• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Acer Aspire SW5 012

Status
Niet open voor verdere reacties.

bacoma2017

Nieuw lid
Lid geworden
10 aug 2017
Berichten
20
Waarderingsscore
0
Hallo, ik heb recentelijk bovengenoemde laptop ontvangen met 21GB intern gehuegen. Na een hoop moeilijkheden heb ik de windows 8.1 opnieuw geinstalleerd. Echter zou ik graag willen weten of het misschien beter is om windows 10 er op te zetten of gewoon verder te gaan met 8.1
 
Hallo,

Op zich kun je met Windows 8.1 nog wel even vooruit.
Maar het ligt eraan wat voor jou of de gene het prettigst werkt.
Je kunt volgens mij nog steeds gratis upgraden naar Windows 10.
 
Gratis update van W8 naar W10 gaat nog steeds, gisteren nog laptop en 2 desktops gedaan. Uiteraard met een usb-stick en media creation tool. Loopt veel vlotter dan op W8.1
Die 21Gb intern geheugen is wel een raar cijfer, weet je hoe dit is samengesteld (RAM modules)? Of gaat dit over de interne opslagruimte (SSD)?
 
Van de Acer Aspire SW5 012 bestaan veel varianten. De type-aanduiding is niet volledig. Er horen nog wat cijfers en letters achter, bijv. 13U8 of 146G of 10CG of 12ER of 11HK enzovoort.
Wat die varianten met elkaar gemeen hebben is dat het steeds gaat om een 10,1 inch laptop en tablet ineen.
Werkgeheugen is steeds slechts 2 GB.
Opslag kan sterk verschillen:
  • 32 GB eMMC (wordt vaak SSD genoemd, maar is niet vervangbaar door een grotere)
  • Gewone harde schijf van 500 GB
  • 32 GB eMMC + gewone harde schijf van 500 GB.
 
Ik zelf gebruik naar volle tevredenheid Windows 10. Maar was ook niet ontevreden over Windows 8.1. Nu Porrelaar zegt dat het een laptop en tablet in een is zou ik ervoor kiezen om naar Windows 10 te gaan. Microsoft begint zich ook steeds meer te richten op de mobiele markt, wat betekent dat de Windows versies daar ook steeds beter voor geschikt worden. Windows 10 zou dus nog beter moeten lopen.

Ik weet niet of het mogelijk is maar je zou eens kunnen onderzoeken of je het werkgeheugen kan uitbreiden.
 
Aight super bedankt voor de tips, ga de update vanavond doen tussen de soep en de patatten en ik laat weten hoe het verloopt !
 
Dan mag je wel een lange pauze inlassen tussen die twee gerechten! en niet teveel patat zou ik zeggen, tenzij het Belgische zijn.En je kan altijd nog binnen een bepaalde periode terug naar 8.
 
Haha, ondertusen al enkele dagen op windows 10 aan het draaien en gaat echt vlotjes. Ik gebruik de laptop ook niet zo uitgebreid maar wel een heerlijk ding hoor. Heb zelfs het gevoel dat de batterij net ietsje langer meegaat dan voorheen.
 
Mooi dat het goed werkt.
 
Dat is goed om te horen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan