• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Afbeeldingen openen niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tjeppe

Vaak hier
Lid geworden
14 dec 2009
Berichten
826
Waarderingsscore
0
Beste,
Ik kan geen enkele afbeelding in mijn persoonlijke pc NIET meer openen!!!
Steeds krijg ik de melding bij het dubbel aanklikken
Kan het bestand C:\Users......jpg niet vinden. Controleer of u de naam juist hebt ingevoerd en probeer het later opnieuw.
Wa voor zever is dat van melding is dit?
Samen gevoegd in link zie je de eigenschappen van een afbeelding.
Wat mij opvalt is bij OPENEN MET: TWINUI
Daar heb ik nog nooit van gehoord?
Wil ik deze wijzigen naar foto's lukt het niet.
Steeds komt het op TWINUI.
Het is echt vervelend dat ik geen enkele afbeelding niet meer kan openen.
Kan iemand mij verder helpen.
Alvast bedankt he ;-)
Link afbeelding.
nuecgvsp8flzs.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Welk programma gebruik je normaal gesproken voor het openen van foto's?
Je kunt op een afbeelding rechtsklikken en dan kiezen voor "Openen met..." en daarna in de lijst het goede programma aanvinken.
 
Welk programma gebruik je normaal gesproken voor het openen van foto's?
Je kunt op een afbeelding rechtsklikken en dan kiezen voor "Openen met..." en daarna in de lijst het goede programma aanvinken.
Zoals ik schrijf in mijn topic lukt het niet.
Het programma die normaal gebruikt wordt is deze van Windows zelf mee geleverd.
 
Natuurlijk kan je Prinscreen wel gebruiken en de afbeelding in Paint plakken en opslaan als JPG.
En dan uploaden naar IMGDUMPER.

Daarna kan jij die afbeelding via het web zien en anderen ook.
 
Natuurlijk kan je Prinscreen wel gebruiken en de afbeelding in Paint plakken en opslaan als JPG.
En dan uploaden naar IMGDUMPER.

Daarna kan jij die afbeelding via het web zien en anderen ook.
Achzo. Ik heb de afbeelding in mijn eerste schrijven gepost ;-)
 
Al eens geprobeerd die blokkering op te heffen die onderaan staat?
 
Windows lijkt bij jou op dit moment niet te weten wat je standaard Fotoviewer is.
Sluit eerst de Verkenner. Klik met de rechter muisknop op de knop Start en klik dan op Apps en onderdelen.
Als dat venster geopend is, klik je in de linker kolom op Standaard-apps. Kijk dan in het rechter paneel wat er staat onder Fotoviewer.
Wijzig desnoods tijdelijk de standaard Fotoviewer. Dat doe je door te klikken op de app die onder Fotoviewer vermeld staat. Kies dan even een andere viewer, bijvoorbeeld Paint.
Wanneer daarna afbeeldingen na een dubbelklik geopend worden in Paint, herhaal je de handelingen die hierboven staan en stel jij je favoriete fotoviewer weer in. Je schreef dat je de app gebruikt die door Windows 10 wordt meegeleverd. Dat zal dan waarschijnlijk de app Foto's zijn.

Hier nog een afbeelding ter illustratie:

59468d4460c5d-Standaard-apps.png


(Je ziet dat ik zelf niet de app Foto's gebruik, maar Windows Photo Viewer, welk programma ik nog gewend was van Windows 7 en daarom als standaard heb ingesteld.)
 
wat ik me afvraagt is of men de afbeelding (en) zelf zo benoemd heeft ..!
594690268d7d3-Ashampoo_Snap_2017.06.18_16h33m54s_001_.png

*is dit niet zo denk ik eerder aan een besmetting .
 
Windows lijkt bij jou op dit moment niet te weten wat je standaard Fotoviewer is.
Sluit eerst de Verkenner. Klik met de rechter muisknop op de knop Start en klik dan op Apps en onderdelen.
Als dat venster geopend is, klik je in de linker kolom op Standaard-apps. Kijk dan in het rechter paneel wat er staat onder Fotoviewer.
Wijzig desnoods tijdelijk de standaard Fotoviewer. Dat doe je door te klikken op de app die onder Fotoviewer vermeld staat. Kies dan even een andere viewer, bijvoorbeeld Paint.
Wanneer daarna afbeeldingen na een dubbelklik geopend worden in Paint, herhaal je de handelingen die hierboven staan en stel jij je favoriete fotoviewer weer in. Je schreef dat je de app gebruikt die door Windows 10 wordt meegeleverd. Dat zal dan waarschijnlijk de app Foto's zijn.

Hier nog een afbeelding ter illustratie:

wat ik me afvraagt is of men de afbeelding (en) zelf zo benoemd heeft ..!
594690268d7d3-Ashampoo_Snap_2017.06.18_16h33m54s_001_.png

*is dit niet zo denk ik eerder aan een besmetting .


(Je ziet dat ik zelf niet de app Foto's gebruik, maar Windows Photo Viewer, welk programma ik nog gewend was van Windows 7 en daarom als standaard heb ingesteld.)
 
Foutloos heb ik deze stappen gedaan maar te vergeefs zijn er apps die niet verschijnen?
 
wat ik me afvraagt is of men de afbeelding (en) zelf zo benoemd heeft ..!
594690268d7d3-Ashampoo_Snap_2017.06.18_16h33m54s_001_.png

*is dit niet zo denk ik eerder aan een besmetting .
Is een afbeelding van het net dat ik had gedownload reeds jaren terug. Neen ik had deze niet een andere naam gegeven.
 
ok duidelijk ..
heb je al eens op opnieuw instellen geklikt ...
 
Momenteel heb je (volgens jouw afbeelding) Paint als standaard fotoviewer ingesteld. Het is nu van belang om eerst te kijken wat er gebeurt wanneer jij in de Verkenner dubbelklikt op een jpg bestand. Wordt dat bestand dan geopend door Paint?

Daarna pas kunnen we ons gaan bezig houden met de app Foto's die bij jou defect lijkt te zijn.
 
Ok, we zijn er (y)
nogmaals de stappen gedaan die porrelaar uit legt. Dan ben ik naar afbeeldingen gegaan en willekeurig een afbeelding gekozen. Dan naar eigenschappen en bij, OPEN MET gewijzigd naar Foto's.
Nu kan ik terug alle foto's openen (y)
 
Dan heb jij deze keer geluk. Bij sommige mensen waren diverse standaard-apps (niet alleen Fotoviewer, maar ook Muziekspeler en Videospeler) gewijzigd in TWINUI.
Hier wat info over TWINUI: https://superuser.com/questions/1150365/all-applications-associated-with-twinui

Jij komt er deze keer nog genadig van af, lijkt het... ;)

Tip: zorg dat het kunnen maken van herstelpunten is ingeschakeld. (Standaard staat dat -om onbegrijpelijke redenen- uitgeschakeld in Windows 10). Maak regelmatig ook zelf een herstelpunt.
Zo schakel je het kunnen maken van herstelpunten (Systeembeveiliging) in: https://www.nationaalcomputerforum....rstelpunten-inschakelen-in-windows-10.129112/
 
Dan heb jij deze keer geluk. Bij sommige mensen waren diverse standaard-apps (niet alleen Fotoviewer, maar ook Muziekspeler en Videospeler) gewijzigd in TWINUI.
Hier wat info over TWINUI: https://superuser.com/questions/1150365/all-applications-associated-with-twinui

Jij komt er deze keer nog genadig van af, lijkt het... ;)

Tip: zorg dat het kunnen maken van herstelpunten is ingeschakeld. (Standaard staat dat -om onbegrijpelijke redenen- uitgeschakeld in Windows 10). Maak regelmatig ook zelf een herstelpunt.
Zo schakel je het kunnen maken van herstelpunten (Systeembeveiliging) in: https://www.nationaalcomputerforum....rstelpunten-inschakelen-in-windows-10.129112/
Win ik niet met de lotto dan win ik het geluk met mijn pc ;-)
Alvast bedankt voor de moeite ;-)
 
Deze topic mag voor mij gesloten worden als opgelost (y)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan