• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Air guard 3 pins laten draaien op alleen 12 volt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sann

Nieuw lid
Lid geworden
6 mei 2019
Berichten
18
Waarderingsscore
0
goedendag,
Heb onlangs een losse koelfan gekocht
Revoltec airguard 80mm 3 pins aansluiting
dit om een continue koeling te creëren tbv mn versterker.
Dus een aparte losse voeding die 12 volt geeft. Plus en min draden Echter de fan wil niet draaien.
12 volt op de zwarte en rode draden
Maar de gele draad waar is die voor..
Moet deze ook een spanning krijgen oid ?
 
Rood, moet 12V op of minder, zwart, de 0 of massa, geel snelheidsregeling, dienen allemaal te zijn aangesloten.
 
Als ik het dus goed begrijp. Moet dus ook de gele aangesloten worden.
Mmtja dan heb ik een probleempje denk ik
Ik heb geen snelheids regelaar oid
Mij bedoeling was om de fan op alleen de 12 volt te laten draaien..
Enig idee wat voor signaal /voltage oid de gele nodig heeft.. of wellicht overbrugd kan worden?
 
Schaf eentje aan met alleen een 12V aansluiting, dingen kosten geen drol en hoe grotere fan en hoe lager het toerental hoe minder herrie, die 8cm maken best wel herrie.

Die je hebt is bedoeld voor aan een fan controller.
 
U heeft volkomen gelijk.. en zojuist een 12V fannetje gekocht zonder de 3de draad.
Hoopte alleen dat het een simpele oplossing zou zijn....
Dank voor de antwoorden
 
Ik had een tijdje geleden iets gelijkaardig met mijn IcyBoxen. Daar zaten koelers met 2 draden in want waren spanningsgestuurd. Ik heb via AliExpress adapterkabeltjes besteld van 3pin naar 2 pin. Werkt uitstekend.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan