• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

abook.mab

Status
Niet open voor verdere reacties.

frans bevort

Bekend gezicht
Lid geworden
16 dec 2012
Berichten
174
Waarderingsscore
0
Ik wil de inhoud van verschillende (verloren gewaande) abooks (Thunderbird adressbooks) opslaan in één nieuw adresboek en dit vervolgens in Thunderbird openen. Is dit mogelijk?
 
Ik weet niet of het mogelijk is op de manier die jij schetst, Frans.
Ik zou het anders doen:
Jij hebt nu een aantal .mab bestanden gevonden en misschien ook al opgeslagen op de pc waarop je nu Thunderbird gebruikt. Laten we zeggen dat je die gevonden .mab bestanden voorlopig geparkeerd hebt op je bureaublad. Geef die .mab bestanden een eigen naam, bijvoorbeeld abook-1.mab, abook-2.mab enz., zodat je ze uit elkaar kunt houden.

Je kunt die .mab bestanden importeren in Thunderbird, waarna je in Thunderbird meerdere adresboeken zult zien.
En dan is het een kwestie van slepen van de adressen uit de nieuw aangemaakt adresboeken naar de adresboeken die je al had in Thunderbird.
Klaar met slepen? Dan kun je de onlangs toegevoegde adresboeken (waarin dan alleen nog dubbele contactadressen zitten of adressen van mensen met wie je geen contact meer wilt) gaan verwijderen.

Om .mab bestanden te kunnen importeren in Thunderbird, zul je wel eerst een plugin moeten installeren, namelijk deze: MoreFunctionsForAddressBook.
Lees hier alles over de werkwijze: https://support.mozilla.org/nl/questions/1066549
Let vooral op de manier waarop je deze addon installeert. Dat is geen kwestie van dubbelklikken op het .xpi bestand.
------------------------
Wil je het toch op jouw manier doen (zoals je die beschrijft in je startpost), dan zou je volgens mij die gevonden .mab bestanden eerst om moeten zetten naar .csv bestanden, waarna je van die 2 of 3 .csv bestanden 1 .csv bestand maakt, dat je dan importeert in Thunderbird.
Er bestaan programma's waarmee je .mab bestanden kunt converteren naar .csv bestanden, maar de meeste kosten 40 tot 50 dollar. Ik heb nog geen gratis .mab to .csv converter gezien.
 
Topic verplaatst van Algemeen naar Software. Het gaat hier tenslotte om Software (Thunderbird).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan