• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Activeringscode windows 7 kwijt

Status
Niet open voor verdere reacties.

revelations

Junior lid
Lid geworden
3 jun 2014
Berichten
83
Waarderingsscore
0
Hallo,

Ik heb een tijd geleden mijn windows 7 geupgrade naar windows 10.
Nu wilde ik een schone windows installatie omdat er teveel zooi op mn pc stond, dus heb ik via mijn windows 7 cd windows opnieuw geinstalleerd, nu ben ik alleen mijn product code kwijt waardoor ik niet kan upgraden naar windows 10. Via een key programma krijg ik wel een code, maar deze is niet goed.

Is er nog een mogelijkheid om mijn code te achterhalen, of word het een nieuwe licentie kopen?
 
gezien je de Windows 7 geupgrade heb naar Windows 10 kun je toch gewoon een verse Windows 10 installeren ...je hoeft zelfs geen licentie in te geven ook al word dit 2x gevraagd ...daarboven op versta ik helemaal niet waarom je de optie in Windows 10 niet genomen heb om deze opnieuw te installeren ..
haal via het media creation tool je de Windows 10 op vermits het aanmaken van een dvd of een usb stick en installeer de Windows 10 opnieuw ..
 
Die optie heb ik gekozen, maar er bleven bestanden achter op mijn pc, vandaar dat ik ervoor heb gekozen om dit met de cd te doen zodat ik zeker weet dat alles eraf is. Via de media creation tool kan ik windows 10 niet installeren omdat windows niet geactiveerd is.

Ik denk dat ik een nieuwe licentie zal moeten kopen voor windows 10.
 
Eenmaal W7 geüpgraded naar W10 dan kun je altijd weer W10 kaal installeren, ding is al geactiveerd met een digitale code, geen key's invullen bij installeren.
Je bovenbuurman zei het ook al maar waarom je het niet zo doet ontgaat mij.
 
je zegt dat er bestanden achter bleven op de pc nadat je dus de optie genomen had om deze te vernieuwen ...wel dan heb jij niet goed opgelet !
immers krijg je de vraag of je alles wilt vernieuwen zonder behoud van persoonlijke instellingen en of persoonlijke bestanden ...
jij diende enkel een juiste keuze te maken ....immers kreeg je ook de optie om volledig opnieuw te beginnen zonder dus behoud van iets ..nam je deze optie dan diende je enkel maar weer je taal/toetsenbord keuze in te geven ...
je kon zelfs kiezen voor een Microsoft account of een Off-line account .

je zegt nu en ik citeer "" Via de media creation tool kan ik windows 10 niet installeren omdat windows niet geactiveerd is. ""
ook hier ben je dus fout aangezien je eerder de Windows 10 verkregen had sta je dan ook geregistreerd bij Microsoft ...
**wil jij er weer geld tegen aan gooien dan doe je maar ...
 
het probleem is dus dat ik windows 7 nu niet opnieuw kan upgraden naar windows 10, omdat ik daarvoor die code nodig heb die ik dus kwijt ben. ook via de media creation tool lukt dit niet omdat ik dan ook om een code word gevraagd.

Mijn vraag is, is er een manier om deze code nog terug te krijgen, of ben ik gewoon dom geweest om windows opnieuw te installeren via de cd en moet ik een nieuwe licentie voor W10 kopen??
 
Ik ben het met Emi/Lange Pier eens, dit moet gewoon werken voor jou, ook zonder code.

Er is gisteren een topic geopend over het nog gratis upgraden.
Mogelijk werkt dit ook voor jou. (maar dan moet je het wel blanco houden)
Van 7 naar 10 kan nog steeds
 
jij snapt het blijkbaar niet ....
jij dient via het media creation tool je een dvd of een usb stick aan te maken ...
je mag het media creation tool niet rechtstreeks gebruiken om een upgrade te doen ...(dit gaat inderdaad enkel indien de Win7 geactiveerd zou zijn )*deze optie dien je uit je hoofd te zetten !
jij dient effectief op te starten vanaf een dvd of een usb stick ....2x word er je gevraagd om een licentie in te geven 2x ga je dit NIET doen ..je ga telkens gewoon verder met de installatie van de Windows 10..
de Windows 10 zal namelijk geactiveerd worden de eerste keer dat je on-line ga tenminste als deze verbinding kan maken met de activatie servers van Microsoft .
 
@aarie25 upgraden kan hier niet aangezien de Win7 niet geactiveerd werd ...de gevonden licentie word niet aanvaard vermelde de TS eerder al .
 
Volgens mij is het probleem juist dat zijn Windows10 door de verkeerde handelingen bij het upgraden van windows7 niet geactiveerd is. Laat de TS dat zelf nog eens uitleggen.
 
@aarie25 upgraden kan hier niet aangezien de Win7 niet geactiveerd werd ...de gevonden licentie word niet aanvaard vermelde de TS eerder al .
Die gevonden key is de generieke W10 upgrade key die je verder niet kunt gebruiken om of W7 te activeren of te gebruiken bij een installatie van W10.

Het is nu al diverse malen vertelt dat je geen key nodig hebt na een upgrade naar W10 en een herinstall van W10 maar het dringt niet door, te dikke schedel vermoed ik.

W7 gewoon vergeten.

Lees nergens dat die W7 voor de upgrade niet geactiveerd was......
 
@LP je bent ergens verkeerd ....eerder had de TS wel een legitieme W7 en deze heeft hij/zij geupgraded naar Win10
dus de Win7 licentie verviel en hij/zij kreeg een digitale licentie toegewezen aan de Win10...aangezien er te veel zooi op stond heeft hij/zij dan maar besloten om er terug een Win7 er op te zetten en het is deze Win7 die dus niet geactiveerd kan worden bijgevolg kan men deze ook niet weer upgraden naar Win10
*daarom dus dient de TS op te starten van af een dvd of usb stick om vervolgens een verse installatie te doen van de Windows 10 zonder dat de TS een licentie ingeeft ...meerdere keren al vermeld !
 
Lol, hij gebruikte een tool om met de W10 generieke gevonden key W7 mee te installeren, dat werkt niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan