• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Acer laptop geen geluid meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marjan75

Nieuw lid
Lid geworden
28 nov 2017
Berichten
4
Waarderingsscore
0
Goede avond,
Ik heb een probleem waarvan ik eigenlijk niet weet hoe lang al.
Hopelijk heb ik gewoon een dom-blondje moment, maar ik kom er niet achter.

Het geluid van mijn laptop doet het niet. Ik heb een Acer Aspire V, nu zo'n 2 jaar.
Het is niet dat via de Fn knop het geluid uit staat. Er staat geen kruisje door de volumeknop. Ja, I tried turning it off and on again.
Als ik m'n oortjes aansluit werkt het wel. Als ik het testgeluid doe van de speakers, bewegen de balkjes, dus de laptop vind dat er geluid uit komt, maar dat is toch echt niet. Wie kan me helpen?

Ik heb zowel internet via Edge als Chrome geprobeerd, en nergens nog succesvol resultaat...
Wie kan me helpen aan de gouden tip?
 
Hallo Marjan,

Allereerst welkom hier op het forum!
Als je de volume harder zet zie je het dan ook oplopen? Dus van 0 oplopend naar 100.
Welke Windows versie gebruik jij?
Heb jij in apparaat beheer het stuurprogramma van het geluid al eens verwijderd, zodat er na een herstart een nieuwe wordt geïnstalleerd?
 
Hallo Aarie, goedemorgen!
Ik heb Windows 10 en ja het geluidbalkje gaat gewoon omhoog van 1 naar 100.
En ja, ik heb eerst geprobeerd om de speakers uit te schakelen en weer in te schakelen en ik heb geprobeerd om het stuurprogramma weg te gooien en opnieuw op te starten, maar als ik eerlijk ben twijfel ik of ik dat goed gedaan heb. Heb je daar een stappenplannetje voor, voor me? Want ik heb iets weggegooid maar nadat ik opnieuw opstartte kwam het niet terug... Maar de laptop vond erna nog steeds dat het geluid werkte.
Via de probleemoplosser van het geluid krijg ik wel een foutmelding, uit mn hoofd dat er "extra's" aanstaan die iets kunnen verhinderen, maar als ik doe wat-ie zegt heb ik niks, alleen de speakers van de laptop...
 
ga via de luidspreker eens naar je afspeelapparaten en probeer eens een andere als de standaard in te stellen indien er meerdere opties aanwezig zijn ..soms helpt dit wel eens .
 
ga via de luidspreker eens naar je afspeelapparaten en probeer eens een andere als de standaard in te stellen indien er meerdere opties aanwezig zijn ..soms helpt dit wel eens .

Hallo Emi!
Heb ik geprobeerd maar helaas, ik krijg maar 1 afspeelapparaat te zien en dat zijn de gewone speakers.

@ Aari, bedankt ik ga het vanavond nogmaals proberen.
 
Hopelijk werkt dat nog, maar wij horen het wel.
 
Mocht het ook niet helpen kun je dan de probleem oplossing laten lopen en dan hier neer zetten wat hij dan aan geeft. Het liefst een screen print.
 
Hallo Emi!
Heb ik geprobeerd maar helaas, ik krijg maar 1 afspeelapparaat te zien en dat zijn de gewone speakers..
je heb dus de laptop luidsprekers en daar bovenop ook nog externe en het zijn deze externe die het dus niet doen ...deze worden dus ook niet vermeld bij je afspeelapparaten ...zijn deze dan te zien in apparaatbeheer !

het is maar een vermoeden betreffende de externe luidsprekers aangezien je beweerd dat enkel deze van de laptop werken en te zien zijn !
 
Post enkel de link, die je via onderstaand tool verkrijgt.

Download
51ec442687372-sp_64_Canned.png
Speccy van Piriform


Bij de installatie van "Speccy" wordt gevraagd om de Google Chrome webbrowser mee te installeren.
Indien je dit niet wenst, verwijder dan de vinkjes.

Speccy van Piriform opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: start "Speccy" middels dubbelklikken.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1 en Windows 10: start "Speccy" middels rechtsklik en dan kiezen voor Als Administrator uitvoeren.

Speccy van Piriform gebruiken:
  • nadat de analyse van Windows klaar is, plaatst "Speccy" de uitkomst daarvan in een nieuw venster.
  • Klik nu in de menubalk op Bestand (File) en kies voor Publiceren (Publish Snapshot)
  • Bevestig het publiceren door JA (Yes) te klikken.
  • Nu zal een pop-upvenster openen met daarin de vraag voor wel of niet publiceren.
  • Bevestig dat eerste dus.
  • Kopieer nu de link in het nieuw geopende webvenster en plak die link in jouw volgende bericht.
 
http://speccy.piriform.com/results/Xz62cXIDyk7ROeinvW0W4oy

@aarie25 ik heb alles uit de link geprobeerd maar het werkt nog steeds niet
@Emi ik begrijp niet zo goed wat je zegt... Ik heb geen losse speakers, alleen de ingebouwde in de laptop.

Als ik de foutoplossing draai komt er:
Titel: Geluidseffecten en uitbreidingen uitschakelen
Tekst: Door de uitbreidingen werken de audiofuncties mogelijk niet goed meer. Als u ze uitschakelt, kan dit de geluidskwaliteit ten goede komen. U kunt uitbreidingen uitschakelen door het vakje Alles uitschakelen in te schakelen of ze afzonderlijk in de lijst uit te schakelen en op Toepassen te klikken. Als u geen tabblad met uitbreidingen ziet, dan worden configureerbare uitbreidingen niet door het audioapparaat ondersteund.

Dan de opties "uitbreidingen openen" of "volgende".

via uitbreidingen openen kom ik bij "Eigenschappen van Luidsprekers" in de tab "Enhancements" daar staat echter alles uit (Bass Boost; Virtual Surround; Room Correction; Loudness Equalization).
via volgende kom voert hij de probleemoplosser uit, die zegt: "Het probleem kan niet met de Probleemoplossing worden vastgesteld." Dan kan ik feedback geven over de probleemoplosser of de probleemoplosser afsluiten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
sorry foutje van mij ..dacht dat je externe luidsprekers gebruikte .
 
De Audiodriver is niet geïnstalleerd.

Graag de exacte omschrijving welk Acer notebook jij hebt.
Ik ga ervan uit dat er Realtek HD Audio gebruikt moet worden, maar ik wil zeker gaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan