• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

achtergrond van verschillende mediaspelers

Status
Niet open voor verdere reacties.

theplayer

Gewaardeerd
Lid geworden
9 dec 2013
Berichten
1.739
Waarderingsscore
14
Hoewel ik eerder problemen meldde met mediaspelers (VLC, Potplayer, Zoom player), ben ik toch maar blijven hangen bij de de VLC- en Zoomplayer. Echter, alle hebben de eigenschap dat ze ergens een willekeurige foto of achtergrond ergens vandaan halen als je een audio file afspeelt. Ik heb echt lang gezocht maar kan maar niet ontdekken waar je dat kunt wijzigen. Bestaat daar een algemene verwijzing naar in zo'n programma?
 
Ik dacht dat het geen willekeurige afbeelding is die VLC Player ergens vandaan haalt. Die afbeelding is opgeslagen (als metadata) in het mp3 bestand dat jij afspeelt.
En ja, je kunt per mp3 dat bestand zelf wijzigen. Kijk eens naar deze handleiding: How to Edit Cover Art Picture using VLC Media Player
Die handleiding lijkt niet volmaakt te zijn. Lees vooral de reacties die onder die handleiding staan. Het is dus wel de bedoeling dat je de nieuwe metadata opslaat. In de reacties op het artikel wordt uitgelegd hoe je dat doet.
 
Met dank voor je reactie. Maar gaat het wel over data? Het zijn vaak gewoon (familie)foto's uit mijn eigen bestanden in verschillende mappen op mijn HD die de spelers ergens vandaan halen!

Voor VLC staat bij mij bij de interface inderdaad aangevinkt dat hij het standaardthema moet gebruiken, de bekende oranje witte pylon.
Maar hoe zit dat bij Zoomplayer en Potplayer.
Normaal verschijnt bij het openen van Zoomplayer het logo van Zoom Player. Maar als ik bij Eigenschappen van de VLC speler OPENEN MET wil wijzigen in Zoom player, dan krijg ik ineens een afbeelding van een factuur van mijn eigen opslag als achtergrond.
Kan ik die ook op neutraal zetten?
 
Dat is apart dat je een willekeurige afbeelding van je eigen harde schijf ziet, wanneer je een audio bestand afspeelt met Zoom Player.
Maar het blijkt een eigenschap/instelling van Zoom Player te zijn. Als er in dat audio bestand geen afbeelding zit, dan wordt als achtergrond de eerste de beste afbeelding getoond die in dezelfde map zit als het audio bestand dat je aan het afspelen bent. Waanzinnig, vind ik, maar ik las het hier: Inmatrix.com - Zoom Player Help
Deze instelling bedoel ik:
If the search mask finds no images, use any image file in the playing folder
When enabled and no images were found using the search mask, Zoom Player will look for any valid image file in the same folder as the currently playing media. The first valid file is used as a background image


Dat wordt voor jou zelf zoeken in de instellingen van Zoom Player om dat uit te schakelen. Ik ken Zoom Player niet, omdat ik alleen VLC Player gebruik.
 
Ja, vind ik ook, maar ook vooral irritant. Ik gebruik de VLC-speler heel spaarzaam. Uitstekende speler, hoor maar ik ervaar al lang dat ik bij stoppen tijdens het afspelen dat de speler dan daarna niet meer wil doorgaan en compleet vastzit. De enige remedie is dan nog Crtl-Alt-Del en deactiveren.
Dat vaak stoppen en weer moeten doorgaan is vanwege het repeteren van songs met gitaar....In dat opzicht werkt de Potplayer veel beter, maar die heeft weer het nadeel dat er bij openen uit het niets een nieuwe map op mijn bureaublad geplaatst wordt. Daar heeft Abraham54 heel veel tijd ingestoken totdat ik erachter kwam dat Potplayer de boosdoener was en is....
Ik ga eens zoeken naar en in de instellingen van Zoomplayer die geen van dit soort problemen heeft, behalve dan nu de screen cover...
Alvast erg bedankt...! Maar ik denk dat het nog vervolgd wordt!
 
Omdat ik nieuwsgierig was waar die instelling zou kunnen zitten, heb ik Zoom Player Free geïnstalleerd op een oude test pc en ben ik op onderzoek gegaan.
Wanneer je Zoom Player voor de eerste keer opstart zie je nog geen Top Bar. Die moet je wel inschakelen om bij de opties te kunnen komen. Dus klik onderaan op het naar boven gerichte driehoekje. Zie de pijl in onderstaande afbeelding:

59d76f283a687-show_top_bar.png


Klik dan op het tandwiel (= Options):

59d76f68070db-2017-10-06_13_30_08_Options-Zoom_Player.png


Je krijgt dan een venster met de Basic Options te zien. Maar om bij de instelling te komen die jij zoekt, moeten we nu klikken op Switch to Advanced Mode:

59d76fe1df748-2017-10-06_13_42_34-Basic_Options-switch_to_advanced_mode.png


In het venster Advanced Options klik je op het pijltje voor Interface, zodat de inhoud daarvan openklapt. Daarna klik je achtereenvolgens op On Screen Display > Audio Images & Tags > Image Paths & Scripts.
Je zult dan zien dat er in het rechter paneel standaard een vinkje staat voor "If the search mask finds no images, use any image in the playing folder".
Dat gebeurde bij jou en dat wil jij juist niet! Dus haal dat vinkje weg voor "If the search mask finds no images [enz.]"
Klik daarna onderaan eerst op Apply en tenslotte op OK. Zie daarvoor ook onderstaande afbeelding:

59d77266efa61-2017-10-06_13_46_29-Advanced_Options-vinkje_weghalen.png


Deze veranderingen horen direct doorgevoerd te worden. Maar sluit voor de zekerheid Zoom Player af en open daarna met Zoom Player een audio bestand, waarbij je voorheen een willekeurige afbeelding van jouw harde schijf als achtergrond kreeg. Gebeurt dat dan nog steeds of is dat probleem verholpen?
Ik ben benieuwd...
 
D I E P E B U I G I N G !!
Ik was eerder al een eind gekomen maar dit heb ik niet kunnen ontdekken...! HULDE!
Met grote dank! :)
 
Mag ik hieruit concluderen dat het probleem is opgelost?

Wanneer in een audiobestand dat jij afspeelt met Zoom Player geen eigen afbeelding zit, dan hoor je voortaan de standaard achtergrond van Zoom Player te zien. Die ziet er zo uit:

59d77cbda49c8-folder.jpg


De naam van die afbeelding is folder.bmp en hij zit in de (verborgen!) map C:\ProgramData\Zoom Player.
Wanneer jij liever een andere standaard achtergrond ziet, dan kun je er zelf een kiezen. Dat doe je door in het venster Advanced Options (dat ik hierboven liet zien) te klikken op de knop Browse, waarna je een andere afbeelding naar eigen keuze kunt instellen.
Maar misschien ben jij allang tevreden dat er geen willekeurige afbeeldingen meer worden getoond. ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan