar uitdrukkingen, bestanden en virussen.

Dus uit pure armoede is die cursus feitelijk om zeep gebracht.
Want zoals mijn collega's dat daar deden, leerde je echt een hoop erbij (ook over jezelf overigens!).

Dus wil jij als nog een heel goede loglezer worden dan kan dat bijvoorbeeld via Bleeping Computer.
Maar daar is de voertaal Engels en je moet heel goed in je schoenen staan.

Mijn BSOD expert is al een poos via Bleeping Computer onderweg.
 
Oh wat jammer, maar dat is toch wel de tendens van de jongeren ! ik ben zelf bijna 51 en irriteer me rot aan de snelheid (of beter gezegd GEMIS van snelheid) van de jongeren tijdens hun werk! Ga eens naar de supermarkt abraham en let op hoe traag ze een product over de scanner swipen terwijl er een rij wachtenden staan !!! VERSCHRIKKELIJK !!! zit niks in in die gasten van tegenwoordig. Hard werken ???? Dat weten ze NIET wat dat is !!! Maar disrepect naar ouderen en grote bek hebben en populair doen en met alle (negatieve) winden meewaaien , ja dat kunnen ze wel ! Men noemt elkaar tegenwoordig PIK pfffffffffff waar gaat dat heen ! Als ze niet normaal tegen me kunnen praten gaan ze maar weg ! Echt heel jammer dat die cursus door de jongeren hier om zeep is geholpen. ik zal eens Bleeping computer checken is dat een website ?
 
Bleeping Computer is een heel grote en uitgebreide site en bestaat al sinds 2004.
Deze site bestaat al sinds 2001 overigens.

En Bleeping Computer heeft ook malware gebied een heel goede naam.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan