• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Advies samenstellen mainstream Game-PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

goldensurfer

Nieuw lid
Lid geworden
5 nov 2010
Berichten
26
Waarderingsscore
0
Zo'n 8 jaar geleden heeft Dave mij super geholpen op dit forum met het bestellen van een game-PC waarop ik wekelijks nog vele uren maak. Ik ben nu alleen op zoek naar een nieuwe PC om de nieuwere games op te kunnen spelen: zoals bijvoorbeeld BF5.

Ik heb al zelf een opzet gemaakt die ik graag wil bestellen gebaseerd op de best-buy guide van tweakers:
https://azerty.nl/basket/?code=YTo5...0NjtpOjE7aTo2ODM4NDtpOjE7aToyNDk3NDQzO2k6MTt9

Ik vroeg me alleen af of ik nog iets van extra koeling erin zou moeten plaatsen (als ik het goed heb gezien zit er nu een casefan in en een fan bij de processor). Ook hoor ik graag of jullie denken dat dit een prima samenstelling is waarmee ik de komende 8 jaar weer vooruit kan.

Alvast bedankt,



Hieronder nog wat achtergrondinformatie over het gebruik:

  • Het systeem:
    - Wat is het maximale budget dat je wil uitgeven? Rond de 1000 euro
    - Welke onderdelen denk je te kunnen hergebruiken van een eerdere pc? (bv: beeldscherm, muis, toetsenbord, speakers) beeldscherm, muis, speakers, toetsenbord
    - Wat is het hoofddoel van de pc, waarvoor wil je hem gebruiken? (bv games, mediacenter, muziekbewerking, foto's bewerken, videobewerking, 3d modelleren,...) gamen
    - Welke software/games ga je erop gebruiken? GuildWars, BF5, PUBG, CS
    - Ben je van plan te gaan overklokken? (Klik voor meer info) nee
    - Heb je verder 'speciale' eisen voor je pc? (bv: Draadloos internet, SSD, kaartlezer, optie voor CFX/SLI, verlichting en venster in de behuizing, waterkoeling, upgrademogelijkheden...) nee

    2. Randapparatuur:
    - Heb je ook randapparatuur nodig? (muis, toetsenbord, beeldscherm, luidsprekers ...) nee
    - Welke software heb je nodig? (bv: besturingssysteem, antivirus, ...) Ik wil eigenlijk zo lang mogelijk op windows 7 blijven en ik heb thuis een legale versie van windows 7.
    - Heb je hiervoor ook een apart budget? nee
    - Hoeveel beeldschermen wil je gaan gebruiken? 1

    3. De (web)shop:
    - Moet het systeem geassembleerd (in elkaar gezet) worden door de (web)winkel? ja
    - Wil je ook dat er een besturingssysteem door de (web)winkel wordt genstalleerd? Nee
  • - Heb je zelf een voorkeur van bepaalde (web)winkel of heb je liever dat wij prijs/kwaliteit de beste deal uitzoeken? Azerty
 
Zit een in en outake ventilator in, dat is voldoende.

Zou er een 3e party CPU koeler opzetten, overigens.

En het mobo heeft m.2 aansluitingen die het NVMe protocol ondersteunen en waarvan er eentje PCIe 3.0 x4 is, doorvoersnelheid is 2 x zo snel als een SATA protocol, theoretisch.
 
Ik ben meer fan van intel CPU's aangezien die minder warmte genereren (spaarzamer) en dus ook minder cooling nodig hebben. Ik ben het ook helemaal eens met LP hierboven. CPU cooler zou ik kiezen voor eentje van BeQuiet (ShadowRock) en de SSD zou ik vervangen door een Samsung 970 evo (m.2).
 
Prima, je hebt zelf nog een harde schijf om erbij te zetten?
256GB is niet erg veel, voor het OS en Office wel maar dan wordt het krap.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan