• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Administratie account

Status
Niet open voor verdere reacties.

catmen

learning senior
Lid geworden
17 jun 2011
Berichten
807
Waarderingsscore
31
Hallo,
Ik heb juist mijn nieuwe pc met Windows 10, ik stelde een paswoord in om op te starten, met beveiligings vragen, ik zie nu dat dit gebeurde als “local account” maar hoe en waar stel ik in dat ik als administrator met inlog paswoord wil inloggen, en wat voordelen (of nadelen) zou dat kunnen hebben, is het eigenlijk voor iets nodig? Als ik de enige gebruiker ben.
Bedankt
Catmen
 
Het eerste account dat je aanmaakt op een pc heeft altijd administratorrechten. Het maakt daarbij niet uit of dat eerste account een Microsoft account is of een lokaal account.
Je bent dus al administrator.
Wanneer je op diezelfde pc nog een extra account zou aanmaken, dan wordt dat een standaardaccount. Een gebruiker met een standaardaccount kan zelf geen programma’s installeren, of hij moet het wachtwoord van de administrator kennen, want daar zal dan naar gevraagd worden, wanneer die standaard gebruiker een programma wil gaan installeren.
Overigens kan de administrator (jij dus) daarna dat tweede gebruikersaccount opwaarderen van standaard naar administrator, zodat ook de tweede gebruiker de rechten van een administrator krijgt

Als enige gebruiker moet je dus een administratoraccount hebben. En dat heb jij al.
 
Dat is duidelijk, bedankt.
Catmen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan