• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Sticky Achtergrond van menu heeft andere kleur

Status
Niet open voor verdere reacties.
indien er een witte achtergrond was zoals jij meedeelt dan heb jij of te wel een tweaker opstaan om je windows aan te passen naar je eigen voorkeuren of wel wijst dit op een mogelijk probleem bij het opstarten ...ik herhaal dat " Wit " niet ondersteund word ..
 
Zoals ik al schreef : we wachten in spanning op de JUISTE info van @Emi...…. e.e.a. n.a.v. bericht 8...……….
 
Zoals ik al schreef : we wachten in spanning op de JUISTE info van @Emi...…. e.e.a. n.a.v. bericht 8...……….
Dat zou inderdaad wel uitgevinkt moeten staan, als dat het geval is en de kleur is nog steeds niet correct, dan zou het moeten worden gezocht in de instellingen van Classic Shell.
 
Idd. en nu maar wachten op de juiste info...……..
 
Had ik al nagekeken, maar vergeten te vermelden.
Daar ligt het dus niet aan.
 
Je kunt deze instelling toch heel eenvoudig wijzigen binnen de Instellingen van Classic Shell:

Achtergrondkleur menu.jpg
 
Classic Shell is in december vorig geheel gestopt.
De opvolger heet nu Open Shell Menu

@YdieresiS - jij gebruikt in jouw voorbeeld nog weer een oudere versie van Classic Shell.
 
Had ik al nagekeken, maar vergeten te vermelden.
Daar ligt het dus niet aan.
nogthans in je afbeelding bij bericht 9 staat het vinkje aan bij u (deze mag niet aanstaan ) ook van onder (zie mijn afbeelding) bericht 8 dient het vinkje uit te staan .

*open shell menu heeft geen optie meer om het startmenu aan te passen .
 
Het is opgelost!
Ik heb de computer naar een vroeger herstelpunt gezet, alles perfect.
Classic Shell wordt toch nog ondersteund door PatchMyPC hoor.
Bedankt voor jullie inbreng!!
 
Classic Shell is in december vorig geheel gestopt.
De opvolger heet nu Open Shell Menu

@YdieresiS - jij gebruikt in jouw voorbeeld nog weer een oudere versie van Classic Shell.
Dat komt omdat ik hem zelf niet heb en de afbeelding van de website van Classic Shell heb gehaald :)
 
Wat is dit dan?

5c017f1b8f733-Classic.png
 
Je bent schijnbaar moeilijk te overtuigen!

Classic Shell - Start menu and other Windows enhancements

Zie ook het bericht hier van 3 decmber 2017: Classic Shell • View topic - Classic Shell no longer in development. Source code released

Vertaling middels Deeplinq:
Triest nieuws, iedereen.

Na maanden van overleg heb ik besloten om de ontwikkeling van Classic Shell te stoppen.

Het was voor mij een geweldig avontuur dat 8 leuke en spannende jaren heeft geduurd. Het begon in 2009 als een eenvoudig weekendproject en groeide in de loop der tijd uit tot een enorm populair softwaremerk met vele miljoenen downloads. Het was voor een groot deel te danken aan u allen, de actieve Classic Shell-gemeenschap, die problemen meldde, features voorstelde, vertalingen leverde, nieuwe skins ontwikkelde en deelnam aan forumdiscussies. Mijn dank gaat uit naar u voor uw voortdurende steun en aanmoediging.

En natuurlijk speciaal dank aan Gaurav Kale, die mij van het begin tot het einde bijstond. Zijn passie voor alles wat met Windows te maken heeft, heeft bijgedragen aan het succes van Classic Shell.

Er waren weinig factoren die tot mijn beslissing hebben geleid:
1) Gebrek aan vrije tijd. Ik heb andere hobby's die mijn tijd vragen, sommige gerelateerd aan software en andere niet. Het kost veel moeite om nieuwe belangrijke functies aan Classic Shell toe te voegen en relevant te houden. Zelfs het draaiende houden op een nieuwere versie van Windows is een hoop werk. Dat brengt me bij punt 2

2) Windows 10 wordt veel te vaak (twee keer per jaar) bijgewerkt en elke nieuwe versie verandert iets dat Classic Shell breekt. En

3) Elke nieuwe versie van Windows gaat verder weg van het klassieke Win32-programmeermodel, dat ruimte bood voor veel sleutelen. De nieuwe manieren waarop dingen worden gedaan maken het erg moeilijk om dezelfde aanpassingen te doen

Dus, om verder te gaan, maak ik de nieuwste versie van Classic Shell open-source en voeg ik het terug naar SourceForge (Classic Shell), waar het allemaal begon. Ik moedig andere mensen aan om het te forken om ermee door te gaan.
Ik zal de MediaFire download mirror nog 6 maanden lang bewaren. Het forum op Classic Shell • Index page blijft open tot eind 2018, maar ik zal niet vaak deelnemen aan de discussies.
 
Mijn excuses!
Ik heb dus "Open Shell" gedownload en geïnstalleerd, het prentje hierboven gepost deed me twijfelen.
 
classicshell is niet meer te installeren ook al kun je deze nog steeds ophalen … Windows10 houd deze dan ook tegen " open shel " daar een tegen is probleemloos te installeren ..
 
Ik snap de noodzaak niet al die moeite te doen voor een tool, dat al bijna een jaar geleden voor de laatste keer is geupdated en waar inmiddels een actuele opvolger voor is.
 
Ik heb zojuist die Start 10 van Stardock via Stardock Start10 1.60 geïnstalleerd, de 30 dagen trial geactiveerd. En heb hem 5 minuten nadien er terug af gegooid.
Het menu overzicht is praktisch zo onoverzichtelijk als het Windows menu met die tegels.
Trouwens als ik het Configuratiescherm opende had ik héél weinig opties voor me.
Bedankt!
 
Er zitten twee thema's in - Windows 7 & Modern en je kan de normale Windows eigen startmenu instellen.
Configuratie: klik met rechts op de startknop in de taakbalk en kies dan Configureren Start 10.

Ik heb voor modern gekozen!

5c023e2de4129-Start_10.png
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan