• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Aanschaf nieuwe PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frank1968

Vaak hier
Lid geworden
3 feb 2004
Berichten
949
Waarderingsscore
2
Goedemorgen,

Ik wil een nieuwe PC aanschaffen en ik twijfel tussen de HP SO1-pF0900nd en de Acer Aspire XC-886 15422.

Welke zou ik het beste kunnen nemen, los van het feit dat de Acer een extra HD heeft?

Alvast bedankt.
 
Wat wil je gaan doen met de nieuwe pc (programma's, gaming, graphics, film, ...)?
 
Gewoon normaal gebruik, in ieder geval geen gaming.
 
Persoonlijk zou ik nooit voor een Acer gaan, ik heb daar slechte ervaringen mee.

Daarnaast zie ik als grootste verschil dat de ene 512gb SSD heeft en de ander 256gb SSD + 1TB HDD.
Dus de vraag is, heb je die extra opslag nodig?
 
Tja, ook ik ben geen fan van Acer maar als ik de specs van beide machines bekijk dan wint de Acer.
 
De HP heeft een iets ruimere case, handig als je in de toekomst iets wil bijplaatsen of vervangen + betere koeling. Indien je extra opslag niet echt nodig hebt, zou ik gaan voor de HP. De Acer heeft wel twee HDMI's mocht je twee schermen willen installeren.
Ik heb overigens nog nooit echte problemen gehad met Acer en er zijn al behoorlijk wat gepasseerd hier voor aankoop, onderhoud, aanpassing. Hier zie je ze mooi naast mekaar: klik hier.
 
Vergis jij je qua grootte niet? Volgens mij is de case van de Acer juist net even wat ruimer.

Ook grappig om in de vergelijking te lezen dat de Acer 32 gegeugenbankjes heeft. Da's leuk voor iemand die 32 x 1 gig geheugenreepjes wil plaatsen. Duurt wel even voordat je ze alle 32 hebt geplaatst.......... Dan ben je met de HP toch sneller klaar, die heeft maar 2 geheugenbankjes.

Waarom ik (die absoluut geen fan is van Acer) toch voor de Acer zou kiezen, is de aanwezigheid van 1 usb 3.1 poortje. Ik heb een externe SSD met een 3.1 aansluiting en als ik mijn maandelijkse systeemmirror maak dan 'janken' de MB's naar die externe SSD. Systeemmirror in nog geen 6 minuten (140 gig !)

Daarnaast ook de aanwezigheid van een tweede hdd met een forse opslagruimte en de tweede hdmi poort. Het is maar net wat je nodig hebt.

Videokaart : de niet dedicated 630 is meer dan toereikend voor dagelijks gebruik.

Wat mij betreft samengevat : @Frank1968 : heb je de opslagruimte nodig, vind je de 3.1 usb poort en de twee HDMI poortjes belangrijk? Dan de Acer. Zijn die 3 dingen niet interessant, dan liever de HP.
 
Laatst bewerkt:
Hartelijk dank voor alle reacties. Ik ga voor de HP.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan