• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advanced IP scanner gebruiken voor netwerkbeheer! Een goed idee?

Status
Niet open voor verdere reacties.

krieter

Senior
Lid geworden
4 aug 2007
Berichten
4.329
Waarderingsscore
1
Via een link van Rubensky heb ik onderstaand programma geinstalleerd.
Het is nieuw voor mij maar volgens onderstaande uitleg heeft het heel wat mogelijkheden om je thuisnetwerk te beheren.
Wie heeft ervaring met dat programma en wil mij wat wegwijs maken ivm de mogelijkheden?

Onderstaande de uitleg op de downloadpagina:
Advanced IP Scanner
Betrouwbare en gratis netwerkscanner voor LAN-analyse. Het programma scant alle netwerkapparaten, verschaft toegang tot gedeelde mappen en FTP-servers, biedt beheer op afstand voor computers (via RDP en Radmin) en kan zelfs op afstand computers uitschakelen. Het programma is gemakkelijk in gebruik en wordt uitgevoerd als een versie voor draagbare apparaten. Dit zou de eerste keuze voor iedere netwerkbeheerder moeten zijn.

Dank bij voorbaat,

Mvg, krieter.
 
Ik wil je best wegwijs maken in het gebruik van deze tool. Bedenk wel het is een gratis tool. Zodoende kan je er geen rechten aan ontlenen.

Als je verteld wat je over welke mogelijkheden wilt weten kunnen we er samen naar kijken.
 
Alvast bedankt hoor.
Ik zal eerst en vooral eens wat grasduinen door dat programma.
Je kunt het wel expanderen en zo gebruiken als een soort verkenner.
Maar ik heb nog niet geprobeerd er bestanden mee te verplaatsen.
Vanaf onze NAS kan ik wel een opgenomen film bekijken op onze Panasonic TV via het netwerk, tof!

Stuit ik op een probleem dan horen jullie het wel.

Mvg, krieter.

Ps met rechten bedoel je daarmee administrator rechten over de mappen ergens in het netwerk?
 
Rechten in de zin van als er iets fout gaat via het programma kan het programma daar niets aan doen.
 
Ok dat is niet meer dan normaal.
Verder werkt dat toch wel goed en ga ik blijven gebruiken.
Ik moet nog wel even tijd maken om er in te grasduinen.

Mvg, krieter
 
Het is een uitgebreid tool maar ik vind het een van de betere die ik ooit ben tegen gekomen.
 
Dan zal ik er wel stilaan mee leren werken
bedankt,

mvg, krieter.
 
Schroom het niet om vragen te stellen! twee weten meer dan één en als ik het ook niet weet dan kunnen we er wel samen naar zoeken.
 
Bedankt hoor.
De vragen komen nog wel.

Mvg, krieter.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan