• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Administrator kwijt

Status
Niet open voor verdere reacties.

kenami

Vaak hier
Lid geworden
1 okt 2006
Berichten
586
Waarderingsscore
1
Beste helpers.
Gebruiker accountbeheer wijzigen met Windows 10 gaat niet bij mijn desktop die ik weinig gebruik.
Hoe kan ik dit veranderen en zonder een schone installatie.
Gezin en andere gebruikers staat niet in mijn info bij account . Ik wil graag mijn administrator terug krijgen.

Bedankt op voorhand Kenami
 
Mijn probleem is dat ik geen gezin en andere personen kan aan klikken. Onmogelijk te veranderen.
Ik heb 2 laptops en een desktop, alleen de desktop heeft het probleem.
 
ik vermoed dat de administrator helemaal niet aanwezig is en dat je dus een gebruiker ben met beperkte rechten ... heeft iemand anders deze computer voor u geconfigureerd ?
*is iemand anders de beheerder over deze computer ?

probeer eerst eens een scherm afbeelding te plaatsen van je gebruikersaccount want in feite kan het nooit zijn dat jij géén administratorrechten bezit ..
 
Ik heb die PC zelf geïnstalleerd.
 

Bijlagen

  • administrator.jpg
    administrator.jpg
    1,1 MB · Weergaven: 34
klik eens op je Microsoft account beheren ..ben benieuwd of dat dus gaat !
ga ook eens via start naar de map systeem en klik daar vervolgens het configuratiescherm aan ... open daarna je gebruikers account ..
*je zou het volgende te zien moeten krijgen ..(ik gebruik nu het lokaal account en ben daar de administrator ) .. staat er bij u geen vermelding van administrator klik je eens op accounttype wijzigen ..vermeld vervolgens wat daar aangegeven word bij u , voor je ook maar iets ga veranderen ..

Ashampoo_Snap_dinsdag 29 oktober 2019_11h16m28s_001_.jpg

*vervolgens nog een tip voor u .. verberg in het vervolg je mail adres ..of andere persoonlijke gegevens!
 
Laatst bewerkt:
ik heb je raad goed opgevolgd maar in de bijlage zie je het resultaat. bedankt voor je hulp.
 

Bijlagen

  • administrator 2.jpg
    administrator 2.jpg
    828 KB · Weergaven: 30
das raar dus dat je daar voor toestemming dient te geven wat tevens nu mijn vermoeden bevestigd..aangezien je nergens daadwerkelijk ook de toestemming kunt geven , je heb enkel de keuze om neen aan te klikken ..
*best dat jij ondersteuning verkrijgt van Abrahan54 want je systeem is wellicht door een andere overgenomen ..
ik kan verder niets meer voor je doen het is nu aan Abraham54..
 
wat gebeurt er indien jij op "meer details weergeven " klikt
*dit venster krijg je enkel maar indien er daadwerkelijk géén systeembeheerder gevonden word en aangezien jij eerder meedeelde dat jij zelf dit besturingssysteem heb er op gezet begrijp ik op zijn minst niet dat jij hier nu een standaard gebruiker ben .. wat in feite nooit kan tenzij een andere de systeembeheerder is ..
**systeembeheerder is gelijk aan de administrator ..
 
Beste Emi. In bijlage kan je zien wat er gebeurt.
 

Bijlagen

  • account.jpg
    account.jpg
    211,3 KB · Weergaven: 22
ok dat betekend dus dat deze melding echt wel van Microsoft afkomstig is maar kun je dan ook toestemming geven voor deze app .. klik eens op deze in het blauw vermelde regel ..!
 
Beste Emi, hierbij de gevraagde info
 

Bijlagen

  • account 3.jpg
    account 3.jpg
    169,5 KB · Weergaven: 17
  • account 4.jpg
    account 4.jpg
    265,1 KB · Weergaven: 15
  • account 5.jpg
    account 5.jpg
    366,1 KB · Weergaven: 15
je begreep me verkeerd nu ..
wat gebeurt er indien je op deze in het blauw zijnde regel klikt die je vraagt om toestemming !

Ashampoo_Snap_dinsdag 29 oktober 2019_14h59m25s_002_.jpg
 
Emi, de tekst "Wilt u toestaan dat [...]" is geen link waar je op kunt klikken.
Omdat er alleen Nee staat in dat venster, betekent dat dat er geen gebruiker meer is met administratorrechten.
Kenami kan zichzelf geen administrator rechten geven, omdat hij daar de bevoegdheid niet voor heeft.

Zelf zou ik absoluut gaan voor een schone installatie van Windows, nadat ik alle persoonlijke bestanden veilig had gesteld op een externe harde schijf.
Kenami wil echter geen schone installatie. Dan kan hij (of zij?) proberen om de verborgen administrator te activeren. Wanneer die geactiveerd is, kun je met dat beheerdersaccount het account van kenami weer toevoegen aan de groep administrators.

Lees dit artikel van Menno Schoone, als je dat wilt gaan doen: Het verborgen administrator account activeren
Hij heeft er ook een video van gemaakt:

Sowieso zou ik toch eerst alle persoonlijke bestanden veilig gaan stellen. Het is altijd verstandig om een kopie daarvan te hebben.
 
Hallo Emi en porrelaar.
Bedankt voor de hulp, ik ga voor de schone installatie kiezen, want de andere keuze is niet zo simpel.
nogmaals bedankt vriendelijke groeten kenami
 
het was mij al wel duidelijk echter kan het nooit dat er maar ene gebruiker aanwezig is en dan nog zonder dat deze dus de administrator is maar gewoon een standaard account heeft ....
de ts zei eerder zelf al dat hij het besturingssysteem er op gezet heeft .. zo wie zo word hij dan de administrator ..pas als er een 2de gebruiker is kun je van een administrator een standaard gebruiker maken als deze 2de gebruiker dan de administrator word.

ik was ook van plan hem te overhalen tot een verse installatie maar zonder het behoud van de persoonlijke instellingen ...de persoonlijke bestanden en documenten kan men behouden ..
succes met de verse installatie .

*onder een standaard gebruikers account is de verborgen administrator niet te activeren ..
men dient dan al via de veilige modus deze eerst te activeren ..
 
Je hebt gelijk, Emi, dat kenami vroeger wel administrator moet zijn geweest.
Door nog onbekende oorzaak is dat administrator account van kenami een standaardaccount geworden.
Ik heb echt geen idee waardoor dat gekomen kan zijn. Wel heb ik dit probleem al diverse malen op andere computerforums gezien. En steeds bleek het dan niet om een lokaal account, maar om een Microsoft account te gaan, zoals nu ook bij kenami het geval is. Vaak werd dagenlang van alles geprobeerd en tenslotte toch maar besloten tot een schone installatie van Windows.
 
Kun je niet via configuratiescherm>gebruikers een nieuw admin account aanmaken?
 
Malware kan zonder meer Groepsbeleidinstellingen veranderen, dus ook jouw admin account omzetten naar een account met beperkte rechten.
 
Kun je niet via configuratiescherm>gebruikers een nieuw admin account aanmaken?
nee AnjoZ met een standaard account kun je zo iets nooit doen .. je mag van geluk spreken indien je software kunt installeren want als een standaard gebruiker zijn er wel degelijk beperkingen ..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan