• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Aanschaf videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Houtepen

Gewaardeerd
Lid geworden
19 mrt 2009
Berichten
1.353
Waarderingsscore
0
Beste forumleden,

Vele maanden geleden heeft mijn videokaart (MSI R6970 lightning) er de brui aan gegeven. Lang geen tijd gehad om te zoeken naar een vervanger, maar nu moet het er toch echt van komen. Ik ben dus op zoek naar een nieuwe videokaart. Wat moet deze aan kunnen:

1. Games - specifiek de total war serie (t/m de nieuwste)
2. ArchiCAD - tekenprogramma 3d
3. AutoCAD - tekenprogramma

Het liefst wil ik er zo min mogelijk aan uitgeven, maar laten we zeggen dat 250 euro vooralsnog even het absolute maximum is.

Ik hoor graag wat jullie zouden adviseren / wat een fijne of goede kaart is.

Alvast hartelijk dank voor het meedenken!
 
Merk en type moederbord, voeding en wattage en welke CPU zit er nu in?
Of draai Speccy en zet de weblink hier, zie m'n sig.

Vul de parameters in en.......
Tweakers
 
Moederbord: GigaByte GA-EX58-UD4P (Retail, FW, RAID, Gb-LAN, Sound, ATX)
Processor: Intel Core i7-920 (Boxed, FC-LGA4, Bloomfield)
RAM: OCZ 6 GB DDR3-1333 Tri-Kit (BO WAVE)
Grafische kaart: MSI R6970 Lightning Twin Frozer III
HDD: Samsung SH-S223F (Bulk) 3.5 1TB 7200 32MB SATAII
Voeding: Corsair CMPSU-850TX (Retail)
Kast: Lian Li PC-A70B (Retail, Zwart)

De grafische kaart is dus defect....
 
Zou er dan mee naar een plaatselijk PC shop gaan en een GTX 1060 3GB of een AMD RX 470 of 570 4GB laten passen.
Soms werken de nieuwere kaarten niet op de wat verouderde moederborden en dan kun je het gelijk laten testen.
Welke bios versie wordt gebruikt?

Euvel is ook dat game kaarten minder geschikt zijn voor 3D tekensoftware, daar is de Quadro lijn van nVidia voor en de FirePro serie van AMD.
 
Thanks lange pier voor het meedenken zo.

Is er een manier om te weten of het past zonder naar een pc winkel te gaan? ik moet dan best even op zoek (woon in klein plaatsje) en heb door mijn werk nagenoeg geen tijd. Als het dus 'op afstand' kan graag natuurlijk!

Heb jij van de twee voorgestelde kaarten nog een favoriet? Of is dit de eeuwig durende (gelijk oplopende) strijd tussen nvidea en amd?
 
Nee, daar kom je alleen achter als je die fysiek plaatst en het ook "soms" dat het niet werkt.

Die AMD RX 470 is een stuk voordeliger dan de GTX1060 en beter in tekenwerk, de GTX1060 is weer beter in games.
Ook is die 470 vrijwel gelijk aan een 570.
GeForce GTX 1060 3 GB vs Radeon RX 470
 
ai dat is lastig dan. Ik ga eens kijken wat ze kunnen doen voor me...

Helder verhaal. Ik denk dat het vooral belangrijk is dat hij total war rome II, diablo III, etc. gewoon op de hoogste specs soepel draait en de komende jaren ook blijft draaien. Tekenwerk dat ik doe is niet zo zwaar dus in de praktijk draait dat wel als die games goed draaien.

Dank in ieder geval.

Ps. is lange pier een verwijzing naar de serie 'floris en sindela' toevallig? :p
 
Oh ja, koning van Friesland, admiraal van de Zuiderzee, etc..

heb contact gehad met het bedrijf waar ik mijn pc gekocht heb (enige bedrijf in de buurt) en dat loopt nog niet zo... ze hebben het er over dat het heel duur is en waarschijnlijk niet voor 100% werkt.... krijg niet echt de indruk dat ze helemaal weten waar ze het over hebben:p vooral ook omdat ze gelijk adviseren om mijn moederbord, processor, ram en ssd te vervangen...
 
Je zou een mailtje of belletje kunnen er aan kunnen wagen naar een webwinkel zoals Azerty b.v. en een advies erover vragen.

Die shop zou ik idd vergeten, zo'n werkt wel of niet en niet een beetje.
 
Ik heb contact gelegd met Azerty via de website, hopelijk komen ze hier snel op terug.

dank voor je advies tot zover iig! Ik hou je op de hoogte over de vorderingen :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan