• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Adres weer toevoegen aan Mailchimp

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berend Jansen

Gewaardeerd
Lid geworden
16 dec 2013
Berichten
1.333
Waarderingsscore
45
Een cursist van mijn vrouw heeft zich (tijdelijk) uitgeschreven van haar Mailchimp nieuwsbrief. Ze was een paar maanden elders en wilde even geen mail ontvangen.
Nu wil ze graag weer de nieuwsbrief ontvangen, maar handmatig invoeren geeft een foutmelding.

11371

Ze moet zich zelf weer aanmelden, maar hoe..? Dat laat Mailchimp niet weten en ik kan ook nergens vinden.
Iemand een idee?
 
Zo log je in bij Mailchimp

surf naar Marketing Platform for Small Businesses | Mailchimp
Rechts bovenin zie je nu een knop..
klik op login ..
Je komt nu op een inlogpagina waar je wordt gevraagd naar je gebruikersnaam (mag ook je e-mailadres zijn) en het wachtwoord.
Als je gebruikersnaam en wachtwoord goed zijn dan word je direct doorgestuurd binnen Mailchimp.
Is je gebruikersnaam of wachtwoord niet juist? Dan komt er de foutmelding te staan
Probeer nogmaals in te loggen met je gebruikersnaam en wachtwoord. Lukt het nog steeds niet om in te loggen? Vraag dan een nieuw wachtwoord aan.
Klik op [I forgot], type jouw e-mailadres of gebruikersnaam en je krijgt automatisch een mailtje toegestuurd om je wachtwoord opnieuw in te stellen. Dit keer wel goed bewaren!
Lukt het nog niet? Neem dan contact op met Mailchimp..
 
Ik begin het te begrijpen, die cursist heeft het contact e-mailadres schijnbaar niet opgegeheven maar op een af andere wijze notoir laten verklaren, is mijn idee.
 
Klopt, ze stond op de mailing list (in goed Engels), maar heeft zich uitgeschreven.
Ik wil haar nu weer handmatig toevoegen aan de lijst (Audience). Dat lukt echter niet, want dat zou "false spam complaints" kunnen opleveren, aldus de melding.
De vraag is dus hoe zij zich zelf weer aan kan melden via Mailchimp.
Ik kan wel inloggen, maar kom niet verder. Ze heeft ook geen alternatief emailadres, anders zou dat nog een mogelijkheid zijn (heb ik al eens gebruikt bij een "herinschrijving").
 
Nou, ondertussen zelf een "workaround" gevonden.
Via "Lees deze email in uw browser" kan je je aanmelden via de knop "Subscribe" linksboven in de pagina.
Daarna nog nog enige controlestappen doorlopen en Kees is klaar.
Creatief denken loont...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan