• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Aansluiting Intel PCI-e Adapter WiFi AC867

Status
Niet open voor verdere reacties.

Veng

Elite lid
Lid geworden
27 nov 2012
Berichten
6.543
Waarderingsscore
137
Mijn wifi adapter heeft volgens mij de geest gegeven. Plotseling kon ik het internet niet meer op, gaf de netwerkreparatieoptie aan dat er een probleem tussen het modem en internet lag terwijl mijn desktop feilloos het internet op gaat en was ook mijn netwerk vanaf de laptop niet meer te zien.
In een chat met 4Launch.nl gevraagd welke adapter ze aanbevelen en die kwamen met de Intel PCI-e Adapter WiFi AC867.
Mijn Asus x52j bevat de Qualcomm Atheros AR9285.
Het zal wel kloppen maar toch voor de zekerheid:
De Intel PCI-e Adapter WiFi AC867 meldt bij de aansluitingen "Main" en "Aux"
terwijl de Qualcomm Atheros AR9285 bij diezelfde aansluitingen vermeldt: "ANT1" en "ANT2".
Vraag is dus of ik dit toch overeenstemt?Intel.jpgAtheros 2.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kan het niet zijn dat er een stekkertje los zit van de wifi adapter?
Met kabel werkt hij wel gewoon?
Kun je niet gewoon kijken of je de Qualcomm Atheros AR9285 nog kunt krijgen, dan heb je tenminste het zelfde erin zitten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
In elk geval werkt het idd met de kabel. Ik heb de aansluitingen los gehad en de adapter half uit de connector gehad en weer teruggeplaatst. Dit heeft niet geholpen. Omdat Ziggo ook veel storingsmeldingen weergeeft: http://allestoringen.nl/storing/ziggo/kaart/
dacht ik daar eerst aan maar dan zou alleen mijn laptop er last van hebben. Bovendien heb ik nog even geprobeerd bij de buren in te loggen. Die hebben een andere provider, maar ook dat lukte niet. Hij heeft wel op een gegevenmoment mijn beveiligingssoftware geupdate, dus soms is er blijkbaar even verbinding.
Ik zal eens zoeken naar die adapter, maar de laptop is van 2011, dus al even geleden,

--- Update ---

Deze zie ik op MP staan: HP Dell Lenovo qualcomm atheros ar9285 802.11B/g/n wifi adapter. Lijkt me ok. Ik zoek nog even verder naar nieuw.
Op de adapter zelf staat echter: AR5B95. Lijkt me toch niet ok: MP nummer:
m1135216468
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kun je eens in apparaat beheer kijken wat hij aan geeft onder wifi adapter, kijk ook onder gebeurtenissen.
Geeft hij aan werkt correct?
 
Ik heb zojuist toch het ding van Marktplaats gekocht. Ben benieuwd of alles in n keer werkt anders bestel ik alsnog bij 4Launch.

--- Update ---

Ik zal hem eens opstarten en kijken of ik alles kan vinden. Apparaatbeheer wel natuurlijk maar al die events terugvinden vind ik maar een crime.
Momentje (5 min:smile:)

--- Update ---

Apparaatbeheer zegt dat de adapter correct werkt en onder gebeurtenissen staat niets recents

--- Update ---

Hij geeft echter mijn PC niet bij de netwerken weer. Ook krijg ik weer snel een geel uitroepteken op mij wifi icon. De adapter zegt "verbonden" en "geen internettoegang". Als hij echter goed verbonden was zou hij ook mijn pc in het netwerk moeten weergeven.
 
Wel vreemd je zou verwachten dat hij dan niet aan geeft werkt correct.
Het jij trouwens een knop erop zitten om de wifi uit te schakelen?
Modem ook al gereset?

Maar we wachten de adapter van Mp wel even af, mogelijk is het dan al opgelost.
 
Ja. Er zit een knop op (Fn+F2). Alles gereset gehad. Systeemherstel geprobeerd. Image teruggezet gehad.
Netwerkprobleemsolver geprobeerd. Die gaf als melding dat er een probleem was tussen mijn toegangspunt/modem en het internet.
Maar juist dat onlogisch gedrag is voor mij een mogelijk signaal dat de unit zelf defect is. Daar is de software natuurlijk niet op ingesteld om al die mogelijke hardware defecten te kunnen detecteren.
Maar zoals je zegt, de proof of the pudding is the eating. Dus afwachten of ik die andere module binnenkrijg en of ik die aan het werken krijg.

(Vreemd dat ik van je laatste bericht weer geen notificatie heb ontvangen. Als dat eenmaal optreedt blijft dat vaak zo, dus mijn reacties kunnen soms wat laat zijn. Al heb ik e.e.a. wel weer ingeschakeld)
 
Ik neem aan dat je het hier nog meld als de kaar binnen is?
Ja daar heb ik ook last van, ik krijg van elke 100 berichten er hoog uit 40 a 50 binnen.
 
Ik meld hier idd wel hoe het gaat aflopen. Vooral als het me niet lukt:wink:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
We wachten het af (Y)
 
Je hoeft niet lang te wachten: Ik dacht, laat ik het nog eens proberen. Dus de kabel verwijderd en... ik had weer internet en ook mijn netwerkitems staan er weer. Even afwachten hoe e.e.a. zich blijft gedragen. Heeft nu echter al een half uur verbinding.
Wat ik nl. niet benoemd had maar wat wel heel diep in mijn achterhoofd zat is dat ik me afvraag of er een storing kan zijn (geweest) welke mijn adapter op tilt laat slaan. Dan zou ook alles verklaarbaar zijn: dat mijn desktop wl goed blijft werken, dat het gele driehoekje soms pas na enkele minuten verschijnt, dat ik tussendoor toch mijn virusscanner kon bijwerken enz.
Maar zoals je weet, je moet de dag niet lonen voor het avond is.
 
Ja dat is mogelijk, misschien is hij van slag geweest.
Maar even afwachten of hij nu blijft doen, zou mooi zijn.
 
Ik kan er niets anders van maken. Ik heb de laptop eens opnieuw opgestart maar de laptop blijft verbonden. Ik dacht eerst nog dat hij wat traag was, maar hij blijkt vrolijk Windows aan het updaten te zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Welkom in de wondere wereld van Windows. Zo kwam er gisteren opeens geen geluid meer uit mijn boxen. Ze waren verbonden, ze stonden aan, geen uitroeptekens in apparaatbeheer, maar ze weigerden wel dienst. Kabels eruit en er weer in. Ik klik op het pictogram van de luidsprekers in het systeemvak en krijg daarop de vraag "Hoe wilt u dit apparaat gebruiken?" Ja, als luidsprekers natuurlijk! En toen deden ze het weer.
Ik weiger me af te vragen wat er gebeurd kan zijn. Ik denk dat ik het toch niet snap... :smile:
 
Het houdt je wel van de straat. Ik ben er bijna 2 dagen dagen mee bezig geweest om te ontdekken wat nu de oorzaak was.
 
Ja maar gezien het weer kan dat mooi :smile:
Soms blijven het rare dingen die computers.
 
Update: De resultaten zijn wisselend. Gisteren viel de adapter weer even uit. Hersteld door het modem te resetten en de laptop opnieuw op te starten. Internetpagina's kwamen echter maar traag binnen, teken dat het nog niet soepel loopt. Vandaag komen de pagina's echter wel weer voldoende snel binnen.
Ik heb de vervangende adapter nog niet binnen dus die kan ik nog niet proberen. Vervangen heeft natuurlijk ook alleen maar zin als er problemen zijn. Die zijn op dit moment echter niet groot genoeg. Het kan nl. best zijn dat als de adapter uitvalt en ik hem vervang, hij het toch weer gewoon gedaan zou hebben door de reboot. Langere tijd monitoren met een andere adapter is dan de enige optie.
Ik kan ook nog geen verbinding maken met het netwerk van de buren. Ik moet kijken of ik vanavond kan vragen of de buurman zijn modem wil resetten om te kijken of ik dan wl verbinding kan maken. Als ik tijdens problemen wel met het andere netwerk verbinding kan maken en niet met dat van mij, dan zou dat een teken zijn dat er iets met de combinatie modem/adapter aan de hand kan zijn (al wat ouder Cisco modem). Ik lees ergens: "Maar het kan nooit kwaad bij storingen om eens de adapter te vervangen, zeker bij Ubee en Cisco modems. Meer dan eens is het euvel ook vaak daar te vinden."
 
Dan zal het toch een haperde adapter zijn, want jou andere computer werkt zonder problemen toch?
 
Idd. Geen problemen op mijn desktop. Ik weet niet of mijn andere adapter al op de post is gedaan. Komt van een particulier af. Op zijn vroegst komt hij vanmiddag binnen.
De verkoper heeft wel al een link naar de laatste drivers doorgestuurd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Even afwachten als hij binnen is of dan het probleem weg is.
Het lijkt haast als of er een breuk in de adapter kabel zit, waardoor hij het de ene keer wel goed doet en de andere keer weer niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan