• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Aanschaf gaming pc (700 euro)

Status
Niet open voor verdere reacties.

outlax

Nieuw lid
Lid geworden
3 aug 2014
Berichten
18
Waarderingsscore
0
Hallo allemaal,

Ik had graag een gaming pc samengesteld voor een bescheiden prijs (+- 700 euro). Als ik hiermee de nieuwste games niet op highest quality kan spelen is dit niet zo erg. Wel vind ik het belangrijk dat ik de mogelijkheid heb om later componenten te upgraden bv. betere grafische kaart. Na wat research heb ik vervolgens dit mandje gemaakt:

winkelmandje

Kunnen jullie mij hier wat feedback over geven of eventueel verbeteringen aanbrengen? Ik wil dat de pc wat futureproof wordt (volstaat de voeding e.d.). en ik kan wel wat tips gebruiken bij de keuze van CPU-moederbord-grafische kaart. Dit is mijn eerste pc build dus alle hulp is welkom :wink:

Verdere info:
1. Het systeem:
- Wat is het maximale budget dat je wil uitgeven?
+- 700 euro
- Welke onderdelen denk je te kunnen hergebruiken van een eerdere pc? (bv: beeldscherm, muis, toetsenbord, speakers)
beeldscherm, muis, toetsenbord, speakers, dvd brander
- Wat is het hoofddoel van de pc, waarvoor wil je hem gebruiken? (bv games, mediacenter, muziekbewerking, foto's bewerken, videobewerking, 3d modelleren,...)
Vooral gamen en multimedia
- Welke software/games ga je erop gebruiken?
Battlefield 4, GTA 5, Assassins Creed reeks, Skyrim, Watch Dogs, Photoshop, Visual studio
- Ben je van plan te gaan overklokken? (Klik voor meer info)
Momenteel niet, ik ken hier nog zeer weinig van. Later misschien wel
- Heb je verder 'speciale' eisen voor je pc? (bv: Draadloos internet, SSD, kaartlezer, optie voor CFX/SLI, verlichting en venster in de behuizing, waterkoeling, upgrademogelijkheden...)
-draadloos internet is handig, maar hoeft niet
- SSD voor het besturingssysteem (120GB?)
- case speelt niet echt een rol, zolang er goede airflow is
- een systeem dat stil draait
- ik wil de pc samenstellen met oog op de toekomst, om hier en daar componenten te upgraden

2. Randapparatuur:
- Heb je ook randapparatuur nodig? (muis, toetsenbord, beeldscherm, luidsprekers ...)
voorstellen voor een goed toetsenbord kan ik gebruiken, dit schaf ik later aan
- Welke software heb je nodig? (bv: besturingssysteem, antivirus, ...)
geen
- Heb je hiervoor ook een apart budget?
- Hoeveel beeldschermen wil je gaan gebruiken?
Graag had ik mogelijkheid gehad om 2 beeldschermen aan te sluiten, maar ik denk dat dit bij huidige grafische kaarten geen probleem kan zijn.
3. De (web)shop:
- Moet het systeem geassembleerd (in elkaar gezet) worden door de (web)winkel? (1)
neen
- Wil je ook dat er een besturingssysteem door de (web)winkel wordt genstalleerd? (2)
neen
- Heb je zelf een voorkeur van bepaalde (web)winkel of heb je liever dat wij prijs/kwaliteit de beste deal uitzoeken?
Ik had gedacht aan azerty.nl of alternate.be

Alvast bedankt
 
Voor een eerste pc build is dit niet slecht, je hebt wel gekozen voor future proof. Daarom word de computer (iets) duurder.

Ik heb gekozen voor een Z97 moederbord, deze bevat SATA express chipset, en de Socket 1150 waar nog de 5e generatie Intel Processoren op kunnen.

De SSD heb ik ook aangepast, want je gaat maar 1x iets schrijven, dit zal wel wat slomer gaan dan de Evo SSD. Lezen daar eentegen is ongeveer de zelfde snelheid.


Het mandje : http://azerty.nl/winkelmandje/winke...528532]=1&product[582388]=1&product[613824]=1

Korting

http://www.nationaalcomputerforum.nl/showthread.php?t=91162
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor je reactie!

het Gigabyte Z97P-D3 moederbord zal inderdaad wel een betere keuze zijn voor deze opstelling. Ik vroeg me wel af of er mogelijkheid is om de usb poorten aan te koppelen op de voorkant van de cooler master n300.

Maar waarom de voeding veranderen van CoolerMaster naar de Corsair? Het leek me een goede deal + 50 Watt meer..
 
Dan verbruikt hij 50 watt meer wat je niet nodig hebt, en dat geeft hij pas in zijn piekvermogen. Als het goed is kan je de kabels van de case bevestigen aan het moederbord. De voeding is modulair, dus kabels die je niet nodig hebt kan je er uit laten.
 
Nogmaals bedankt!

ik denk dat dit mijn definitief winkelmandje wordt. Ik heb wel de CPU aangepast van een i5 4460 naar een i5 4590. De cpu fan heb ik eruit gelaten aangezien dit standaard komt meegeleverd met de processor.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De stock meegeleverde koeler zal niet goed genoeg koelen voor de turbo frequentie.. Daarom raad ik toch een normale cpu koeler aan en niet de meegeleverde versie...

Je kan trouwens beter voor een western digital hdd nemen, deze is beter. Volgensmij 53,- euro.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
OK is genoteerd
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan