• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Aanschaf laptop studie

Status
Niet open voor verdere reacties.

michiel2

Senior
Lid geworden
18 apr 2009
Berichten
3.113
Waarderingsscore
1
hallo.

Voor mijn nieuwe studie heb ik een laptop nodig.
de studie die ik ge volgen is elektrotechniek (HBO) en heb daarvoor een laptop nodig.

van uit school zijn er de volgende eisen.

  • windows 10
  • intel I7 of vergelijkbare amd processor
  • minimaal 8 gb werkgeheugen
  • minimaal 500 gb opslag geheugen bij voorkeur ssd.
nu heb ik al even op internet rond gekeken en ben bij de volgende 3 laptops uitgekomen.

nu wil ik graag weten of deze laptops voldoen aan de vraag van school.
de programma's die gedraaid dienen te worden zijn,

siemens software ( tia portal)
programma's om te programmeren in C++
programma's om micro controllers te programmeren.

Misschien heeft iemand nog een andere suggestie.

In ieder geval bedankt voor jullie tijd en energie.

Michiel

MSI PS63 8RC-031NL
Asus Rog Strix GL504GV
Asus VivoBook S15 S512FL-BQ279T
 
Siemens software - CAD/CAM software.
Dat Asus Vivibook ka je al vergeten, wil je soepel draaien met die Siemens software.

Beter nog dan een gaming notebook is een workstation met NVIDIA Quadro kaart.

 
Abraham 54 Bedankt voor je advies.
workstation is een mooi iets. maar als ik zo even snel kijk ligt dit wel boven mijn budget.

Asus Rog Strix GL504GV. Zou deze siemenes wel soepel draaien?
 
Als je weet dat de videokaart in die machine wel super heet kan worden - dan is en blijft het een optie!
 
Als je weet dat de videokaart in die machine wel super heet kan worden - dan is en blijft het een optie!

Hallo Abraham54 nogmaals bedankt voor jouw reactie.

Ik verwacht niet dat de temperatuur van de video kaart een probleem wordt aangezien er geen game's op worden gespeeld.
en volgens mij vergt programmeren niet veel van je videokaart. dus zie daar geen probleem in.
 
Die Siemens programma's zijn een zwaardere belasting voor het notebook dan games.
Dat is nu eenmaal datgene, waarom je beter een workstation kan hebben dan een gamenotebook.
Omdat ook de videokaart speciaal voor die zware programma's is toegerust.
En de Dell Workstations hebben daarom ook twee ventilatoren er in zitten.
 
Zou je het maximale budget willen vermelden? Dan kunnen we gerichter zoeken.
 
De Asus Rog Strix GL504GV is de beste van de drie die je vermeldde. Je gaat die programma's daar perfect op kunnen draaien. Een klant van mij werkt al jaren met een vergelijkbare laptop en draait probleemloos en vlot Corel CAD suite, VectorWorks en AutoDESK autocad. Ze kunnen van school uit ook niet verwachten dat je als student gelijk met een professionele workstation op de proppen komt. Meestal zijn die "schoolprogramma's" uitgedunde versies van de originele software. Belangrijkste is dat je bij intel blijft.
 
hallo

1400 euro is echt wel het maximum.

Artstudiog,

bedankt voor jouw reactie. kun je mij misschien ook vertellen waarom ik bij intel zou moeten blijven?
 
AMD cpu's produceren nog steeds meer warmte bij intens gebruik en dienen dan ook beter te worden gekoeld. Op zich niks verkeerd mee maar dat verbruikt natuurlijk ook meer elektriciteit en - zeker in klaptops - geeft dit meer warmte vrij. De rekenkracht (vooral belangrijk bij CAD) is bij Intel ook veel sterker dan bij AMD.
 
hallo Artstudiog,

bedankt voor jouw informatie.
Heb inmiddels de Asus Rog besteld.

bedankt allemaal.
 
Laat ons gerust eens weten hoe de bevindingen zijn als je'm in gebruik hebt. Is altijd kostbare informatie op een forum als dit. Succes met de studies en de laptop.
 
Leuk! Geniet van je nieuwe aankoop.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan