• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Aanschaf nieuwe pc november 2019 budget 1000 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jax

Junior lid
Lid geworden
20 nov 2014
Berichten
36
Waarderingsscore
0
Hoi allemaal,

Ik ben bezig met het samenstellen van een nieuwe computer. Deze is voor mijn broertje.
1. Het systeem:
- Wat is het maximale budget dat je wil uitgeven? 1000
- Welke onderdelen denk je te kunnen hergebruiken van een eerdere pc? (bv: beeldscherm, muis, toetsenbord, speakers) Alle randapparatuur (beeldscherm, muis, toetsenbord, koptelefoon) en de windows licentie die ik heb op een hdd( ik heb wel een ssd in het winkelmandje)
- Wat is het hoofddoel van de pc, waarvoor wil je hem gebruiken? (bv games, mediacenter, muziekbewerking, foto's bewerken, videobewerking, 3d modelleren,...) Gamen, streamen en editen
- Welke software/games ga je erop gebruiken? OBS, fortnite, Adobe premiere pro cc.
- Ben je van plan te gaan overklokken? (Klik voor meer info) Nee
- Heb je verder 'speciale' eisen voor je pc? (bv: Draadloos internet, SSD, kaartlezer, optie voor CFX/SLI, verlichting en venster in de behuizing, waterkoeling, upgrademogelijkheden...)
Draadloos internet inderdaad( ik heb een netwerkadapter toegevoegd maar weet niet of dit beter kan)
Verder wil ik een SSD, deze is al toegevoegd.


2. Randapparatuur:
- Heb je ook randapparatuur nodig? (muis, toetsenbord, beeldscherm, luidsprekers ...)Nee
- Welke software heb je nodig? (bv: besturingssysteem, antivirus, ...)Nvt
- Heb je hiervoor ook een apart budget?Nee
- Hoeveel beeldschermen wil je gaan gebruiken? 1, later misschien 2 dus dat meenemen bij de voeding neem ik aan

3. De (web)shop:
- Moet het systeem geassembleerd (in elkaar gezet) worden door de (web)winkel? (1) Ja graag, Azerty is mijn voorkeur
- Wil je ook dat er een besturingssysteem door de (web)winkel wordt genstalleerd? (2) Nee
- Heb je zelf een voorkeur van bepaalde (web)winkel of heb je liever dat wij prijs/kwaliteit de beste deal uitzoeken?
Azerty

Ik heb een HDD die ik zal gebruiken samen met de SSD, deze zal ik zelf clonen op de SSD wanneer ik de computer binnen heb. Verder zit ik te kijken naar blackfriday van Azerty zelf, hebben jullie hier ervaring mee en zal dit in mijn voordeel werken?

Mijn winkelmandje: Winkelwagen - Azerty

Zouden jullie mij alstublieft kunnen helpen? Ik ben hier al eerder geholpen en dat ging echt top. Alvast bedankt !! :)

Met vriendelijke groet,

Jax
 
Kan allemaal prima bij elkaar maar zou de SATA SSD vervangen door een M.2 ssd-pci-e, en geen Kingston, een Samsung of een Crucial b.v.
 
Kan allemaal prima bij elkaar maar zou de SATA SSD vervangen door een M.2 ssd-pci-e, en geen Kingston, een Samsung of een Crucial b.v.

Oh oke, is hier een reden voor?

Ook had ik verder de vraag of ik een hdd van mn pc erin kan zetten en dan de rest kan clonen naar ssd? Ik heb nog een extra windows code liggen, die zou ik dan kunnen gebruiken neem ik aan. Ik snap niet hoe het zit met een nieuwe computer en wat er gebeurd als ik een oude hdd plaats, moet ik nog iets installeren qua bios en dat is het?
 
Een M2 SSD is altijd sneller dan een gewone SSD, bovendien kan je daan de bestaande HD op de plek van de SSD plaatsen.

Je kan het beste Windows schoon installeren in plaats vanaf een HD Windows te klonen naar SSD.
In de eerste plaats zal een schone installatie altijd sneller zijn op SSD dan een gekloonde Windows.

Bovendien zal je ingeval van klonen Windows eerst helemaal moeten aanpassen voor de SSD.
 
Oh oke, is hier een reden voor?
Merken verschillen nogal is kwaliteit en Kingston maakt niet de snelste.
Daarnaast ben je met een M.2 up-to-date.

Klonen kan best hoor, enne snelheid? met een SSD merk je er niets van, Windows goed schoonmaken en dan is die net zo snel (waarom dat altijd naar voren moet komen ontgaat mij, alsof je een 1/100 seconde kunt opmerken) dan een verse install die na verloop van tijd ook onderhouden moet worden.

Voordeel van klonen is dat je gewoon weer alles kunt doen en alles nog hebt.
 
Samsung maakt nu toch de snelste ssd?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan