• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies nieuwe PC + laserprinter

Status
Niet open voor verdere reacties.

William7545

Baby-Back-Ribs
Lid geworden
3 okt 2010
Berichten
520
Waarderingsscore
0
Mijn moeder werkt nog met een PC met Windows 7, maar heeft steeds meer problemen met een bevriezende Office. Virussen kan ik niet ontdekken en ze moet een nieuwsbrief maken, dus ze heeft te maken met een deadline. De betreffende PC is alweer circa zeven jaar oud, dus misschien is het tijd voor een nieuwe. Nu kan ik wel met zaken als Combofix aan de slag gaan, maar daar heb ik jaren terug vervelende ervaringen mee gehad. Dat sloopte meer dan het hielp.

Ook haar inkjetprinter begaf het recentelijk. Ik had al bedacht dat een laserprinter misschien geen slecht idee is. Een toner zou langer moeten meegaan en niet opdrogen. Het is zwaar vervelend wanneer je telkens wordt gedwongen alle inktpatronen te vernieuwen, wanneer slechts één kleur leeg of opgedroogd is.

Wat zoek ik?

Gebruik:

* Gebruik door 65 plusser
* Tekstverwerker: Windows Office
* E-mail
* Normaal internetgebruik voor sociale media en dergelijke
* Eenvoudige beeldbewerking (kroppen, schalen, e.d.)
* Af en toe een familievideo bekijken of muziek fluisteren

Randvoorwaarden computer:

* Compacte, stille desktop
* 16 GB RAM om even vooruit te kunnen
* SSD niet persé nodig, een goede HDD kan best voldoen, denk ik. Misschien met slechts het OS op een SSD partitie?
* USB 3.x, DVD speler/brander, WiFi
* HDMI

Randvoorwaarden printer:

* Kleuren laserprinter
* Zuinig met toner
* Scanner
* Compact
* Liefst simpele bediening, bij voorkeur via knoppen met eventueel simpele display
* Bij voorkeur met aparte knop op apparaat om direct te scannen
 
Met een SSD erin wordt echt wel blij, 8 seconden na het opstarten zit je in Windows b.v.
En beeldbewerking? foto's of films?
En wat bedoel je met compact, zo klein mogelijk?

En wat mag het allemaal gaan kosten?
 
Geen bewerkingen van films, maar simpele bewerkingen van afbeeldingen/foto's, zoals kroppen en schalen.
Dus een enorm grafisch vermogen is niet nodig, lijkt mij.
Ik bedoelde inderdaad zo klein mogelijk qua omvang, het hoeft echter niet een micro PC te zijn.
Budget is niet al te groot. Hoeveel weet ik nog niet. De huidige is een Acer.
Ik wilde me eerst oriënteren. En er moet dus ook een laserprinter worden aangeschaft.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dan wachten we op het budget, wordt anders allemaal stereospirisme.
 
Het loopt allemaal iets anders. Nieuw plan:

* Aanschaf Windows 10 Home x64

* Aanschaf Office (Alleen writer is nodig. Maar welke variant van Office? Moet wel met DVD zijn, vanwege herinstallatie op nieuwe PC later)

Weet iemand een goed adres hiervoor?

Een laserprinter kopen blijft wel het plan. Tot € 200,-- Zie ook eerdere post.
 
Tip: Koop een Windows en Office op bijvoorbeeld deze website:
Digital License - Windows 10 Home
Digital License - Microsoft Office 2016 Professional

Je zegt ik heb een cd nodig omdat het op een nieuwe pc is. Office en Windows kopen in de winkel met CD is een stuk duurder. Wat je kan doen is het installatiebestand op een andere pc downloaden zelf even op een USB of CD zetten, die in de nieuwe pc plaatsen en installeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan