• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Alle emails weg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste Leono en pake1930
"En zeker waar het gaat om de diverse zeer hatelijke kwalificaties die hier ook reeds aan de orde zijn geweest."
Op zich helemaal mee eens maar ik voel me alleen aangesproken omdat jullie je rechtstreeks tot mij richten.
 
Beste Veng, je hebt geen hatelijke kwalificaties geplaatst en door anderen hier lees ik ze ook niet.
 
Hallo V&G,

Wat de hatelijkheden betreft val jij geheel buiten de aangesprokenen.

Sorry als die indruk wel was ontstaan.

Hallo maulem,

Je zegt: „Een nieuw e-mailadres aanmaken betekent zomaar niet dat je hier ook mail op ontvangt, want niemand kent jouw nieuwe e-mailadressen nog.

Dit lijkt mij een zeer nuttige opmerking!

Ik had al enkele keren de indruk dat jij dit anders zag, Leo.
 
Kwam dit zojuist nog tegen.

Dat zou dan betekenen dat Leo al zijn mails nog heeft (w.b. Live Mail). Ik heb Leo in een eerder stadium zijn mails uit Live Mail met behulp van MailStore laten backuppen naar een externe harddisk. MailStore maakt voor deze backup ook gebruik van de archiefmap van Live Mail.
 
Laatst bewerkt:
Beste Forumleden,
Sorry dat het even geduurd heeft voor ik weer aan antwoorden kon beginnen. Het is niet alleen gezondheidsproblemen, ik ben daar open in, maar wil het niet als een soort meelij excuses opvoeren.

Ik heb al jaren diabetisch, maar die heeft bij mij (nog) niet de bloedbanen maar zenuwbanen aangetast. Ik heb aldus last van neuropathieën. Dat is niet leuk. Ook heb ik last van vochtophoping, dikke benen en voeten, huid springt open, dus wonden die vanwege diabetes slecht helen, weken zwachtelen en steunkousen. Van mijn linkerarm heb ik 2 pezen afgescheurd en van mijn rechterarm de biceps. Ik kan er niettemin toch nog aardig mee werken, alleen vorige week werd de linkerarm voor een deel 'doof', dus tinteling en gevoel alsof ie slaap, maar dat gaat helaas niet na een kwartiertje over, het is de hele dag en nacht. Daarvoor weer foto's, artsenbezoek, fysiotherapie enz. Ook heb ik een chronisch darmsyndroom, helemaal niet leuk, constant oorsuizen, en dan ben ik nog maar op de helft. Ik slik 's morgens 20 medicijnen, 's middags en 's avonds nog eens 10 en bij het naar bed gaan een ongeveer gelijk aantal en daarbij 4x insuline injecteren zowel rapid als levermir. En mijn vrouw heeft zoals dat populair heet hartfalen, maar dat is wel een versleten hartspier waar niets meer aan te doen is. En ook bij haar houden medicijnen haar op de been. Dit is een heel klaagzang, maar is niet de bedoeling.

Want deze week was het weliswaar ook daar druk mee, maar Eneco onderhoud moest komen, want we hadden geen warm water meer, o.a. expansievat was kapot en nog het één en ander. Op audiogebied zit ik ook met wat problemen, vooral aansluitproblemen, verkeerde na kabels en pluggen enz. Dingen bestelt die verkeer waren, ook deels mijn eigen schuld omdat je niet weet hoe het heet. Ik heb foto's moeten maken van kabels en ingangen van wat ik bedoel. Foto's met mijn smartphone, nou dat is ook lekker gegaan en dan op de PC zetten en wegzenden. zei u wegzenden, nouik kan alleen nog maar teskt wegzenden, foto's horen er niet bij, snap het ook niet maar omdat er niets wegging kwam ik er achter dat het door de foto's kwam ???? Heb me ook een avond gekost.

Ik noemde dat in een eerder bericht, het leven gaat door. Ik heb weken achter de PC gezeten en dan stapelen andere problemen zich op, en die moeten ook een keer gedaan worden. Zondagavond en nacht ben ik wat tot mezelf gekomen, ik kon geen emclient meer luchten of zien. En wat Leono ook zegt...... laat die emclient toch zitten. Ik ben welwillend en wil adviezen opvolgen, maar een hele avond en halve nacht zitten klungelen met emclient, dan vraag ik me ook af, waar doe ik dat voor. Ik heb al....... echt op advies...... in moeten stellen outlook.com, gmail.com, yahoo .com, aol.com en ook Thunderbird (staat op de andere PC) en allerlei aliassen, ik weet niet eens meer waar ze zijn. Maar heeft dat nu iets geholpen ????? Waar is dat nou voor geweest.

Ik geloof Abraham best dat de computer niet logisch in elkaar zit, dat het systeem o.i.d. op de grote SSD hoort en dan alles van windows bij elkaar, de rest op de kleine SSD en de andere schijven voor grote data of foto's en zo mogelijk één schijf voor back=ups, en hoe zie en weet ik dat dan, nou weet ik eigenlijk niets, of een back-up wel werkt? waar ie blijft?? enz. Maar lees al de epistels er nog maar ens op na. Mijn razendsnelle computer, die nog altijd redelijk werkt, deugt in discussies nergens meer voor, is volledig overgenomen door hackers, het is een rotsooitje, een rommeltje enz. Ik voel me echt niet gekwetst, maar als je een probleem wil oplossen heb je hier allemaal niets aan, en al helemaal niets aan haaks tegenovergestelde adviezen enz. enz. enz.

Niettemin dank ik ieder voor de goed bedoelde aangedragen adviezen. Zal er ook nu weer uit kiezen wat ik nog kan doen. Dank voor de websites en adressen met hulp voor de PC, al dan niet aan huis. Zinvol lijken mij die uit de regio, de Hoeksche Waard, maar heb ze al opgezocht en zag wel enorme kantoorpanden, heel veel technische zaken enz. En ik denk dat je hier nu wel één en ander mag natrekken omtrent bonafide zaken doen, fraude enz. Maar ga er nog achteraan. Zal de raad van Jockers, V&G, Pake, Leono en Maulem voor zover mogelijk opvolgen. Maulem heeft nog wat opgesteld en zal kijken wat ik er nog aan kan doen, wel met wat meer rusttijd en blijvend zoeken naar zo mogelijk hulp aan huis. Omtrent scannen e.d., als precies qua stappen wordt aangegeven hoe het moet, geen probleem. Maar standaard bij de computer van het merk Acer zijn er ook programma's en van Norton ook, misschien geen scanners, maar ze schonen wel op, net als ccleaner en hitman pro. En al die programma's geven uiteindelijk, prima PC, prima optimalisatie, geen rommel op de achtergrond enz. enz., zo slecht kan het dan toch allemaal niet zijn???

Nou dat was zo'n beetje wat ik te vertellen had en als antwoorden op vragen.
Oh, ja, dit is nog afkomstig van eM Client:
Thank you for contacting us. This is an automated response confirming the receipt of your ticket. Our team will get back to you as soon as possible. When replying, please make sure that the ticket ID is kept in the subject so that we can track your replies.

Ticket ID: 74653
Subject: Cannot instal emclient
Department: eM Client Support
Type: Issue
Status: Open
Priority: Critical

You can check the status of or update this ticket online at: https://support.emclient.com/index.php?/default_import/Tickets/Ticket/View/74653

Kind regards,

eM Client

Hello,

thank you for contacting us. Unfortunately, you are not entitled to use this VIP support since you have Free license only. If this is a misunderstanding and you have registered Pro license with different mail address, please send me your Order ID or activation key so I can track it in our licensing system.
As Free user you will have to place your question in our Forum at forum.emclient.com. or you can purchase PRO license including VIP support here: http://www.emclient.com/purchase?lang=en.


Best regards,

Juraj Micek
eM Client

Do you get any error window in eM Client? If so, can you send us the full error report please? Simply click the button "Show error" and attach the log to your reply. Thank you.

Best regards,

Juraj Micek
eM Client

Als informatie dus, vriendelijk groetend, Leo.
 
Sorry @Leono en @Maulen, jullie laatste 2 berichten kruisten. Ik heb inderdaad een kopie van de live mail berichten, voor zover die er nog waren, gemaakt met MailStore.
 
Beste Forumleden,

Al wat ik zo kwijt wilde heb ik wel gezegd. Dus twijfelde ik om toch weer even terug te komen. Maar ik heb alles nog eens goed doorlezen en er zijn nog vragen waarop ik niet geantwoord heb. En er is nog één ding wat ik kwijt wilde, dat is dat jullie nu zeker niet onder elkaar beschuldigingen en hatelijkheden gaan uitwisselen.

Dat is ten eerste nergens voor nodig en het wordt er in het forum niet leuker en gezelliger op. Het is lastig voor jezelf te spreken, ik heb al gezegd ik ben ook maar een mens, dus heb zeker ook mijn eigenaardigheden, maar ik weet wel, ik ben geen ruziemaker, daar hou ik totaal niet van, ik ben, denk ik, een vredelievend mens en tracht aardig te zijn en te doen tegen iedereen. Het valt me, zo lange forum bezoeker ben ik ook niet, maar toch is me gebleken er zijn maar kleine meningsverschillen nodig en het wordt onprettig tegen elkaar. Ik denk dat een ieder wel aardig wat over mij weet en dus dat ik geen dominee ben, maar wat vriendelijker, prettiger en gezelliger met elkaar omgaan is toch niet verboden in de huisregels. Moderatoren zouden, of wellicht hebben ze dat al, een cursus conflicthantering of mediator moeten krijgen/nemen. Wat feitelijk niet nodig zou moeten zijn. Dus a.u.b niet elkaar gaan verwijten, doe dat maar tegen mij, ik kan er tot de druppel de emmer doet overlopen, tegen.

Dan nog wat antwoorden. Momenteel staat de PC aan de Esset scan. Toch maar weer de raad opgevolgd. Vorige keer, zo stond er duurde de scan ruim 7.30 uur. Hij is nu al een uur bezig, dus het duurt nog wel even. De vorige scan vond ik, ondanks dat ik er niets van af weet, vrij positief. Op de belangrijkste schijf, de C - schijf waren er maar 5 bedreigingen, en vooral op de E schijf wat onnodige programma's maar die staan allemaal in de map downloads, die doen helemaal niet mee, staan er als reserve e.d. Maar ik ben geen kenner, maar geloof zonder meer dat de PC vreemd is georganiseerd, maar vele bedreigingen, virussen en noem het rijtje probleemgevallen maar op, ze zijn er nauwelijks. Maar een nieuwe scan nu met schoonmaken kan geen kwaad. Erf staat wel nadrukkelijk dat het een proefversie is en dat hij de PC al een keer gescand heeft.

Dan Jockers, dank voor het zoeken naar helpers. Jammer dat u mij niet gelooft. Ik kan ook hier tegen, maar dus keihard zeggen ik geloof u niet of anders gezegd u staat te liegen, vrijheid van meningsuiting, maar leuk is het niet. Ik heb al van alles geprobeerd, maar het is allemaal niet zo als 'ze' het voorstellen. Niettemin heb ik alles goed gelezen en ga zeker reageren, bijv. welzijnswerk en andere bonafide organisaties, maar er zal ook kaf tussen het koren zitten, en ook staan er bedrijven bij. Maar ik leg het niet naast me neer.

Ook heb ik uitgebreid de grotere lijst doorgenomen en heb bij een eerste keer kijken al gezegd dat er velen in Rotterdam zitten. En op de kaart lijkt het nabij, maar het is altijd nog een 30 km en vanaf Rotterdam Noord gauw 40 km met de hindernissen van bruggen en tunnels en dus fileproblemen. Maar het ergste is het slechte openbaar vervoer. Naar Oud-Beijerland gaan er nog wel wat bussen, maar naar mijn dorp nog een 25 km verder, gaat maar één bus om de zoveel uur. En treinen, trammen en metro's kennen ze hier niet, Afwachten wat eruit komt.

V&G ook bedank voor de goede woorden en de uitleg. Ik ga welzijn en seniorenclub nog wel contacten, als er geen oplossing is, zal het wel moeten.. Maar helemaal opnieuw beginnen alles erfa en dan weer erop, is inderdaad een heel werk en dat voor een PC die snel is en in het werk nauwelijks problemen geeft. Maar schijven om wisselen kan je niet via opschonen, we zien dus wel. Een teamviewer is iemand die op afstand de PC nakijkt??? Is al een twee keer gebeurd, door de computerwinkel en pas nog door Symantec Norton. Op wat foutjes repareren was de security helemaal goed en helaas andere dingen keken ze niet na.

En Pake, ik ben blij dat ik niet de enige ben, maar ook de andere problemen hadden veel medestanders, problemen met ING met Internet Explorer en Windows Live Mail hadden veel meer computergebruikers. Ik zal nog een keer het ww wijzigen. De oude wijzigingen doorstrepen en de nieuwe erop zetten is inmiddels al een A4-velletje vol!!!

Leono ook dank voor de medewerking, en nogmaals voor de hulp met Google Chrome. En het over mij spreken gebeurt herhaaldelijk, maar toch lees ik alles en zal ook op alles antwoorden. Er ontgaat me echt niets, ook de hatelijkheden niet, maar daar om ben ik niet naar dit en andere forums gekomen.

Tot slot Maulem, heb je bericht gelezen, ook uitgeprint en zal het nog wel een paar keer lezen en vervolgens trachten de adviezen op te volgen, maar wel met de hoop dat het helpt. Ik wil in feite gewoon met de PC willen doen wat hij de laatste 2 jaar gedaan heeft, met Windows Mail werken, desnoods een ander adres bijv. gmail erbij, maar meerdere is dat nodig. eMclient is dat nodig, komen daarmee alle mails terug en actueler kan ik dan alles weer ontvangen en wegzenden, ook foto's.?? We wachten de scan af en zien dan wel. Ik meld me wel weer, maar ga nu eindelijk eens lekker zitten en wellicht is er nog wat op de TV.
Groeten allemaal, Leo
 
Hallo Leo,

Als voormalig bestuurslid van de vereniging Rover ben ik nog steeds zeer geïnteresseerd in het openbaar vervoer.

Ik heb het lang geleden al eens gecheckt, maar er gaan veel meer bussen vanuit jouw dorp richting Oud-Beijerland en Rotterdam (en terug) dan jij denkt.

De ESET Online Scanner zou geen proefversie moeten zijn: het gaat gewoon gratis, maar men probeert je wel te verleiden om de portemonnee te openen. Bij mij duurt een scan ruim 2 uren.

Overigens zou jij het als dominee heel goed doen. :)
 
Ik weet niet of je met de ESet scanner alleen de os schijf kunt scannen, anders moet er zo'n 2.5 GB gescand worden dus dat duurt idd "even".
 
Beste Leono en V&G. Dank voor jullie opmerkingen. En de oude Leono is weer terug. Leono je weet dat ik al vaker tegen jou maar ook tegen alle anderen gezegd heb ik geloof jullie op je woord. Dan doel ik uiteraard wel op het onderwerp alles omtrent ITC. Maar daar buiten ligt het wat anders. Dan nog ligt het niet in mijn aard om keihard terug te spelen. Ik wil dan wel mijn bevindingen plaatsen. En in mijn dorp woon ik nu al 46 jaar. Er is nooit meer dan één bus gegaan. Tot op het moment dat er ingeschreven moest worden, toen kwam er wat meer concurrentie maar meestal profiteerden de grote plaatsen daarvan. Tot de kleine plaatsen zich verweerden en terecht stelden, we hebben een bus en kunnen wel naar Rotterdam, maar niet naar bijv. de kerngemeente Oud-Beijerland en toen is er een soort kleine bus, buurtbus, bijgekomen die naar Oud-Beijerland rijdt, maar dan ook wel alle dorpen zoals Zuid-Beijerland, Zuidzijde, Nieuwendijk, Goudswaard, Piershil en nieuw-Beijerland en tot slot dus Oud-Beijerland aandoet.

Wat de Eset Scanner betreft, even voor de duidelijkheid, die komt niet van mij, evenals nog wat andere software die nu ook op het bureaublad staat, niet van mij afkomstig is. Je moet eens wat snoeien wordt nu ook meermaals gehoord, en niet dat ik daar tegen ben, maar mijn eigen hulpprogramma's zijn allemaal betaald en zo maar wegdoen is echt honderden euro's weggooien (geldverkwisting). Maar ik wil ze best inruilen als de verkregen programma's beter zijn . Ik weet, denk ik, dat Windows en Norton ook een scanprogramma hebben, maar of dat echt goed is en goed schoont, weet ik niet en gebruik daarom daarbij o.a. Ccleaner en Hitman Pro en een programma van de eigen PC. En een enkele keer om zeker te zijn anti malware of malware bites, maar dat staat nooit aan. Als dat Eset dieper zoekt en beter schoont, is dat een overweging waard. Dan is er nog Farbar Recovery Scan Tour, FRST. En nog liever heb ik een programma dat alles scant en schoont, maar ook zaken repareert, bijv. Reimage waar iedereen zo tegen is. Maar is er dan geen goed programma die dat kan. Die dus scant en zegt, oh er ontbreekt iets bij de mail, ik zal dat repareren. Fantastisch dan ben ik overal vanaf. Wie weet zoiets ???????

V&G, ik begrijp wat je bedoelt, volgens mij zoiets als kan je niet alleen de C schijf scannen en niet ook de D.E.F enz. Helaas dat weet ik niet, ik heb het gedownload en geïnstalleerd en hij is toen zijn gang gegaan, ik heb niet gezien dat hij expliciet gevraagd heeft alleen de C, of ook de ........
Hiermee heb ik weer geantwoord, zo eerlijk mogelijk, en dat toch de schijn gewekt wordt dat ik iets niet persé wil, of anders voordoet, het OV, dan het is, of er toch busladingen studenten hierheen komen, daar kan ik niets aan doen. Ik heb er ook geen baat bij, als er een student is die het opknapt waarom zou ik dan daar tegen zijn, of anderszins wat iemand verzinnen kan. Ik zoek ook naarstig in familie en kennissen kringen en allerlei ander intelligentsia. Groeten Leo, prettige nacht.
 
Beste forumleden, beste Maulem,

Daar ben ik weer, het is vroeg, maar voor mij was het nog vroeger, ik ben alweer een tijdje bezig, pakweg vanaf 05.00 uur. Maar ik heb al die tijd zowat voor niets doorgebracht achter de computer, want hij heeft uren staan scannen, de Eset scan, maar rond 02.00 uur vannacht was ie nog niet klaar. Toen heb ik maar een bericht gestuurd naar jullie. Ik had alles tig keer doorgelezen en was niet content met de antwoorden in mijn eerdere bericht. En het was toch nacht en ik had niets te doen dan wachten op de scan, dus maar weer even een bericht wegzenden, was nog een beetje nuttig. Helaas ben ik daarna op een makkelijker stoel gaan zitten, afwachten wanneer de scan klaar was. Maar ik ben helaas in slaap gevallen, doodmoe uiteraard, dus dat kan gebeuren. Om 05.00 uur schrok ik wakker. Alsof er niets anders in het leven is, ging ik meteen naar de computer, maar die was helemaal donker, dus helemaal uit. Vervolgens weer aangezet, en uren bezig geweest om de scan te zoeken. Nergens meer te vinden. Heeft de PC zeker 7 tot 8 uur staan scannen, schakelt zich kennelijk zelf uit, er brandde ook geen lichtje meer. Zet je hem weer aan, en de hele scan vooralsnog weg, kan hem nergens meer vinden. Het is niet gezond meer en ben nu een beetje depressief, maar wacht maar op een antwoord. De scan kan toch niet ineens weg zijn, alleen weet ik niet waar hij gebleven is, er moet toch nog een rapport zijn, een overzicht. Wie het weet mag het zeggen. Vriendelijke groeten maar weer, Leo.
 
Hallo Leo,

Als de computer uitvalt is de scan gewoon weg.

Begin opnieuw.

Als ik jou was zou ik nogmaals de ESET scan doen en verder even niets.

Voor Reimage wordt echt alom gewaarschuwd. Ik zou dat zeker maar serieus nemen en alles ervan verwijderen.

Je kunt het bureaublad (bijvoorbeeld) vereenvoudigen zonder programma's weg te gooien.

Hallo V&G,

2.5 Gb lijkt mij wat weinig. Bij mij zal het eerder tegen de 200 Gb zijn. Bij Leo waarschijnlijk nog meer.
 
Oké Leono, weer geen prettige mededeling, de PC heeft zeker 8 uur staan scannen. Waarom hij gestopt is, weet ik niet, ik was in slaap gevallen, het was immers al na 2 uur 's nachts. En anders dan vorige keer moest ik nu opschonen aanvinken, dat zal ie dan ook wel niet gedaan hebben. Gewoon voor Jan met de korte achternaam staan scannen en ik ook met die achternaam voor niks lang op gebleven, tot ik dus niet meer kon. Ik zal het maar weer overdoen. Zal nog eens kijken dat ie niet vanzelf kan stoppen, maar ik heb alles al op nooit gezet bij instellingen energie e.d. Nou bedankt weer en groeten, Leo.
 
Hallo Leo,

Misschien het beste om de scan te beginnen zodra jouw dag begint.
 
@Leono: Idd. komma staat een plaatsje of twee te ver naar links. Zal wel 2500 GB moeten zijn. Eén van zijn schijven is al 900 GB. Ik raak altijd in verwarring met die komma's en punten als decimaal teken.
 
Beste forumleden, ik ben toch nu maar gestart met het scannen. Hij is al een half uur bezig en de vorige scan was 7.12 uur. Dus het zal rondom 7 = 19 uur zijn als ie klaar is. Ik wacht maar af of het nu wel lukt. Groeten Leo.
 
Hallo V&G,

Als het om zoveel Gb's gaat denk ik ook weer aan snoeien in de bestanden.

Hoe minder bestanden je hebt, des te eerder is meneer ESET klaar.

Eigenlijk moet je constant snoeien, anders loopt de computer snel ongewenst vol.

Vandaag gaat de Radar Helpt podcast er ook over: hier te beluisteren voor de liefhebber. (1 minuut, 33 seconden).
 
Hallo Leono en V&G. Ik begrijp dat jullie het tegen elkaar hebben, maar ik lees ook mee en dacht ik kijk ook even naar de radar helpt podcast, en wat krijg ik 403 Forbidden. En wat het snoeien betreft ga ik ook echt doen, eerst al het spul dat op advies op mijn computer staat en vervolgens wat ik niet veel gebruik, maar er is software bij wat ik redelijk tot goed vind en ook wel gebruik. Maar kan dat altijd op nog een extra schijf zetten, en al die schijven hoeven toch niet aan de computer te hangen. Maar dat is wat stappen verder, en Abraham had ideeën over indeling, kortom laat de PC eerst maar scannen, tijd maakt mij niets uit, Groeten Leo.
 
Toch maar weer even reageren:
"Een teamviewer is iemand die op afstand de PC nakijkt??? "
Half goed. “Teamviewer” is de naam van het programma waarmee een ander van op afstand op jouw pc kan werken (er zijn echter meer van die programma’s). Dat heb je blijkbaar eerder laten doen.

"Je moet eens wat snoeien wordt nu ook meermaals gehoord, en niet dat ik daar tegen ben, maar mijn eigen hulpprogramma's zijn allemaal betaald en zo maar wegdoen is echt honderden euro's weggooien (geldverkwisting). "

Mogelijk wekken jouw geschriften bij sommige reageerders, in elk geval wel bij mij, de indruk dat je het ene na het andere programma op advies installeert. Dat kan tot overkill leiden.
Zelf zou ik betaalde programma's niet weg gooien. Meestal zitten die je ook niet in de weg (tenzij het actieve virusscanners zijn die elkaar dwars kunnen zitten). Wat mij betreft, maar anderen kunnen daar anders over denken, heb ik het over de programma’s die je er de laatste tijd (overbodig) op hebt gezet. En dan nog, als jij er mee uit de voeten kunt is het ook goed. Mijn schijf staat ook vol met allerlei hulpprogramma’s waarvan ik er sommigen maar zelden gebruik. Anderen hebben een clean OS. Ik ben echter geen weggooier.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan