• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Administratormachtigingen gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jov

Vaak hier
Lid geworden
13 sep 2011
Berichten
701
Waarderingsscore
4
Ik wil een map verwijderen, maar...
'U moet administratormachtigingen opgeven om deze map te kunnen verwijderen'
Hoe los ik dat op?
Voor Abraham54: Dit is een vervolg op de conversatie die we al eerder hebben gehad. De PC van Johke draait goed, maar het is de vraag of FRST echt verwijderd is en of Windows.old helemaal verwijderd is. Het draaien van Delfix leverde een logbestand op waarin staat dat het FRST verwijderd heeft. Toch bestaat dit pad nog steeds: C:\FRST\Quarantine\C\met in deze map Windows.old (125 MB) en Windows.old (2) (1,89 GB). Windows.old had eerst meer dan 100 GB. Ik probeerde alles te verwijderen, maar kreeg bovenstaande boodschap. Overigens bedankt voor de complimenten, maar toch zijn we nog niet helemaal klaar. Desnoods laat ik het zitten, maar ik probeer het nog.
 
Als je zeker bent dat die mappen/bestanden weg mogen kan je die altijd verwijderen met bvb UnlockIT. Deze kan bestanden controleren/ontgrendelen en verwijderen van bestanden/mappen die gebokkeerd zijn wegens in gebruik. Je moet wel zeker zijn want op die manier kun je ook beveiligde systeembestanden verwijderen. De vermelding die je noemt komt voort omdat het een beveiligd bestand betreft.
 
Hallo Jov, ter informatie.
Vanaf Windows Vista (2006) zit er in Windows de TrustedInstaller.

De TrustedInstaller is gemaakt door Microsoft om Windows veiliger te maken en te houden.
Daarom is de TrustedInstaller een instantie in Windows, die machtiger is dan de gebruiker.

Om nu tegemoet te komen dat jij je als gebruiker je kan meten met die TrustedInstaller, heeft Microsoft de functie "Als administrator uitvoeren" gecreëerd.

Had jij Delfix wel of niet met administratorrechten op gestart.

En dat zelfde geldt voor de Windows Schuifopruiming - enkel opgestart met Admininstratorrechten heeft de opruimer de rechten oude (vorige) Windows versies (Windows.old) op te ruimen.

Ik hoop dat je het nu beter begrijpt.
 
Om welke versie van Windows gaat het hier?
 
Ik heb geprobeerd de map C:\FRST op te ruimen, eerst met Delfix (als administrator, dat doe ik nu steeds). Zie bericht #1 en daarna met UnlockIT. Zie bericht #2. Die bleef op 50% stil staan.
Bij het afsluiten van de PC kwam er de optie 'Computer bijwerken of afsluiten' Er was dus een update die ik heb laten uitvoeren..
Bij de volgende start blijft de PC steken in een scherm waarin het bekende Windows-venster staat en de taakbalk onderin. Als ik de muis op de Taakbalk zet zie ik het draaiende ringetje. Zodra ik de muis er af haal, verdwijnt dat. Ik heb geforceerd afgesloten (Stekker er uit), maar bij opnieuw opstarten gebeurt nog steeds hetzelfde. Wat nu? Ik heb dit bericht ook in 'Besturingssysteem' gezet.
 
Afhankelijk van het soort bestand staat UnlockIT even stil, kan soms een paar minuten duren maar werkt tot op heden bij mij altijd zonder fouten.
De vermelde website gratissoftware heb ik al een paar keer problemen (adware, virus...?). Deze gebruik ik dus niet meer.
 
Jullie hulp baat nu niet meer. Zoals ik in bericht #7 al schreef, wil de PC nu helemaal niet meer starten. Hij blijft halverwege steken zonder dat iets kan aanklikken. Dit gebeurde na een Windows update, vanochtend.
Ik heb de PC naar de winkel gebracht. Daar weten ze er wel raad mee. Ze zeiden dat ze er nog eentje hadden gehad met hetzelfde euvel. Daarom denken ze dat het door die update komt.
Hoe dan ook, jullie hebben er een hoop werk aan gehad dat door de herinstallantie overbodig geworden is. Heel veel dank daarvoor.
 
Hoogstwaarschijnlijk gaan ze terug naar de situatie van voor de upgrade en proberen ze het daarna gecontroleerd nog een keer.

Zou je ons willen melden voor welke oplossing ze in de winkel hebben gekozen en of alles daarna weer naar behoren werkt? Daar ben ik benieuwd naar.
 
De harde schijf van Johke's PC blijkt gecrasht. Die krijgt een nieuwe SSD. Als het nog nodig is, kom ik terug. Anders, allen die mij hielpen, heel erg bedankt!
 
Graag gedaan, als ze het goed doen in de winkel installeren ze de pc opnieuw. Dan ben je ook direct van de problemen af.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan