• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Acer Aspire wil niet booten van welk medium dan ook

Status
Niet open voor verdere reacties.

JKCTech

Nieuw lid
Lid geworden
22 mei 2018
Berichten
13
Waarderingsscore
0
Hallo,
Een kennis van mij heeft een Aspire 5742ZG aan mij ter reparatie gegeven omdat er een 32 bits win10 op staat, en er een 64 bits op moet (Want hij kan maar 2,5GB RAM van de 8GB gebruiken), makkelijk zat (dacht ik). ALLEEN wil deze laptop van geen enkele van mn boot media accepteren...

Ik heb geprobeerd:
USB win10 64
USB win7 64
USB debian 64
USB debian 32
USB PasswordResetKey (Ja zelfs dit)
DVD win10 64 (Laatste hoop)

BIOS updaten (Daarnal al bovenstaande opties nogmaals)

Maar bij elk bootmedium raakt hij na een minuut of wat in een bootloop en begint weer van vooraf aan... Win10 geeft wel een bluescreen met "kernel check failed" maar das te algemeen om wat mee te kunnen.
Voor zover ik kan zien op de Acer specs page moet 64 bits wel kunnen, aangezien er ook gwn een x64 processor inzit...

Ik heb een speccy result in de bijlagen gedropt voor details.
Wss kijk ik ergens gwn keihard overheen tho, en t zou fijn zijn als iemand me kan helpen.

Alvast bedankt :)
 

Bijlagen

  • Speccy.txt
    24,2 KB · Weergaven: 9
Op welke wijze wijze heb jij het installatiemedium gemaakt?
 
Via F12 in het bootmenu van het bootmedium opstarten wil ook niet?
 
Via F12 in het bootmenu van het bootmedium opstarten wil ook niet?
Zo ver was ik xD ik heb echt nog nooit gehad dat een apparaat een bootmedium zo behandelde, laat staan allemaal....
 
En Windows 10 zelf - via MS gedownload met het Media Creation tool of heb jij Windows 10 via een andere weg gedownload?
 
Het eerste waar ik aan denk is dat het hier om een UEFI Bios gaat en secureboot op Enabled staat .
Stel dit in op Disabled !
 
Het eerste waar ik aan denk is dat het hier om een UEFI Bios gaat en secureboot op Enabled staat .
Stel dit in op Disabled !
Had ik nog niet aan gedacht, maar er is helaas geen secure boot setting :C

En Windows 10 zelf - via MS gedownload met het Media Creation tool of heb jij Windows 10 via een andere weg gedownload?
Is voor zover ik weet wel een legit ISO, ik ben voor de zekerheid ff een nieuwe aan t maken tho, maar hij heeft sws gewerkt op andere devices en in VMware
 
En Windows 10 zelf - via MS gedownload met het Media Creation tool of heb jij Windows 10 via een andere weg gedownload?
Updateje: Ook redownload en recreate heeft niks uitgehaald :/ "Kernel Security Check Failure" begin te dneken dat deze CPU het gwn niet aankan (ookal is t een x64).
 
als de handleiding niet overeenkomt met het systeem dat jij onderhanden heb dan dien je eens de gegevens te vermelden ..nu heb ik dus enkel maar Aspire 5742ZG mogelijk komt er nog iets de ZG
 
Reset de bios naar de default settings, safe en reboot, stel de bios naar wens weer in, safe en reboot, nog niets?
En via F12 kun je ook booten met het gewenste medium als de boel weer wil werken.

Kan ook gaar geheugen zijn, overigens.
http://www.memtest.org/
 
als de handleiding niet overeenkomt met het systeem dat jij onderhanden heb dan dien je eens de gegevens te vermelden ..nu heb ik dus enkel maar Aspire 5742ZG mogelijk komt er nog iets de ZG
Acer Aspire 5742ZG-P614G75Mnkk Model: PEW71 (HLZ-PEW71(B))
 
Reset de bios naar de default settings, safe en reboot, stel de bios naar wens weer in, safe en reboot, nog niets?
En via F12 kun je ook booten met het gewenste medium als de boel weer wil werken.

Kan ook gaar geheugen zijn, overigens.
http://www.memtest.org/

al ge reset, zelfs nieuwe bios geflashed, memtest ga ik proberen (als dat wel wil booten lmao)
 
al ge reset, zelfs nieuwe bios geflashed, memtest ga ik proberen (als dat wel wil booten lmao)
Oke zelfs memtest crasht hem na 3 seconden te runnen... denk idd dat de RAM hier de culprit is
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan