• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Acer pc start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

SanderDeVries

Junior lid
Lid geworden
27 dec 2015
Berichten
54
Waarderingsscore
0
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met het volgende probleem.

Ik heb hier een oude pc staan die een paar jaar geleden van het ene op het andere moment geen zin meer had.
Nu kan ik de pc toch wel weer gebruiken maar krijg hem niet aan de praat.

de symptomen zijn:
- als ik de pc aan zet hoor ik hem starten maar qua geluid lijkt hij niet door te starten
- beeldscherm blijft zwart, in het scherm komt 'no sync' te staan
- infra rood van de muis en verlichting op het toetsenbord gaan niet aan

Iemand die weet wat er makeert aan deze pc? Is deze nog te redden?

Sander
 
Type Acer?
Begin met een bios reset, werkt nog niet? haal het geheugen eruit en start op, bios beeps?
 
Haha, top geheim... Nee, is zeker geen geheim maar ik zou het zo niet weten. Zal ik morgen even nakijken welk type het is.
Ga morgen ook de reset proberen.

Dank voor je reacties tot zo ver.
 
Voor het type van de Acer, zie bijlage.

ik kan zo op het moederbord geen jumper vinden, kan ik doe platte, ronde batterij er ook 10 minuten uithalen? of werkt dat niet als reset?

Sander
 

Bijlagen

  • IMG_20190612_185634.jpg
    IMG_20190612_185634.jpg
    2,3 MB · Weergaven: 8
die er een10 tal minuten eruit halen zonder stekker in de PC.
Jumper zit net boven de batterij als ik het goed zie, even op de andere pinnen zetten en weer terug zetten ook met de stekker eruit.
 
Algemeen linkje : Je BIOS resetten

Ja, de batterij eruit werkt veelal ook prima.
 
ik heb de BIOS gereset door de batterij te verwijderen, 20 seconden de aan-uit knop ingedrukt gehouden. vervolgens de batterij teruggeplaatst en de stekker weer in de pc gestoken. Bij het aanzetten van de pc nog geen verbetering.

PC weer uit gezet en de geheugen strips verwijderd. Als ik nu de pc opstart krijg ik een lange pieptoon totdat ik de spanning van de pc er uit trek (stekker verwijderd).
 
Met 1 van die geheugenreepjes opstarten, eventueel omruilen, wat hoor je dan?
En zit er een grafische insteekkaart in?
 
Er zit een grafischeinsteekkkart in. Nu 1geheugestrip verwijder en pc aan gezet. Zelfde resultaat. Wel starten geen beeld en geen verlichting op muis en toetsenbord
 
Nah, dat "starten" houdt alleen in dat de voeding aangaat en de ventilatoren gaan draaien, moederbord start niet door.

Als je de grafisch kaart eruit haalt en geheugen erin, andere bios beeps of hetzelfde?
Ipp is een lange beep geen videokaart.
 
Zal ik morgenavond proberen, dank voor je hulp tot zover weer.
 
Als je de grafisch kaart eruit haalt en geheugen erin, andere bios beeps of hetzelfde?
Ipp is een lange beep geen videokaart.

Nu geen beeps, maar ook geen verlichting op toetsenbord en muis.
 
Monitor aan de de onboard werkt niet?

Verlichting van muis en toetsenbord zal weinig te maken hebben met de videokaart.
 
On board video aansluiting zit een kapje overheen, weet niet of die het doet. Zal ik nu even proberen
 
Ook geen resultaat, andere video kaart ook niet
 
Toch wel met 1 reepje geheugen en eventueel omgeruild?

Zonder videokaart en met goed werkend geheugen zou de onboard dienen te werken, heb je nog geheugen wat niet in die PC zat?
 
Ik had beide geheugen reepjes terug geplaatst. Zal het morgen met 1 reepje proberen
 
Laatste week wat druk geweest, heb het herstel van de pc uithangen gegeven. Inmiddels nieuw moederbord, cpu en ram geheugen besteld.

We gaan er van uit dat het probleem dan verholpen is
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan