• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Afbeelding invoeren in excel formule (=als enz)

Status
Niet open voor verdere reacties.

BeJaVe

Bert
Lid geworden
23 mrt 2007
Berichten
140
Waarderingsscore
1
Ik heb een programma in excel gebouwd voor biljartwedstrijden te presenteren. Bij het invoeren van de beurten wil ik graag op het Plubieks-scherm aangeven welke speler met welke bal moet spelen. Dus op het publicatiebord moet bij speler 1 eerste beurt een witte bal worden afgebeeld. Bij beurt 1 voor speler 2 moet vervolgens een gele bal worden afgebeeld. Deze situatie loopt 20 beurten door. Ik heb de formules voorgesteld klaar maar heb nu in plaats van de afbeelding van de witte van gele bal de tekst. Ik zou voorstellen in de plaats een afbeelding willen zien voor een witte van gele bal. Ik ben er een hele tijd mee bezig, maar heb de oplossing niet gevonden. Wie kan mij helpen? Samenvatting heb ik mijn formule vermeld.
= ALS (INVOERBLAD! R1 = 1; ALS (AANTAL (INVOERBLAD! $ E7: $ E26) = AANTAL (INVOERBLAD! $ B7: $ B26); "WIT"; "GEEL"); ALS (INVOERBLAD! R1 = 2; ALS (AANTAL (INVOERBLAD! $ L7: $ L26) = AANTAL (INVOERBLAD! $ I7: $ I26); "WIT"; "GEEL"); ALS (INVOERBLAD! R1 = 3; ALS (AANTAL (INVOERBLAD! $ P7: $ P26) = AANTAL (INVOERBLAD! $ S7: $ S26); "WIT"; "GEEL"); ALS (INVOERBLAD! R1 = 4; ALS (AANTAL (INVOERBLAD! $ Z7: $ Z26) = AANTAL (INVOERBLAD! $ W7: $ W26); "WIT"; "GEEL"); ALS (INVOERBLAD! R1 = 5; ALS (AANTAL (INVOERBLAD! $ AG7: $ AG26) = AANTAL (INVOERBLAD! $ AD7: $ AD26); "WIT" ; "GEEL");)))))
Bij voorbaat hartelijk dank. Groetjes Bert van BeJaVe
 
moet het speciaal een afbeelding zijn ?
een cel een kleurtje geven aan de hand van een waarde kan heel goed met voorwaardelijke opmaak
maar een afbeelding zou ik niet weten

het enigste wat ik kan verzinnen is een cirkel diagram er voor gebruiken
 
moet het speciaal een afbeelding zijn ?
een cel een kleurtje geven aan de hand van een waarde kan heel goed met voorwaardelijke opmaak
maar een afbeelding zou ik niet weten

het enigste wat ik kan verzinnen is een cirkel diagram er voor gebruiken
Nee ik zoek naar invoeren van een afbeelding in de vorm van afwisselend een witte of een gele bal. Als een cirkel diagramwit of geel kan worden gevuld zou het misschien ook kunnen.
 
Is zoiets voldoende?
zip bestandje, eerst uitpakken.
De bijlage bevat een excelbestandje en een mapje met twee biljartballen.
Anders een voorbeeld posten.
 

Bijlagen

  • balletjes.zip
    26,7 KB · Weergaven: 14
Is zoiets voldoende?
zip bestandje, eerst uitpakken.
De bijlage bevat een excelbestandje en een mapje met twee biljartballen.
Anders een voorbeeld posten.
Ziet er mooi uit ik vraag me alleen af hoe ik dit kan toepassen in de formule hiervoor beschreven. Ik kan wel een printscreen sturen1583947225964.png
Het programma is vrij gecompliceerd en werkt met google spreadsheet. De gegevens worden ingevoerd op een speciaal invoerscherm met alle namen en partijen.1583947225964.png
 
In je eerste postje schreef je
Ik heb een programma in excel gebouwd voor biljartwedstrijden te presenteren.
Nu schrijf je
Het programma is vrij gecompliceerd en werkt met google spreadsheet.
Twee zaken, ik werk niet met google spreadsheets en aan de hand van plaatjes kan ik u toch niet verder helpen. Sorry.
 
Het is mij te uitgebreid, maar misschien kun je iets met kant en klare dingen?
Ik vond een programma:
en een excel sheet:

Deze kun je downloaden en gebruiken. Ik heb zelf ook gebiljart maar wij gebruikten een eenvoudiger systeem om gemiddelden etc. bij te houden. Althans de voorzitter deed dat. ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan